• Ik moet even weten wat jullie vinden over de doodstraf voor mijn betoog over de doodstraf. Ik moet een paar voor en tegen argumenten hebben.

    Dus vinden jullie dat de doodstraf een goede of een slechte straf was?

    [ bericht aangepast op 8 nov 2011 - 19:06 ]


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    het is leuker om iemand te zien afzien zodat hij/zij beseft wat hij/zij heeft gedaan en dan kapotgaat van de spijt C: verdienen ze. met de doodstraf zijn ze er zo vanaf.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Wat ik uit alle reacties opmaak is dat ze het middeleeuwse martelen weer moeten invoeren, of die doodstraffen?
    NIET LEZEN ALS JE VAN KUTMARNIEREN VAN DOODGAAN NACHTMERRIES ETC KRIJGT!


    Bijvoorbeeld:
    Kruisigen: de veroordeelde wordt met spijkers aan een houten kruis vast gemaakt en blijft daar hangen totdat hij dood is. Dood komt binnen ongeveer 2 a 3 dagen.

    Slikken of Stikken: De veroordeelde moet water blijven drinken, het wordt naar binnen gegoten totdat de buik bam zegt. De veroordeelde krijgt een wasknijper op zijn neus om te voorkomen dat hij zijn adam inhoud.

    Brandstapel: De veroordeelde wordt vastgebonden aan een paal, overgoten met olie en vervolgens in de fik gezet.

    Vierendeling: Armen en benen van de veroordeelde worden aan een elk een apart touw gebonden en die word vervolgens weer vastgebonden aan een paard/os. De paarden/ossen moeten vooruit lopen en zo word de veroordeelde uit elkaar gerukt.

    Einde van de minder leuke straffen

    Leiden? Het idee dat je dood gaat is al erg genoeg. Te horen krijgen dat je gedood wordt is al een vreselijk idee, en die verdachten krijgen ook nog een tijd om over hun zonden na te denken. Electrische stoel is ook een voorbeeld, dat is modern, maar niet een spuitje ofzo.

    Iemand hier uberhaupt de green mile gelezen?


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Makarov schreef:
    Wat ik uit alle reacties opmaak is dat ze het middeleeuwse martelen weer moeten invoeren, of die doodstraffen?
    NIET LEZEN ALS JE VAN KUTMARNIEREN VAN DOODGAAN NACHTMERRIES ETC KRIJGT!


    Bijvoorbeeld:
    Kruisigen: de veroordeelde wordt met spijkers aan een houten kruis vast gemaakt en blijft daar hangen totdat hij dood is. Dood komt binnen ongeveer 2 a 3 dagen.

    Slikken of Stikken: De veroordeelde moet water blijven drinken, het wordt naar binnen gegoten totdat de buik bam zegt. De veroordeelde krijgt een wasknijper op zijn neus om te voorkomen dat hij zijn adam inhoud.

    Brandstapel: De veroordeelde wordt vastgebonden aan een paal, overgoten met olie en vervolgens in de fik gezet.

    Vierendeling: Armen en benen van de veroordeelde worden aan een elk een apart touw gebonden en die word vervolgens weer vastgebonden aan een paard/os. De paarden/ossen moeten vooruit lopen en zo word de veroordeelde uit elkaar gerukt.

    Einde van de minder leuke straffen

    Leiden? Het idee dat je dood gaat is al erg genoeg. Te horen krijgen dat je gedood wordt is al een vreselijk idee, en die verdachten krijgen ook nog een tijd om over hun zonden na te denken. Electrische stoel is ook een voorbeeld, dat is modern, maar niet een spuitje ofzo.

    Iemand hier uberhaupt de green mile gelezen?

    Geloof me, ik zou liever op de moderne manier de doodstraf krijgen dan opgesloten zitten, en zo zijn er meerderen. Het voordeel van de dood straf is dat je, als je dood bent, niks voelt. Of in ieder geval dat denken we. Als je leeft blijf je leiden. Sowieso vind ik de straffen ban tegenwoordig soms veelt te mild en te kort. Als je kijkt naar vroeger. Sommige mag je van mij echt vierendelen of ophangen, hoewel als je dat goed doet ook niet pijnlijk is of lang duurt. Sommige mensen verdienen het om te moeten vechten voor hun leven of verkracht te worden.

    [ bericht aangepast op 9 nov 2011 - 19:16 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Goed want: sommige mensen moet je gewoon afslachten.
    Slecht want: tsja, ze laten lijden is erger hè? En leuker.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Assassin schreef:
    Aan de ene kant goed, sommige mensen mogen echt niet meer op deze wereld rondlopen, omdat ze misschien vervroegd vrijgelaten worden of eventueel ontsnappen, die moeten ze gewoon afmaken.
    Aan de andere kant, je bent even slecht als degene die de doodstraf krijgt, het is gewoon moord.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Slecht.
    Waarom iemand verlossen door diegene dood te laten gaan?
    Lekker voor de rest van zijn leven creperen in een cel en dan in een koude cel laten overlijden dát moeten ze doen.


    Here & Now

    Voor doodstraf: Er komen meer plaatsen in gevangenissen vrij, dienst als afschrikking (hier mag een 'maar' bij, want ikzelf heb nooit onderzocht of in landen waar de doodstraf is ingevoerd ook in verhouding minder criminaliteit is dan in landen waar ze het niet hebben ingevoerd), ultieme vorm van vergelding. Je weet nu 100% zeker dat de crimineel nooit meer zulke erge daden zal plegen; slachtoffers gerust.

    Tegen doodstraf: 'Primitieve' manier van vonnissen uitvoeren. Ethische discussies (is doden nu moreel gezien verantwoord?). De daders van ernstige misdrijven komen relatief 'makkelijk' met hun daden weg, onschuldigen kunnen gedood worden door een fout van het systeem (zie The Life Of David Gale). Confessionele argumenten: je mag levens van anderen niet afnemen.

    [ bericht aangepast op 9 nov 2011 - 19:35 ]


    No growth of the heart is ever a waste