• Wat is in vredesnaam het nut van een coupertest?

    Ik moet elk jaar er een lopen, en ervoor trainen, maar waarom moet je nou in staat zijn om rondjes te lopen? O.o

    Dit jaar had ik een andere versie, namelijk het lopen van 1500 meter, maar nog steeds zie ik het nut er niet van in ><

    [ bericht aangepast op 13 okt 2011 - 16:47 ]


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Basecca schreef:
    Ik haakte af bij trap 10 ofzo, vond het wel welletjes geweest. :Y)


    Dat is die andere test. De coopertest is dat je in twaalf minuten zo ver mogelijk moet lopen.
    Maar dat is om te kijken hoe het staat met de gezondheid van de kinderen. (krul)
    Geloof me, anders had ik de afgelopen twee jaar geen coopertest.

    *het is coopertest.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Assassin schreef:
    Ooh, conditie?
    Zo leef je gewoon langer in plaats van een luie koe te worden.

    Dat. Ik snap eigenlijk niet waarom mensen daar altijd zo om moeten zeuren to be honest.


    ars moriendi

    Sevda rent braaf 5 rondjes van 500 meter, plus nog eens 200 meter, oftewel 2700 meter in 12 minuten. (Ja, ik heb stukken afgesneden, maar dat weten hun niet) wat zeggen ze? 'Alstjeblieft een 5.9' (*^$*&^%

    [ bericht aangepast op 13 okt 2011 - 17:24 ]


    Let it come and let it be

    Storytime schreef:
    (...)
    Dat klopt niet, bewegen zorgt er voor dat je langer kan leven, niet je conditie. Als je de coupertest niet kan uitlopen betekent niet dat je een luie koe ben. Ik kan dat ding niet uitrennen, ik heb niet zo'n soort conditie. Maar ik ben wel gezond, ik sport gewoon en heb genoeg beweging. Dus dat slaat nergens op.
    Daarbij is gym heel slecht voor je, daar sport je op de verkeerde manier.

    =')


    ars moriendi

    Storytime schreef:
    (...)
    Dat klopt niet, bewegen zorgt er voor dat je langer kan leven, niet je conditie. Als je de coupertest niet kan uitlopen betekent niet dat je een luie koe ben. Ik kan dat ding niet uitrennen, ik heb niet zo'n soort conditie. Maar ik ben wel gezond, ik sport gewoon en heb genoeg beweging. Dus dat slaat nergens op.
    Daarbij is gym heel slecht voor je, daar sport je op de verkeerde manier.

    Inderdaad, 'conditie' is een ander woord voor 'uithuidingsvermogen', maar dan op één vlak. Voor alles heb je een ander uithoudingsvermogen nodig. Bijvoorbeeld dansen en voetbal, nou een voetballer houd het écht niet zo lang uit als ik tijden het dansen en ik? Die houdt het nog geen 2 seconden uit op het voetlbalveld. En dan heb ik het over mensen die altijd met voetbal zijn orgegroeid. (En nee, ik zeg niet dat ik zo geweldig kan dansen, maar ik houdt het wel langer uit dan iemand die is opgegroeit met voetballen en altijd in dat hokje is gebleven, zoals ik bij dansen)
          Dat komt omdat we ieder in een totaal andere stroom op onze conditie zijn getraind.

    [ bericht aangepast op 13 okt 2011 - 17:28 ]


    Let it come and let it be

    Kuyt schreef:
    (...)
    =')

    Wat is daar grappig aan? Het begrip conditie is heel ruim. Ik kan niet een uur lang rennen, maar een judo wedstrijd/training hou ik met gemak vol. Omdat je daar een andere soort conditie voor nodig heb.
    En gym op scholen is slecht omdat we geen goede warming-up of cooling-down hebben en het ons niet door echte trainers word uitgelegd.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Storytime schreef:
    (...)
    Wat is daar grappig aan? Het begrip conditie is heel ruim. Ik kan niet een uur lang rennen, maar een judo wedstrijd/training hou ik met gemak vol. Omdat je daar een andere soort conditie voor nodig heb.
    En gym op scholen is slecht omdat we geen goede warming-up of cooling-down hebben en het ons niet door echte trainers word uitgelegd.

