• Zoals ik een tijd geleden had gepost, zijn mijn ouders nogal 'Bezorgd' om mij. Voornamelijk mijn moeder. Ik snap haar best wel. Ze mag van mij best wel een beetje bezorgd zijn, maar nu is ze echt doorgedraaid. Ze is ongeveer anderhalve week geleden naar de dokter gegaan omdat ze voor mij de pil wilde. Ze is bang dat ik zwanger raak. Nu snap ik best dat ze me wil beschermen, maar dat ze het gewoon achter mijn rug om regelt. Ik bedoel; ze had het best wel met mij mogen overleggen. En als ik er dan iets van zeg halen ze weer iemand van de familie naar boven die op haar 15e een baby had van iemand. Maar ik bedoel; dat zij dat heeft hoeft toch niet te zeggen dat ik dat gelijk ook krijg? Ze willen nu ook niet dat ik alleen ben met mijn vriendje, ik mag alleen iets met hem afspreken als er andere vrienden bij zijn. Ze willen gewoon niet dat ik alleen met hem ben omdat ze denken dat ik gelijk sex met hem ga hebben of zo. Dit doet me echt pijn, want ik heb nog niet eens nagedacht over verdergaan. Mijn ouders vertrouwen me volgens mij gewoon niet, maar als ik het ze zeg draaien ze er weer omheen. Dan beginnen ze een verhaal dat ze 'oh zo bezorgd' zijn. Ik weet gewoon niet meer wat ik hiermee aan moet.


    26 - 02 - '16

    Je moet er mee leren leven, denk ik. Die van mij zijn ook zo bezorgd, zij het op andere vlakken, maar er is niet echt iets wat je er tegen kunt doen. Een goed gesprek wil soms wel helpen, maar ook niet altijd. Succes/sterkte (:


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    AppleFritter schreef:
    Je moet er mee leren leven, denk ik. Die van mij zijn ook zo bezorgd, zij het op andere vlakken, maar er is niet echt iets wat je er tegen kunt doen. Een goed gesprek wil soms wel helpen, maar ook niet altijd. Succes/sterkte (:


    Gesprek heb ik al geprobeerd, maar met hen valt niet te praten.


    26 - 02 - '16

    Je laat me aan mijn vriendin denken, alleen zijn jouw ouders tig keer erger! Maar dit helpt je vast niet. Praten is denk ik een goede oplossing, maar zoals je al zei helpt dat dus niet. Sorry.

    Ja, dat ken ik. Je zult er inderdaad moeten mee leren leven.
    Die bezorgdheid gaat vanzelf verminderen hoor. Het is gewoon omdat dat nu nog zo nieuw voor hen is. Heb je al eens een vriendje gehad? Als het je eerste is, dan is dat net zo spannend voor hen als voor jou. Natuurlijk op een andere manier. Ze weten niet goed hoe er mee om te gaan en proberen alleen maar het beste voor jou te doen (:


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Negligible schreef:
    Ja, dat ken ik. Je zult er inderdaad moeten mee leren leven.
    Die bezorgdheid gaat vanzelf verminderen hoor. Het is gewoon omdat dat nu nog zo nieuw voor hen is. Heb je al eens een vriendje gehad? Als het je eerste is, dan is dat net zo spannend voor hen als voor jou. Natuurlijk op een andere manier. Ze weten niet goed hoe er mee om te gaan en proberen alleen maar het beste voor jou te doen (:


    Ik heb al eerder vriendjes gehad, maar toen deden ze niet zo overdreven. Ik baal hier zo erg van weet je..


    26 - 02 - '16

    Als praten niet helpt, schrijf dan een brief en vraag of ze hem willen lezen. En in die brief schrijf je dan wat je nu tegen ons zegt en als ze dan stoppen met lezen voor het einde vraag je mama/papa wil je alsjeblieft de hele brief lezen en dan reageren?


    Physics is awesome

    Trouwens, ben je enigs kind? Dan zou het daaraan kunnen liggen, omdat je al zo snel opgroeid. Ze willen dat je hun kleine meisje blijft, wat jou kan irriteren. Want dit is dan nieuw voor hun.

    Eyes schreef:
    Als praten niet helpt, schrijf dan een brief en vraag of ze hem willen lezen. En in die brief schrijf je dan wat je nu tegen ons zegt en als ze dan stoppen met lezen voor het einde vraag je mama/papa wil je alsjeblieft de hele brief lezen en dan reageren?


    Ik denk niet dat een brief over dit onderwerp gaat werken, ik heb het namelijk al een keer gezegd in een gesprek. Maar ze hielden gewoon voet bij stuk, de hele tijd. Geeneens begrip voor mij!


    26 - 02 - '16

    Myles schreef:
    Trouwens, ben je enigs kind? Dan zou het daaraan kunnen liggen, omdat je al zo snel opgroeid. Ze willen dat je hun kleine meisje blijft, wat jou kan irriteren. Want dit is dan nieuw voor hun.


    Ik heb een broertje en een zus,
    Maar mijn zus heeft een vriendje gehad over het internet die ze in het echt ook heeft ontmoet en daar hebben ze dan geen problemen mee. Zo genaaid gewoon..


    26 - 02 - '16

    POM schreef:
    (...)

    Ik heb al eerder vriendjes gehad, maar toen deden ze niet zo overdreven. Ik baal hier zo erg van weet je..

    Ja, dat snap ik wel.
    Misschien is het omdat je nu op een bepaalde leeftijd bent gekomen wat al redelijk 'volwassen' is. Waardoor ze bang zijn dat je te snel bepaalde beslissingen gaat nemen. Geef het wat tijd en probeer er nog een keer met hen over te praten. Met mijn vriend was het in het begin ook zo, maar hun vertrouwen op dat vlak groeit wel weer.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Stel anders je vriend aan hen voor als je dat nog niet heb gedaan en laat hen kennis maken met hem, misschien dat ze dan beseffen dat ze niet zo bezorgd hoeven te zijn


    Physics is awesome

    Dit doet mij denken aan toen mijn vriendje voor het eerst kwam slapen. Wij waren eigenlijk praktisch gezien op mijn kamer. Gewoon praten en knuffelen. Er gebeurde eigenlijk helemaal niks bijzonders. En op een nacht kwam mijn moeder woedend naar boven, want ze was bang dat ik zwanger was enzo. Ik had echt nog maar een week met hem, dus ik dacht er helemaal niet eens overna om verder te gaan dan zoenen. Immers was hij mijn eerste vriendje, dus toen al helemaal niet. En toen ik eenmaal aan de pil was, want dat wilde mijn moeder, deed ze ook heel makkelijk, wat ik best raar vond. Ik heb ook vele gesprekken gevoerd hoor. Maar gelukkig hielpen deze wel. Hopelijk kom je er uit! Succes!


    Nothing lasts forever, for all good things it's true. I'd rather trade it all, while somehow saving you.

    Ik ben blijkbaar de enige die gezegend met een moeder die daar waarschijnlijk niet moeilijk over doet, aangezien ze me probeert te koppelen net zoals mijn tante's


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    Ik ben blijkbaar de enige die gezegend met een moeder die daar waarschijnlijk niet moeilijk over doet, aangezien ze me probeert te koppelen net zoals mijn tante's

    Die van mij zou ook nergens moeilijk over doen, denk ik. Maar ik speel vals, ik zou nooit zomaar zwanger kunnen raken, dus dat scheelt.


    I can't even think straight.