Ik vind je analyses best wel goed, ik ben nu eigenlijk best wel benieuwd naar een droom uit mijn kindertijd, omdat het een herhalendde droom van vroeger is, kan het denk ik geen kwaad.
De duivel, het was een rood monstertje wat achter een tafel een soort 'kaartspelletje' met me speelde. Ik had nog één kans, mijn moeder keek toe maar mocht me niet helpen. Ze gaf me voorzichtig hints maar ik begreep ze niet. Voor me lag een zwarte ruit, die ik koos. Als ik verloor, zou er iemand sterven. Ik wist niet wie, maar ik dacht dat het mijn moeder zou worden. De duivel stond onbeweeglijk achter de tafel, met een grijs die steeds breder werd, maar er gebeurde niets...
Na zo'n nachtmerrie volgde áltijd diezelfde droom:
Ik kijk televisie, samen met nog een willekeurig persoon. Opeens ben ik alleen, ik trek de deken op tot mijn neus en kijk naar het angstaanjagende beeld wat verschijnd. Het is een vijf-cent munt, met de kop van de koningin er op, die typische Nederlandse munt. De munt komt dichterbij, gevolgt door het geluid van een eenzame druppel die in het water valt en een helse lach. Ik verberg mijn gezicht in het kussen, maar het geluid blijft me bij.
Ik heb het altijd zo'n enge droom gevonden.
Let it come and let it be