• RIDDERKERK/ROTTERDAM - Bijna een jaar lang dachten twee Ridderkerkse zusjes weg te komen met de perfecte moord.

    vorige afbeelding 1 / 2 volgende Tot de politie bewees wat de nabestaanden van plaatsgenote Joyce Feenstra al dachten: de 23-jarige vrouw pleegde geen zelfmoord. Ze zou zijn vermoord. Maandag staan de zussen voor de rechter.

    Vrijdagavond, 6 juli 2007. Het bezoek van Troeta W. (32) en zus Amalia (22) aan Joyce Feenstra luidt een onheilspellende nacht in. De twee zijn net binnen in de kleine huurwoning aan de Troelstrastraat in het centrum van Ridderkerk, als Joyce haar moeder een sms-bericht stuurt. Mama moet zich vooral geen zorgen maken. Ze zullen elkaar snel weer zien.

    Tweeënhalf uur later is Joyce dood. Evenals het ongeboren kind in haar buik, zestien weken jong. Joyce wordt gevonden in een zijkamer. Met een stuk touw om haar nek en striemen in de hals. Er staat cola met bleekmiddel, naast een afscheidsbrief. Alles lijkt op zelfmoord. Het bleekmiddel, het touw, de brief. Joyce die zelfmoord pleegt? Dat kan niet, zeggen vrienden.

    Joyce was energiek en enthousiast. Een 23-jarige vrouw met een gulle lach en wisselende horeca-baantjes. Maar ze was ook 'explosief', zegt vader Pierre nu. Maakte makkelijk ruzie. ,,Als je iets zei wat haar niet aanstond, ontplofte ze.'' En Joyce had schulden, de elektriciteit was afgesloten en rekeningen voor verzekeringen kreeg ze amper betaald. Het geld ging op aan drugs, zegt haar vader. Ze deed ook klusjes voor 'duistere figuren'.

    Bijna een jaar lopen de twee zussen W. in vrijheid rond en weten zij buiten schot te blijven voor hun -volgens justitie- welhaast 'perfecte moord'. Maar in mei 2008 blijken de naasten van Joyce gelijk te hebben. Troeta en Amalia worden opgepakt. De politie heeft in stilte aan de zaak gewerkt.

    Het bezoek van de zussen op 6 juli volgde op een langslepende vete. Op haar Hyves-pagina schreef Joyce over de ruzie: ,,Beste mensen, bij deze wil ik jullie zeggen dat ik ruzie heb met iemand uit Ridderkerk, een vrouw! Het draait allemaal om een man met wie ik jarenlang omging, ik zag hem als mijn grote broer en meer niet. De vrouw is met hem getrouwd en kan er niet tegen dat we met elkaar omgingen... Ik voel me klote dat ze vieze dingen over me zegt, dus bij deze heb ik jullie geïnformeerd. Liefs, groetjes, Joyce.''

    Joyce was zwanger van diezelfde man, de man van Troeta, zo zeggen ingewijden nu. De man in kwestie zat destijds vast in de gevangenis en kwam begin juli 2007 vrij. Troeta zou koste wat het kost hebben willen voorkomen dat Joyce en hij weer contact hebben. Zo werd volgens bronnen Joyce te verstaan gegeven dat ze maar beter uit Ridderkerk kon vertrekken. Maar dat deed ze niet.

    Wat volgde was de gruwelijke gebeurtenis in de nacht van 6 op 7 juli. Volgens justitie was het moord, bijna perfect geënsceneerd als zelfmoord. Gedurende tweeënhalf uur heeft Troeta, zo luidt de lezing van justitie, Joyce gedwongen zelfmoord te plegen. Na het sms-bericht aan haar moeder schreef Joyce onder dwang een afscheidsbrief. Daarna zou ze een glas met chloor, bleek en medicijnen hebben moeten drinken.

    Het moest lijken alsof Joyce zich had opgehangen, dus kreeg ze een strop om haar nek. Voor justitie is het de vraag of Joyce werd gedwongen van een krukje te springen of is geduwd. Of dat Troeta haar op de grond wurgde met het touw. ,,Ik wil niet dood, ik wil niet dood!'' zijn voor zover bekend in het dossier haar laatste woorden. Joyce stierf daarna snel, zo zegt de arts, omdat er geen bloed en zuurstof meer naar haar hersenen kon.

    Het lichaam van Joyce werd om half vijf in de nacht ontdekt. Volgens ingewijden plaatste Troeta nog geen twee uur na de vondst van de overleden Joyce een bizar bericht op een internetsite. ,,Mijn probleem is opgelost,'' zou ze hebben geschreven. Niet veel later dook een ouder berichtje aan Joyce op. 'De grootste kankerhoer die er op Ridderkerk woont ben jij. Als je denkt je bij je moeder te verstoppen, hahaha is die nog dommer dan jij. Twee hoeren in een nest, ik vind jou kakkerlak', zou er te lezen zijn geweest.

    Troeta heeft tegen zeker zes mensen verteld dat zij Joyce vermoordde, zegt justitie. Maandag doen de zussen hun verhaal in de rechtbank. Het exacte motief van de zelfmoord-moord dreigt ongewis te blijven. Dat Troeta wraak op Joyce nam, omdat deze zwanger was van haar geliefde zal nooit zeker worden. Het OM vindt dat het 'niet ter zake doet' van wie Joyce zwanger was. ,,Waanzin,'' zegt de vader van Joyce. ,,Ze verdienen allemaal straf. Ook die man van wie ze zwanger was. Een moord als deze gaat je voorstelling te boven. Dit zie je alleen in films.''



    bron: http://www.ad.nl/rotterdam/2902348/B...jke_Joyce.html

    Jezus.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    ;o


    comfort in c h a o s

    Omg, gedwongen worden om zelfmoord te plegen o_O''


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Omg, gedwongen worden om zelfmoord te plegen o_O''


    Captain... Captain Jack Sparrow.

