• Gandalf

    Perkamentus


    Gandalf is van Lord of the Rings en Perkamentus van Harry Potter. Ik vind ze veel op elkaar lijken, en jullie? (LotR was er wel eerder dan HP) Wie vinden jullie beter?
    Nu ik LotR kijk vind ik Gandalf ook wel cool :Y)

    [ bericht aangepast op 11 okt 2011 - 21:52 ]


    Not all those who wander are lost.

    Winterfell schreef:
    (...)





    EPPPPIIIIIC :D


    quidquid excusatio prandium pro

    Perkamentus, simpel zat omdat ik niet van LOTR hou.


    "Ignite, my love. Ignite."

    wist je dat er in de hpfilms in het kantoor van perkie een schilderij hangt van Gandalf :Y)?


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Schneider schreef:
    Perkamentus, simpel zat omdat ik niet van LOTR hou.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Winterfell schreef:
    (...)



    Haha. Sorry maar ik vind alleen die kleine mannetjes schattig. Iets met een H.
    Die Frodo, Sam, Pepijn en Marijn.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Seel schreef:
    wist je dat er in de hpfilms in het kantoor van perkie een schilderij hangt van Gandalf :Y)?


    I know! x'D Dat is awesome :Y)


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Perkamentus FTW _O_ Harry Potter is veel leuker en veel groter dan LOTR
    Ik zelf vind dat je geen een boeken of film reeks kan vergelijken met Hary Potter


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)

    I love both of 'm. Maar LotR is meer badass. :Y)
    En voor het geval je het niet wist -omdat je ze zo op elkaar vind lijken-, het ís ook dezelfde persoon die deze personages speelt. :'D


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Abernathy schreef:
    Perkamentus FTW _O_ Harry Potter is veel leuker en veel groter dan LOTR
    Ik zelf vind dat je geen een boeken of film reeks kan vergelijken met Hary Potter


    HP is anders groot, maar Tolkien heeft met LotR ook een héél grote invloed gehad op de fantasy wereld. HP is op een flink aantal vlakken zelfs geïnspireerd door LotR, zoals bijvoorbeeld de trollen e.d. LotR is véél groter dan je denkt. Vooral op inspiratie vlak.

    In de Ban van de Ring is een episch fantasy-werk geschreven door de theoloog en universitair professor J.R.R. Tolkien. Het verhaal begon als een vervolg voor Tolkiens eerdere, minder complexe kinderboek De Hobbit (1937), maar groeide uit tot een veel groter werk. Het werd in stadia geschreven tussen 1937 en 1949, waarvan veel tijdens de Tweede Wereldoorlog.

    Sinds de publicatie van het eerste boek, Harry Potter en de Steen der Wijzen op 30 juni 1997, heeft de serie internationaal veel aandacht gekregen, zowel kritisch als commercieel.

    [ bericht aangepast op 13 okt 2011 - 13:04 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    PrincessLuna schreef:
    I love both of 'm. Maar LotR is meer badass. :Y)
    En voor het geval je het niet wist -omdat je ze zo op elkaar vind lijken-, het ís ook dezelfde persoon die deze personages speelt. :'D

    Perkamentus en Gandalf worden niet door dezelfde acteur gespeeld, hoor.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Winterfell schreef:
    (...)
    Perkamentus en Gandalf worden niet door dezelfde acteur gespeeld, hoor.


    Jawel. Of was het dan die andere tovenaar?
    I.i.g, dezelfde man die in LotR speelt, is Perkamentus in HP gaan spelen, nadat de 'originele' Perkamentus overleed.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    PrincessLuna schreef:
    (...)

    Jawel. Of was het dan die andere tovenaar?
    I.i.g, dezelfde man die in LotR speelt, is Perkamentus in HP gaan spelen, nadat de 'originele' Perkamentus overleed.

    Neen, da's nog een andere acteur, dan die Gandalf speelde. Eerst werd hij gespeeld door deze meneer, Richard Harris:



    Daarna overgenomen door deze acteur, Michael Gambon:



    Gandalf wordt gespeeld door Ian McKellen:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Winterfell schreef:
    (...)
    Neen, da's nog een andere acteur, dan die Gandalf speelde. Eerst werd hij gespeeld door deze meneer, Richard Harris:



    Daarna overgenomen door deze acteur, Michael Gambon:



    Gandalf wordt gespeeld door Ian McKellen:



    Ah goed, hij kwam i.i.g uit LotR. :'D
    Ik vind die man die Gandalf speelt trouwens wel heel mooi, zeker ook voor z'n leeftijd. Mooie ogen ook. :Y)


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    PrincessLuna schreef:
    (...)

    Ah goed, hij kwam i.i.g uit LotR. :'D
    Ik vind die man die Gandalf speelt trouwens wel heel mooi, zeker ook voor z'n leeftijd. Mooie ogen ook. :Y)

    Echt, hè :'D Hij heeft zo'n aangename uitstraling. Streng, maar rechtvaardig en vriendelijk :'D


    "I shut my eyes in order to see.'

    Hmm, dan zal ik mijn fantasie eens moeten aanspreken om ook een groot fantasy-schrijfster te worden. (wbw)


    "Well, well. Look who we've got here!"