    Ik snap niet wat er mis is met een potje voetbal tussen de lessen door? Als je je opwarmt en daarna weer een cooling down krijgt (wat in elk geval op onze school altijd het geval is) doet het je lichaam alleen maar goed, hoor.


    ars moriendi

    Voor conditie.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Kuyt schreef:
    (...)
    Ik snap niet wat er mis is met een potje voetbal tussen de lessen door? Als je je opwarmt en daarna weer een cooling down krijgt (wat in elk geval op onze school altijd het geval is) doet het je lichaam alleen maar goed, hoor.

    Dat doen wij niet, wij kleden ons om, beginnen de les, ruimen op, en kleden ons weet om. Zo slecht voor je lichaam. Daarbij is voetbal geen goede warming-up, want dan ben je meteen vol bezig met je spieren. Je moet dat juist langzaam op- en afbouwen. je moet eigenlijk een warming-up en cooling-down van 15/20 minuten krijgen, dan is het pas goed voor je. Sowieso is sport niet heel goed voor je, bewegen is goed en nodig maar sport is vaak te veel en te intensief.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Conditie:Y) Zodat we langer leven:Y) En je bijv. een schooldag langer kunt uithouden door je conditie:Y) Of je niet gelijk doodmoe bent als je naar school toe fietst:Y) En je slanker wordt/blijft:Y)


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Storytime schreef:
    (...)
    Wat is daar grappig aan? Het begrip conditie is heel ruim. Ik kan niet een uur lang rennen, maar een judo wedstrijd/training hou ik met gemak vol. Omdat je daar een andere soort conditie voor nodig heb.
    En gym op scholen is slecht omdat we geen goede warming-up of cooling-down hebben en het ons niet door echte trainers word uitgelegd.


    hmm, wij hebben gymleraren, en die weten wel hoe een warming-up moet, cooling-down hebben we dan weer niet


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Storytime schreef:
    (...)
    Dat doen wij niet, wij kleden ons om, beginnen de les, ruimen op, en kleden ons weet om. Zo slecht voor je lichaam. Daarbij is voetbal geen goede warming-up, want dan ben je meteen vol bezig met je spieren. Je moet dat juist langzaam op- en afbouwen. je moet eigenlijk een warming-up en cooling-down van 15/20 minuten krijgen, dan is het pas goed voor je. Sowieso is sport niet heel goed voor je, bewegen is goed en nodig maar sport is vaak te veel en te intensief.

    Nee, dat weet ik, maar ik bedoelde dus dat een potje voetbal gewoon kan als je een goede opwarming en cooling down neemt.

    En nah, ik vind het wel goed. Naar mijn weten en naar wat mijn gymleraren zeggen is sport juist hartstikke goed voor je, vooral tussen de lessen door omdat je op die manier even loskomt van alle stress. Bewegen is inderdaad goed voor je, maar de meesten bewegen doormiddel van sport. Je kunt niet ontkennen dat sport slecht is voor je. Dat is net zoiets als zeggen dat KFC gezond is.


    ars moriendi

    Och ja, je krijgt er conditie door. Totaal nutteloos, sinds je ook van dansen etc conditie kan krijgen.

    Nou. Het is om je conditie te meten, en het is gewoon... eigenlijk nergens voor nodig. Het is gewoon een nutteloze gymtest, net als alle andere gymtesten. I mean, gymleraren moeten ook cijfers kunnen neerzetten op hun rapporten...


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Wij moesten 12 rondjes van 180 meter lopen in 12 minuten, heb het niet gehaald, hahahaa.
    Shuttle Run vind ik opzich nog leuker, hahaha.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.