• Hallo mensen,
    ik wil het even met jullie hebben over
    dit
    topic.

    Hierin werd gevraagd wat men lelijk vind aan mensen/dingen etc. Ik keek eens rond in dat topic, en zag direct een reactie met "te dunne 'anorexia'mensen". Goed, prima, dat mag je vinden. En ja hoor, iedereen vond dat een compleet maatschappelijk geaccepteerde reactie.

    Als test (maar, naar alle eerlijkheid, ook deels naar waarheid) poste ik vervolgens de volgende reactie:



    De reacties die op mijn geplaatste post volgden waren die in de trant van "jij bent echt grof/harteloos/een slecht mens" en ik werd zelfs "ziek" genoemd.

    Juistem. Waar ik heen wil is denk ik wel duidelijk. Ik vind het ongelooflijk dat wanneer iemand zegt dat hij/zij dunne mensen afzichtelijk vind dat wel allemaal maar kan, maar als iemand ook maar iets durft te zeggen over ronde vormen die niet helemaal naar smaak zijn, ben je meteen harteloos en grof.

    Waar ligt dat dat aan? Eigen onzekerheden? Maatschappelijke boodschappen?

    Ik vraag me echt af wat jullie hiervan denken. (: Speak out your mind.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2011 - 20:32 ]


    ars moriendi

    'Mensen met anorexia' is toch nog iets anders dan 'dik'. Misschien dat niet het beeld van iemand met anorexia, buiten heel vergevorderd, lelijk wordt gevonden, maar de ziekte zelf.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Stiekem vind ik jou nou best wel geniaal
    Maar ontopic, ik denk dat veel 'dikke' mensen zich sneller aangesproken voelen omdat ze niet aan het schoonheidsideaal voldoen. M.a.w al die reacties daarop zijn gewoon hypocriete, maatschappelijke bullshit. Iets mooi vinden is bij iedereen anders. Des goûts et des couleurs, on ne discute pas.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Aan de ene kant, ja het is jullie eigen mening, als jij dat lelijk vind, nou oke dan vind je dat.
    Maar eigenlijk vind ik het bijde niet kunnen.
    Je weet nooit wat er achter zit. misschien hebben ze wel een ziekte ofso en aan beide kan je niks doen..
    Het maakt tog niet uit hoe iemand eruit ziet? Hierdoor worden mensen alleen maar onzekerder en het slaat echt nergens op
    Ieder zo zijn eigen mening denk ik maar
    en dit is die van mij..


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Wandless schreef:
    Stiekem vind ik jou nou best wel geniaal
    Maar ontopic, ik denk dat veel 'dikke' mensen zich sneller aangesproken voelen omdat ze niet aan het schoonheidsideaal voldoen. M.a.w al die reacties daarop zijn gewoon hypocriete, maatschappelijke bullshit. Iets mooi vinden is bij iedereen anders. Des goûts et des couleurs, on ne discute pas.


    i put the fun in funeral

    Het is jouw eigen mening, en je hebt recht om die te geven. Als mensen niet vinden dat je dikke mensen mag noemen, vind ik ook niet dat je ook maar een uiterlijkheid mag noemen. Want mensen kunnen daar vaak niets aan doen, net zoals jij er niets aan kunt doen dat jij dat lelijk vindt.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Ja, dat dacht ik ook toen ik die reacties las. Maar serieus, waarom moet je dunne of dikke mensen lelijk vinden? Sommigen kunnen er niet eens iets aan doen, het is beide gewoon rude.


    Your make-up is terrible

    Agree. Ik vind sowieso dat iedereen elkaar in de waarde moet laten. Ey zolang ik geen last van je hebt, kan het me ook niks schelen hoe je eruit ziet en wat je doet.


    Alleen maar tranen van geluk

    Zelf ben ik eh.. Niet echt slank en als je dan zoiets ziet staat dan geeft me dat gewoon een trap na. Ik ben al niet erg zeker van mezelf en als er dan zo iets staat dan gaat er zo'n stemmetje door mijn hoofd heen. ' Zie je nou wel ?'

    Maar toch ga ik je geen ziek persoon noemen , want het is gewoon jou mening. Dat kan ik je niet kwalijk nemen. Ik denk dat het een combinatie is van maatschappelijke opvattingen en persoonlijke onzekerheden.


    People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.

