• Ik weet echt niet meer wat ik eraan kan doen.

    Ik zal het even uitleggen:
    Sinds het begin van de eerste klas ben ik bevriend met W en L, in de derde klas kwamen er een paar bij ons vriendengroepje, onder wie S.
    Vorig jaar kreeg W anorexia en moest daar uiteindelijk voor opgenomen worden. S wist dit, maar wilde dit niet aan mij vertellen en loog hier zelfs over tegen mij. Zelfs toen ik er zelf achter gekomen was wilde ze me niet vertellen wat ze wist (ze wist er wel meer van dan ik).
    Hier kreeg ik ruzie om met S en doordat we beide verkeerde dingen hebben gezegd en gedaan is het niet meer goed gekomen. Dat is het punt ook niet meer. Niemand van het vriendengroepje gaat meer met haar om.
    Gelukkig gaat het weer een stuk beter met W, ze gaat ook weer naar school, maar nu heeft S W een beetje van ons afgepakt. W wil nu ook nog nauwelijks met ons omgaan, en ik - en ik ben niet de enige daarin - heb een beetje de indruk dat S vervelende dingen over ons gezegd heeft.

    Ik wil W niet verliezen als vriendin, maar ik weet niet wat ik eraan kan doen. En ik maak me ook een beetje zorgen om haar, omdat S er om bekend staat veel ruzie te krijgen met mensen en dit niet meer goed te maken. Wat kan ik doen?
    Bedankt als je dit helemaal gelezen hebt.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Bedankt voor jullie reacties! <3

    Kuyt schreef:
    Misschien heeft die W het aan S toevertrouwt en wilde ze liever niet dat de rest het ook zou weten? In dat geval is S alleen maar trouw gebleven aan haar vriendin.

    Het punt is, S had het wel aan E verteld, ook iemand uit ons vriendengroepje, en ze had er niet bij gezegd dat het geheim was. Dus E had het mij wel verteld, maar niet alles, en toen ik S er naar vroeg wilde die helemaal niks zeggen en ontkende ze het zelfs.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    iHoran schreef:
    het beste wat je kan doen is gewoon goed met W gaan praten, en proberen erachter te komen of S iets over jullie heeft gezegd.


    comfort in c h a o s

    Kuyt schreef:
    Misschien heeft die W het aan S toevertrouwt en wilde ze liever niet dat de rest het ook zou weten? In dat geval is S alleen maar trouw gebleven aan haar vriendin.


    Mee eens

    Ik zou met ze allebei gaan praten, tegelijk of apart, dat kan alleen jij het beste inschatten. maar je moet sowieso met ze gaan praten, om te laten zien dat je nogsteeds om ze geeft.


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    Taize schreef:
    Bedankt voor jullie reacties! <3

    (...)
    Het punt is, S had het wel aan E verteld, ook iemand uit ons vriendengroepje, en ze had er niet bij gezegd dat het geheim was. Dus E had het mij wel verteld, maar niet alles, en toen ik S er naar vroeg wilde die helemaal niks zeggen en ontkende ze het zelfs.


    whoops lees ik nu pas... nou idd gewoon ff met iedereen gaan praten in dat geval en gewoon alles eerlijk uitleggen. anders kunnen zij ook niet begrijpen hoe jij erin staat.


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    Goedemiddag Marijke :)

    Aangezien dit een vrij topic is, voel ik me vrij om even te reageren op wat je hier neerzet. Wat jij schrijft stuit mij namelijk op een aantal punten flink tegen de borst. Ik weet dat ik misschien niets met het verhaal te maken heb, maar het lijkt mij goed om het verhaal ook van een andere kant te belichten.

    Ten eerste schrijf jij het volgende: ‘Sylvia wist dat Wendy in het ziekenhuis lag, maar wilde dit niet aan mij vertellen en loog hier zelfs over tegen mij’. Sylvia heeft over dit punt niet gelogen. Want haar werkelijke woorden waren deze: ‘Ik weet niet of Wendy wil dat ik dit vertel, dus als je er meer over wilt weten moet je haar persoonlijk even benaderen’. Ik wil hierbij dus het eerste misverstand uit de wereld helpen, Sylvia loog niet, ze was alleen trouw aan Wendy.

