• Ik moet even weten wat jullie vinden over de doodstraf voor mijn betoog over de doodstraf. Ik moet een paar voor en tegen argumenten hebben.

    Dus vinden jullie dat de doodstraf een goede of een slechte straf was?

    [ bericht aangepast op 8 nov 2011 - 19:06 ]


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Aan de ene kant goed, sommige mensen mogen echt niet meer op deze wereld rondlopen, omdat ze misschien vervroegd vrijgelaten worden of eventueel ontsnappen, die moeten ze gewoon afmaken.
    Aan de andere kant, je bent even slecht als degene die de doodstraf krijgt, het is gewoon moord.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Aan de ene kant goed, sommige mensen mogen echt niet meer op deze wereld rondlopen, omdat ze misschien vervroegd vrijgelaten worden of eventueel ontsnappen, die moeten ze gewoon afmaken.
    Aan de andere kant, je bent even slecht als degene die de doodstraf krijgt, het is gewoon moord.


    Shoganai i ne~

    Persoonlijk vind ik het een slechte straf, omdat de misdadigers veel te makkelijk wegkomen met wat ze gedaan hebben. Ze hebben vaak veel leed veroorzaakt en dat verdienen zij ook. En het is ook redelijk sneu als deze persoon al geëxecuteerd is en vervolgens onschuldig blijkt te zijn..


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Het is op zich een goede straf sommige mensen zouden echt niet meer op deze aarde rond moeten lopen, maar er worden te veel fouten gemaakt in rechtsprocedures, er zouden dan te veel onschuldigen gedood worden.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Slecht, want het ging allemaal zo snel -natuurlijk niet altijd- Ik vind dat die mensen moeten lijden.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Twee kanten: Je neemt natuurlijk een mensenleven weg, maar tegen welke prijs? Dat de familie van het slachtoffer blij wordt? En de familie van die crimineel dan? Dat is dus tegen.

    De goede kant is dat het criminelen soms behoedt van hun daden.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Levenslang is beter, dan lijden ze voor hun daden.


    ars moriendi

    Voor sommige mensen die bepaalde misdaden gedaan hebben, vind ik de doodstraf een goed idee. Die hoeft niet eens pijnlijk te zijn, gewoon eliminatie, netjes en pijnloos. Sommige mensen zijn gewoon zo ziek dat ze niet functioneren in de maatschappij. Bovendien zitten de gevangenissen overvol, kosten die bakkenvol geld en zijn die bovendien niet echt een straf voor de meeste criminelen.

    De shit is natuurlijk dat je ten eerste nooit écht zeker kan zijn of de beschuldigde ook effectief schuldig is, en je je ten tweede dan zelf aan een misdrijf schuldig maakt.

    [ bericht aangepast op 8 nov 2011 - 19:11 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Twee kanten
    Ik was voor omdat die persoon ook levens hebben weg genomen, en dat was niet eerlijk. De doodstraf is in elk geval pijnloos en anders gaan ze toch wel dood in de gevangenis
    Tegen omdat ze er wel heel makkelijk van af komen. Zij zijn in 1 keer dood, maar degene die ze hebben vermoord hebben misschen wel heel veel pijn gehad. En de familie van die hebben ook veel pijn


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    bedankt! nog meer mensen?


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Zoals hierboven gezegd word, het gaat meestal heel snel. Dan verdienen ze gewoon erger.

    En stel dat diegene onschuldig is?
    Daar komen ze dan meestal na hun dood pas achter, en ja, dan kun je er niet meer zoveel aan doen. :')


    Don't forget to b.r.e.a.t.h.e

    Slecht
    Wij hebben het recht niet om te oordelen over dood of leven.
    Sluit ze dan levenslang op, maar dan ook echt voor altijd.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    slecht.
    sommige mensen worden onschuldig vermoord terwijl andere die wel vermoord moeten worden nog rondlopen. Je kunt ze idd beter opsluiten.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Tegen, als iemand echt iets vreselijks heeft gedaan vind ik voor altijd opsluiting beter. Als degene dood is, voelt hij toch niks meer. En is hij gewoon weg. Laat degene maar lekker wegrotten voor zijn daden.


    Alleen maar tranen van geluk

    Argument voor: het volk betaald voor het verblijf van alle gevangen (belasting), dat hebben ze eigenlijk niet verdiend, minder gevangenen is minder belasting dat daaraan besteed wordt.
    Het zet een goed voorbeeld voor andere potentiële criminelen.

    Tegen: Ethisch niet goed, een mens zou niet over de dood van een ander mens mogen beslissen.
    Het is te makkelijk, het gevoel van opgesloten zitten is veel erger dan een spuitje. (hoewel het aftellen ook niet leuk is.. maargoed)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."