• Gandalf

Perkamentus

Gandalf is van Lord of the Rings en Perkamentus van Harry Potter. Ik vind ze veel op elkaar lijken, en jullie? (LotR was er wel eerder dan HP) Wie vinden jullie beter?
    Nu ik LotR kijk vind ik Gandalf ook wel cool :Y)

[ bericht aangepast op 11 okt 2011 - 21:52 ]

Not all those who wander are lost.

Gandalf ftw.

I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

plaatje is klikbaar
    Sums it up :Y)

[ bericht aangepast op 11 okt 2011 - 22:23 ]

quidquid excusatio prandium pro

Genius schreef:
    Perkie. I don't like LOTR (bloos)

Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

Ik vind Ian McKellen iig een beter acteur. Qua karakters vind ik het moeilijk kiezen (A)

You cannot even begin to comprehend the bounds of my forthcoming genius.

STUDIO schreef:
    Sowieso Perkamentus.

It's going to be difficult, but not impossible.

RainbowDash schreef:

plaatje is klikbaar

Omg, dat is freakin' genius! :'D

Dude, serieus? J.K. Rowling, hoe goed ze ook is, heeft de helft van haar personages en andere details en onderwerpen gekopieerd van J.R.R. Tolkien (de auteur van LOTR, which is een van de eerste fantasyverhalen OOIT), misschien heeft ze ze een beetje aangepast aan haar verhaallijn, maar het is een soort kopie.
    Dus hoe cool Perkamentus ook is, Gandalf zal voor eeuwig overheersen. Hij was er eerder en is puurder.

So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

RainbowDash schreef:

plaatje is klikbaar

Dit inderdaad. Gandalf > Dumbledore/Perkamentus

Gandalf of course!!

“If I had someone like that in my life, I’d be very happy indeed.” - Bradley James

Gandalf. No doubt 'bout it :Y) Harry Potter komt in de verste verte niet in de buurt bij LOTR :'D Fenomenaal. Zelfs een bedachte elftenaal, like, kom op :'D Trouwens, ik heb zelf de Silmarillion, waarin ook een woordenlijst staat van elfentaal naar gewone taal.

[ bericht aangepast op 13 okt 2011 - 11:41 ]

"I shut my eyes in order to see.'

Ik wilde een hele rant gaan houden over waarom Gandalf beter was in vergelijking met Perkamentus, vooral als we gaan kijken naar dingen die ze bereikt hebben. Maar toen zag ik dat Alwin die afbeelding geplaatst had, waar dus alles op stond wat ik wilde zeggen. Ik vind Harry Potter geweldig, daar niet van, maar niets komt ook maar in de buurt van de dingen die Tolkien beschreven heeft. Als het dus aankomt op Perkamentus versus Gandalf, zal Gandalf altijd de overwinning behalen.

Tolkien is zo'n beetje de grondlegger van fantasy in de mate die we tegenwoordig kennen. Sorry dat ik het zeg, maar helemaal niks kan daar tegenop. Niet te vergeten dat Rowling een groot gedeelte van haar verhaal ontleent heeft van Tolkien en daar grote inspiratie uit gehaald heeft. Nee, Tolkien is de meester van fantasy en niemand zal hem daar ooit in kunnen evenaren naar mijn mening.

If you don't stand for something, you'll fall for anything.

plus, vergelijk de hoedjes in de films

Perkamentus heeft een soort kom op zijn hoofd

Gandalf heeft een echte tovenaarspunthoed, en die coole staf maakt het helemaal af.

En ten slotte: Zowel gandalf als perkamentus laten kleine mensen (kinderen/hobbits) het zwaarste werk doen. Maar terwijl perkamentus een boel achterhoudt en nooit direct helpt, fungeert Gandalf als echte gids en vertelt alles wat hij weet en wat relevant is. Plus, als het op vechten aankomt houdt Gandalf de hobbits achter en vecht zelf wanneer dat kan (kijk naar de balrog, kijk naar minas tirith)
    Hell, hij probeert zelfs zelf de ring mee te nemen in het eerste boek, ook al weet hij dat het hem zal corrumperen. Gelukkig geeft hij hem aan frodo, want hobbits zijn er beter tegen bestand.

Badass :Y)

OHOHOHOHOH!

en gandalf met zijn you shall not pass: er trekt een gigantische demon aan zijn voet met een gloeiendhete zweep. de meeste mensen zouden hun been kwijtraken, in shock raken en in korte tijd sterven.

Gandalf houdt zich even vast aan de brug (Terwijl er een gigantische demon van een paar ton met een brandende zweep aan zijn been hangt) en in plaats van te schreeuwen van pijn of om hulp. roept hij dat de anderen weg moeten. Wordt hij dan naar beneden getrokken?

NEE! Hij laat zelf los. en laat hij het daarbij? NEE! Hij laat zichzelf naar beneden vallen, haalt zijn zwaard in, haalt de demon in, en kontschopt de demon helemaal naar de top van de berg en er weer vanaf.

[ bericht aangepast op 13 okt 2011 - 12:15 ]

RainbowDash schreef:
    OHOHOHOHOH!

en gandalf met zijn you shall not pass: er trekt een gigantische demon aan zijn voet met een gloeiendhete zweep. de meeste mensen zouden hun been kwijtraken, in shock raken en in korte tijd sterven.

Gandalf houdt zich even vast aan de brug (Terwijl er een gigantische demon van een paar ton met een brandende zweep aan zijn been hangt) en in plaats van te schreeuwen van pijn of om hulp. roept hij dat de anderen weg moeten. Wordt hij dan naar beneden getrokken?

NEE! Hij laat zelf los. en laat hij het daarbij? NEE! Hij laat zichzelf naar beneden vallen, haalt zijn zwaard in, haalt de demon in, en kontschopt de demon helemaal naar de top van de berg en er weer vanaf.