    Ten tweede las ik dit: ‘Hier kreeg ik ruzie om met Sylvia en doordat we beide verkeerde dingen hebben gezegd en gedaan is het niet meer goed gekomen. Dat is het punt ook niet meer. Niemand van het vriendengroepje gaat meer met haar om’. Toen ik dit las viel mijn mond bijna open van verbazing, ik vind het behoorlijk ongepast om iemand zo te benaderen, zeker als je ooit goede vrienden was.

    En waar baseer jij het volgende op? ‘En ik - en ik ben niet de enige daarin - heb een beetje de indruk dat Sylvia vervelende dingen over ons gezegd heeft’. Dat Sylvia jou/jullie zwart heeft gemaakt? Heb je het daar persoonlijk met haar over gehad? Nee, ik weet toevallig dat jij niet met Sylvia persoonlijk gepraat hebt en ik ben daarom van mening dat je dit niet kan zeggen zonder een duidelijke onderbouwing.

    Ik citeer nu SylviaScenic: ‘Verder vind ik dat je Wendy hebt verwaarloost, ze had je op dat moment echt nodig en je was er niet.. Ik ben in die tijd heel close geworden met haar en ik denk dat ze daardoor liever met mij omgaat dan met jullie. Afgepakt heb ik haar dus zeker niet. Als je haar niet wilt verliezen zul je met haar moeten gaan praten, ze bijt heus niet. Maar dit is iets tussen jou/jullie en Wendy, dus ik ga hier niet verder op in.’ Ik ben het hier volledig mee eens. Ik weet ook van Wendy dat jullie haar meerdere keren benaderd hebben om eens langs te komen. Wendy gaf toe dat ze daar zin in had, en jullie lieten niets meer van jullie horen. Wendy had daarom het idee dat jullie toch niet voor haar klaarstonden. Toen jullie (ik weet zo niet wie dat allemaal zijn, volgens mij Linda en jij) voor de laatste keer iets van jullie hebben laten horen, had Wendy daarom geen zin meer om met jullie af te spreken.
    Ik denk dat Wendy hierin gelijk heeft. In een moeilijke situatie als deze weet je direct wie je echte vrienden zijn.

    Nu dit: ‘Ik wil Wendy niet verliezen als vriendin, maar ik weet niet wat ik eraan kan doen. En ik maak me ook een beetje zorgen om haar, omdat S er om bekend staat veel ruzie te krijgen met mensen en dit niet meer goed te maken. Wat kan ik doen?’
    Misschien moet je eerst je feiten nagaan, is het werkelijk zo dat Sylvia bekend staat als vechtersbaas, ik dacht het toch zeker niet! En als je Wendy niet kwijt wil, moet je dat met haar persoonlijk bespreken en je verantwoorden voor je gedrag. Het lijkt mij een verstandig idee om de volgende keer met de personen zélf te praten en dit niet via internet te bespreken. Je loopt namelijk hiermee het risico dat de mensen het persoonlijk lezen, hetgeen dus ook gebeurt is.

    Ik las in SylviaScenic’s reactie het volgende: ‘Als laatste wil ik toegeven dat ik jou en de rest eigenlijk toch wel mis. Vooral de gezellige filmavonden en de logeerpartijtjes die we hadden. Deze ruzie gaat eigenlijk nergens om en het slaat ook gewoon nergens op dat dit al sinds februari zo is..’
    Ik vind dit een héél volwassen reactie en ik zou me als ik jou was mijn ogen uit mijn kop schamen dat je daar zo’n enorme misbruik van maakt, je reageert er namelijk niet eens op. Sylvia stelt zich hiermee erg kwetsbaar op, en jij houd de deur gesloten. Ik moet zeggen dat ik Sylvia persoonlijk ken, en ik zie haar als een heel volwassen en hartelijk persoon. Zij is er voor iemand als er iets is, je zou nog wat van haar kunnen leren ;). (Even voor alle anderen, ik ben iemand die eerst ook in het ‘vriendengroepje’ zat, en ken iedereen die in dit verhaaltje aangehaald wordt dus ook persoonlijk).

    Ik bedank iedereen voor het lezen van mijn reactie en ik hoop dat andere mensen die het topic lezen hun reacties hier dan ook aan aanpassen.

    Zonnige dag,
    Sylvia Edelenbos.

    Slotje op aanvraag.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.