    Ik vind het behoorlijk overdreven dat mensen zo fel reageren: het is jouw mening. Als zij zich aangevallen voelen, is er in hún koppie iets niet goed , niet in het jouwe. Je zegt dat je ze in het ALGEMEEN niet mooi vindt en niet specifiek tegen een user: 'Wollah, jij bent echt dik!'.
    Btw, ik vind het ook niet mooi. Sorry mensen, maar ik ben het met haar eens. Booyah...


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik vind gewoon dat iedereen z'n kop moet houden over wat 'mooi' en 'lelijk' is. Er bestaat niets als 'mooi' en 'lelijk'. Er bestaat alleen een afschuwelijk ras, genaamd de mens, die elkaar op uiterlijk beoordelen, voordat ze naar het innerlijk kijken.

    Klinkt ontzettend raar, maar ik vind het ronduit belachelijk hoe mensen zich gedragen. Je moet je telkens maar aanpassen, om in een normale maatschappij te passen. Je moet goed op het eten letten, anders vinden mensen je 'te dik' of 'te dun'. Je moet je op een bepaalde manier kleden, anders vinden mensen je 'raar'. Je moet bepaalde ideeën over politiek hebben, anders ben je een buitenstaander. Je wordt altijd maar ingedeeld in een bepaald 'vakje' in het leven. Wat is dit voor shit? Let them be. Dan is de één twee keer zo zwaar als de ander, who cares? Dat maakt die persoon er heus niet minder aardig op. En 'lelijk' bestaat niet, dus deel hem/haar daar ook niet bij in.

    Zo, dat was mijn preek. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Ik vind gewoon dat iedereen z'n kop moet houden over wat 'mooi' en 'lelijk' is. Er bestaat niets als 'mooi' en 'lelijk'. Er bestaat alleen een afschuwelijk ras, genaamd de mens, die elkaar op uiterlijk beoordelen, voordat ze naar het innerlijk kijken.

    Klinkt ontzettend raar, maar ik vind het ronduit belachelijk hoe mensen zich gedragen. Je moet je telkens maar aanpassen, om in een normale maatschappij te passen. Je moet goed op het eten letten, anders vinden mensen je 'te dik' of 'te dun'. Je moet je op een bepaalde manier kleden, anders vinden mensen je 'raar'. Je moet bepaalde ideeën over politiek hebben, anders ben je een buitenstaander. Je wordt altijd maar ingedeeld in een bepaald 'vakje' in het leven. Wat is dit voor shit? Let them be. Dan is de één twee keer zo zwaar als de ander, who cares? Dat maakt die persoon er heus niet minder aardig op. En 'lelijk' bestaat niet, dus deel hem/haar daar ook niet bij in.

    Zo, dat was mijn preek. :'D


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    ik vind je nog steeds, grof en al die dingens dat naar je hoofd is gegooid.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2011 - 21:30 ]


    -

    Ik ben sowieso geen voorstander van opnoemen wat je lelijk vindt aan mensen, maar natuurlijk heeft iedereen hier wel een mening over.
    Leuk dat je het hebt getest (:! Ik denk dat mensen tegenwoordig heel veel bezig zijn met mensen die zwaarder zijn meer te waarderen, ook met speciale kleding enzo. Wat opzich goed is, maar ze moeten niet positief gediscrimineerd worden tegenover te dunne mensen.


    You treat me like a stranger and that feels so rough.

    Desrosiers schreef:
    Zelf ben ik eh.. Niet echt slank en als je dan zoiets ziet staat dan geeft me dat gewoon een trap na. Ik ben al niet erg zeker van mezelf en als er dan zo iets staat dan gaat er zo'n stemmetje door mijn hoofd heen. ' Zie je nou wel?'

    Maar toch ga ik je geen ziek persoon noemen, want het is gewoon jouw mening. Dat kan ik je niet kwalijk nemen. Ik denk dat het een combinatie is van maatschappelijke opvattingen en persoonlijke onzekerheden.

    ^ Dit, zelf voelde ik me ook best wel aangesproken.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Haha, ergens vind ik dit wel best grappig :')
    Maar je hebt gelijk...
    Mensen die te mager zijn worden over het algemeen lelijker gevonden dan "dikkere" mensen.
    Maar wie zegt dat die magere mensen er voor kiezen om zo dun te zijn?
    Ik ken mensen die heel hun leven al onderwicht hebben gehad en ook die werden uitgescholden voor anorexia patiënt...terwijl ze konden doen wat ze wilden, zonder dat ze bijkwamen...


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.