Ja, ik dacht dat ik jullie even wat zou laten weten, omdat de meesten vaak nogal geïnteresseerd reageren. Vanochtend ben ik naar de dokter gegaan, om te praten over mijn slaapproblemen (dit heb ik voor het laatst een jaar of 7 á 8 geleden gedaan, terwijl dit al 9 jaar voortduurt). Het heeft wat moeite gekost om de stap te nemen, omdat ik het het liefste zolang mogelijk ontloop om naar de dokter te gaan of hulp te vragen.
Nu heb ik huiswerk gekregen en moet ik onder andere de komende twee weken een dagboek bij gaan houden met allerlei details over het slapen, het er naartoe werken, enzovoorts (en nog wat dingen, maar dat formulier heb ik nog niet helemaal doorgelezen). Na die twee weken moet ik terugkomen voor een nieuw gesprek en dan kan hij gaan kijken wat voor stappen we kunnen gaan ondernemen.
Volgens mijn dokter is er verder een grote kans dat ik nooit helemaal normaal zal kunnen slapen, maar misschien kunnen we er zo toch iets aan doen, zodat het íets beter gaat dan een uur of twee á drie per nacht. De eerste stap is op deze manier dus al gezet. :]
[ bericht aangepast op 14 okt 2011 - 16:45 ]
Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.