• Oké ik loop dus al helemaal te stressen. Het zit namelijk zo, vorig jaar moesten we een profiel kiezen en ik koos voor E&M (economie en maatschappij) Na lang twijfelen tussen E&M en C&M (cultuur en maatschappij) Nu is het probleem dus dat ik voor de vakantie toch nog C&M wou gaan doen, ik was naar de decaan gegaan, maar het kon niet omdat de klassen al ingedeeld waren en ik moest het dus nog maar even aankijken. Nou ik sloot er maar vrede mee, want ja wat kon ik doen? Niets.
    Nou nu ben ik 5 weken bezig en ik snap er helemaal niets van en dit heb ik al aangegeven bij m'n moeder, maar die zegt ja ik geloof dat je het kan en je vader ook en je mentor ook. Met andere woorden je doet het maar lekker. En ik weet zelf dat ik het gewoon niet kan, ik kan soms wel janken zo moeilijk ik het vind. En het maakt me allemaal zo gestresst en gefrustreerd. Maar nu heb ik voor mezelf de knoop door gehakt dat ik wil veranderen, maar ik weet dus niet hoe ik dit mn moeder moet gaan vertellen, voor m'n vader ben ik niet zo bang, maar mn moeder gaat zeiken en dat word ruzie dat weet ik gewoon nu al.
    Ik heb dus de argumenten dat ik het niet snap, ik al eerder wou veranderen, maar ik het even aanmoest kijken en ik dat nu dus heb gedaan. En dat ik geen zin heb om 4VWO over te doen en dat als ik nu verander ik mn achterstand bij de vakken aardrijkskunde en kunst het makkelijkst kan inhalen.
    Maar ik weet geen goede argumenten meer en hoe ik erover moet beginnen, ik dacht gewoon door zoiets te zeggen als: mam ik heb een probleem. Maar ik weet het niet, dus weet 1 van jullie het misschien?


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Bij ons hebben we dat ook maar is het verplicht om Nederlands, Engels en Frans of Duits te blijven volgen. Als je bijv. voor Duits kiest kun je als keuzevak nog Frans kiezen

    ontopic: ik zit nu in de derde en moet volgend jaar kiezen. Ik kan je dus eigenlijk niet zoveel helpen, sorry


    Not all those who wander are lost.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Ik weet wat je bedoelt, dat zijn ook mijn struikelvakken en in de vierde valt het dan nog wel mee.. Ik zit nu in de zesde en het wordt er niet makkelijker op. Ik wil je desnoods wel helpen, ik kan je ouders uitleggen dat het echt niet leuk is als je er niets van snapt en je telkens maar een beetje achter iedereen aan sukkelt en je dom voelt. [/wat ik dus heb] Dat gun ik je niet hoor! En geloof me, ook ik probeer het echt alleen het is zo ingewikkeld, ik heb er ook geen inzicht voor.

    Heel erg bedankt voor de tips. Ja ik sukkel er dus nu al wat achteraan en we zijn nog geen 5 weken bezig en na mijn idee kan dat niet goed zijn, want het tempo is enorm hoog en de stof is nu al ontzettend moeilijk.
    Maar mijn broertje en zusje gaan zo voetballen en tot dan heb ik nog even de tijd om al mijn moed bij één te rapen om het te gaan vertellen.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.