Ja, ik geloof in geesten. Alleen geloof ik niet dat ze op aarde zijn, al zijn ze hier wel te zien/voelen.
Uitleg:
Ik ben een wiccan, maar zoals vele anderen heb ik mijn eigen draai gegeven aan het verhaal en dus waar ik in geloof. Ik geloof dat wanneer je sterft, er twee 'afdrukken' van je ziel gemaakt worden. De een reïncarneert en krijgt dus een volgend leven, en karma beslist hoe dat volgende leven eruit zal zien. De andere 'afdruk' zwerft naar mijn idee rond in het hiernamaals, dat wat vele wiccans 'Summerland' noemen, maar ik vind dat geen juiste benaming voor die plek. Ik geloof namelijk dat die plek hier op aarde is, niet ergens anders in het universum. Deze afdrukken van zielen zijn voor sommige mensen zichtbaar en worden geesten genoemd, en als een persoon 777 keer gereïncarneerd is geloof ik dat de levensweg van de ziel voltooid is en alle afdrukken zich samenvoegen tot één geheel, een ziel. En die ziel wordt uiteindelijk weer opgenomen in de aarde, om zijn of haar steentje weer bij te dragen aan de wereld.
Dat is hoe ik leven en dood zie. Net als Basecca geloof ik in een God en Godin, maar ik geloof dat zij een natuurlijk paar zijn dat je overal om ons heen terug kunt zien. Ik geloof in het goddelijke in alles, het evenwicht tussen de God en Godin dat tegelijkertijd het evenwicht in het leven en de natuur brengt. De God en Godin zijn naar mijn inzien geen hogere macht, maar de werking van de natuur. En dat vind ik al goddelijk genoeg (:
This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.