    Vreselijk. Echt...

    Troeta.. ='D
    Okay, sorry. Het is verschrikkelijk erg, dat er serieus zulke zieke geesten bestaan. Jezus zeg..
    Alleen die vader van dat meisje vindt ik wel een klootzak 'ook de man van wie ze zwanger was', kom op zeg, alsof die er wat aan kan doen dat hij getrouwd is met een psychopaat.
    Ik hoop wel op een behoorlijke straf voor die Troeta.

    [ bericht aangepast op 24 sep 2011 - 19:07 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Tering hé..


    Smile and live.

    Applejack schreef:
    Troeta.. ='D
    Okay, sorry. Het is verschrikkelijk erg, dat er serieus zulke zieke geesten bestaan. Jezus zeg..
    Alleen die vader van dat meisje vindt ik wel een klootzak 'ook de man van wie ze zwanger was', kom op zeg, alsof die er wat aan kan doen dat hij getrouwd is met een psychopaat.


    Als meneer -ik-eet-graag-van-twee-walletjes- gewoon bij die Troeta was gebleven dan had joyce nu nog geleefd.

    Hale schreef:
    (...)

    Als meneer -ik-eet-graag-van-twee-walletjes- gewoon bij die Troeta was gebleven dan had joyce nu nog geleefd.


    Dus verdient hij meteen maar een vervolging en strafoplegging? Kom op zeg, dat is niet zijn fout. Natuurlijk is het niet normaal om vreemd te gaan, maar hij had dit ook niet kunnen voorzien en kon er wat dat betreft ook niets aan doen. Kun je net zo goed de schuld aan de moeder van die vrouw de schuld gaan geven. Want had zij geen kind gekregen, dan was dit nooit gebeurd. Er is hier niet eens sprake van redelijke toerekening, lag allemaal buiten die man zijn bereik. Dat mens is zo gestoord om iemand te dwingen zelfmoord te plegen, dat is niet zijn schuld, al zou hij niet vreemd gegaan moeten zijn.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Applejack schreef:
    (...)

    Dus verdient hij meteen maar een vervolging en strafoplegging? Kom op zeg, dat is niet zijn fout. Natuurlijk is het niet normaal om vreemd te gaan, maar hij had dit ook niet kunnen voorzien en kon er wat dat betreft ook niets aan doen. Kun je net zo goed de schuld aan de moeder van die vrouw de schuld gaan geven. Want had zij geen kind gekregen, dan was dit nooit gebeurd. Er is hier niet eens sprake van redelijke toerekening, lag allemaal buiten die man zijn bereik. Dat mens is zo gestoord om iemand te dwingen zelfmoord te plegen, dat is niet zijn schuld, al zou hij niet vreemd gegaan moeten zijn.


    Ja dat is waar.

    Te lange tekst. Ik heb maar tot de helft gelezen :'D
    Maar dat is gewoon ziek van Troeta.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Hale schreef:
    (...)

    Als meneer -ik-eet-graag-van-twee-walletjes- gewoon bij die Troeta was gebleven dan had joyce nu nog geleefd.


    Dat standpunt doet me denken aan militante feminsten. Wat is een militante feminist? Kijk dit filmpje:


    Y'see, die man is een klootzak. Da's simpel zat. Hij heeft er alleen geen ene fuck mee te maken dat zijn vrouw iemand vermoord. Als hij haar ertoe had aangezet, aangemoedigd of had meegeholpen, dan was het wat anders. Zoals het nu staat heeft hij moreel een grote fout gemaakt (hij is vreemd gegaan), hij heeft qua gezond verstand een grote fout gemaakt (hij is getrouwd met een psychobitch), maar juridisch gezien heeft hij niks fouts gedaan. Je mag hem dus haten, maar celstraf krijgt ie sowieso niet.

    Maar dat was niet echt je punt. Zeggen dat als hij niet vreemd gegaan was die vrouw nog had geleefd, is een volstrekt verkeerde weergave van de feiten en verantwoordelijkheid. Je legt namelijk dan de schuld en verantwoordelijkheid bij die man. En dat hoort niet. Iedere normale vrouw zou namelijk of het hebben uitgepraat, of een scheiding hebben aangevraagd. Het was de keus van die vrouw om iemand te gaan vermoorden. Was niet de keus van de man. Oftewel: Wat jij zegt klopt niet.

    Correcter zou zijn geweest: Als die Troeta zich niet zo aanstelde en iemand vermoordde om een klootzak, had Joyce nog geleefd :Y)

    Rainbow Dash hath spoken. Now I'm off to gather some cloud. Ponyville needs rain!

    EDIT: vergeten te melden wat het filmpje er nou mee te maken hebben: Radicale feministen geloven dat vrouwen niks verkeerds kunnen doen en dat de mannen de wortel van het kwaad zijn, wat dus weer een beetje ver doorgeschoten is. En het filmpje is cool.

    [ bericht aangepast op 24 sep 2011 - 19:44 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Alwin, Sam... so much win in this thread.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    StoryBelle schreef:
    Alwin, Sam... so much win in this thread.


    And loss, because someone lost her life. And two people are about to lose their freedom, because they're psycho bitches. And they deserve being locked up.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik vind het... ongelooflijk. Iemand dwingen om zelfmoord te plegen is gruwelijk, zeker als de vrouw ik kwestie zwanger is...


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!