• Het lijkt mij geweldig om een jaar op een kostschool/internaat te zitten. Ik denk dat ik daar heel zelfstandig van zal worden en het lijkt me een unieke ervaring.
    Ik zit nu al een tijdje op het internet rond te surfen en in Nederland, waar ik woon, zijn alleen zwaar christelijke internaten en internaten voor schipperskinderen.
    Nu heb ik dus bedacht dat ik ook gewoon naar België kan gaan. Nu heb ik paar vragen voor de mensen die ervaringen hebben met kostscholen/internaten:
    1. Weet je misschien een kostschool/internaat waar ik naartoe kan? ( mag ook een internaat zijn met alleen meisjes )
    2. Wat voor ervaringen heb je met kostscholen/internaten? Negatieve of positieve? Tell me!
    3. Denken jullie dat de Vlamingen me raar vinden als ik zo plat Nederlands praat?

    [ bericht aangepast op 12 okt 2011 - 17:33 ]


    "We're all afraid to talk about what stares at us from the dark" - Wintergirls

    De zus van mijn vriend zit op internaat, in Brugge, en zij vindt het wel leuk daar (: Zelf heb ik geen ervaring..

    [ bericht aangepast op 12 okt 2011 - 17:33 ]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Geen ervaring.
    En ja Vlamingen zullen het vreemd vinden dat je zo Nederlands praat :'D.
    Maar dan moet je wel elke vrijdag en zondagavond (of weet ik wanneer jij plant om naar huis te gaan en terug te komen) lang in de trein of de auto zitten, dus dat moet je natuurlijk ook zien zitten.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Marshmellow schreef:
    Geen ervaring.
    En ja Vlamingen zullen het vreemd vinden dat je zo Nederlands praat :'D.
    Maar dan moet je wel elke vrijdag en zondagavond (of weet ik wanneer jij plant om naar huis te gaan en terug te komen) lang in de trein of de auto zitten, dus dat moet je natuurlijk ook zien zitten.


    Zijn er geen internaten waar je ook in het weekend kan verblijven? In ieder geval, ik heb ontzettend veel familie in Noord-Brabant dus als er geen andere oplossingen zijn kan ik daar wel overnachten, denk ik.


    "We're all afraid to talk about what stares at us from the dark" - Wintergirls

    Hecate schreef:
    (...)

    Zijn er geen internaten waar je ook in het weekend kan verblijven? In ieder geval, ik heb ontzettend veel familie in Noord-Brabant dus als er geen andere oplossingen zijn kan ik daar wel overnachten, denk ik.

    Zou je dus een volledig jaar op internaat blijven (moest dat kunnen), buiten de vakanties dan? ;o


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Mij lijkt het echt helemaal niks :X

    Kan zolang niet van huis zijn xD


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Hmmm, internaat niet, Kostschool lijkt me wel leuk. Maar dan wel iets in de richting van Zoey101 met een hele campus.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wacht anders tot je het middelbaar gedaan ben en ga dan op kot! (Als je natuurlijk van plan bent verder te studeren) Eens zo leuk, en daar wordt je veel zelfstandiger van. (Ik heb geen idee hoe jullie 'op kot gaan' zeggen, op kamers?)

    [ bericht aangepast op 12 okt 2011 - 17:40 ]


    Get outta my head!

    Wauw, dat is opzich wel gaaf. Alleen zou ik mijn familie dan gewoon echt niet meer zien als ik naar België ging. Woon in 't Noorden. Maar dat zou ik ook wel echt gaaf vinden. Maar nee, geen ervaring. En ik ken ook niemand die dat gedaan heeft. Helaas..


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Schneider schreef:
    Hmmm, internaat niet, Kostschool lijkt me wel leuk. Maar dan wel iets in de richting van Zoey101 met een hele campus.


    Haha, ja, die serie vond ik altijd geweldig! Het lijkt mij zo freaking awesome als er zo'n school in Nederland zou zijn.


    "We're all afraid to talk about what stares at us from the dark" - Wintergirls

    Schneider schreef:
    Hmmm, internaat niet, Kostschool lijkt me wel leuk. Maar dan wel iets in de richting van Zoey101 met een hele campus.
    Naja, over het algemeen is een internaat ook wel een campus, aangezien een internaat inhoudt dat je er slaapt enzo :P


    Life is hard and then we die

    Schneider schreef:
    Hmmm, internaat niet, Kostschool lijkt me wel leuk. Maar dan wel iets in de richting van Zoey101 met een hele campus.
    Wat is eigenlijk het verschil tussen de 2? (:


    Get outta my head!

    Reloaded schreef:
    Wacht anders tot je het middelbaar gedaan ben en ga dan op kot! (Als je natuurlijk van plan bent verder te studeren) Eens zo leuk, en daar wordt je veel zelfstandiger van. (Ik heb geen idee hoe jullie 'op kot gaan' zeggen, op kamers?)


    Jep, wij zeggen op kamers. Maar dat lijkt me wel heel anders dan een kostschool...


    "We're all afraid to talk about what stares at us from the dark" - Wintergirls

    Zullen we samen gaan? Mijn lijkt het ook leuk.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Naja, over het algemeen is een internaat ook wel een campus, aangezien een internaat inhoudt dat je er slaapt enzo :P


    Als ik aan internaat denk, denk ik aan het huis anubis ;$


    "Ignite, my love. Ignite."

    Hecate schreef:
    (...)

    Jep, wij zeggen op kamers. Maar dat lijkt me wel heel anders dan een kostschool...
    Je hebt wel zo een soort universiteit in Enschede geloof ik, dat is met een campus en alles


    Life is hard and then we die