• Aangezien ik al een tijdje rondloop met een beperkt aantal ideeën voor een nieuw verhaal, maar niet weet hoe ik het verder moet uitwerken, vroeg ik me af hoe jullie je verhaal uitwerken. Beginnen jullie bijvoorbeeld eerst bij de personages of eerst bij het plot, of maken jullie eerst gewoon een oppervlakkige samenvatting?
    Vertel me alsjeblieft hoe jullie een nieuw idee aanpakken, want op het moment heb ik dringend behoefte aan wat tips!


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik heb een map met 'Nieuwe ideeën' en daar staan kladblokken in met die ideeën. Ik zet daar gewoon alles in wat me te binnen schiet bij een bepaald verhaal, echt alles van begin tot eind. En dan kijk ik af en toe in die map en dan kom ik langs van een verhaal en schiet me ineens iets te binnen wat ik kan gebruiken om het verhaal echt te starten (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    ALLES opschrijven.
    Echt alles, personages, verhaallijn, en al je ideeën.
    en dat in logische volgorde zetten.. en dan kom ik wel verder.


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Ik maak eerst een oppervlakkige samenvatting. Wat ik dan doe hangt een beetje van verhaal tot verhaal af, soms heb ik al heel duidelijk een plot in mijn hoofd, soms meer de personages. Ik probeer de ideeën die ik al heb op te schrijven, personages te zoeken en zo... Ik heb niet echt veel tips, vrees ik.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Eerst maak ik een oppervlakkige samenvatting. Daarna verzin ik namen voor de personages en dan maak ik een lijst met goede en slechte eigenschappen, uiterlijk enz.
    Ik zou als je ideeën krijgt ze gewoon ergens opschrijven en opslaan in Word, dan vergeet je ze niet en kun je -als je inspiratie hebt- ze wat beter uitwerken en gebruiken in je verhaal. (:


    Beauty begins the moment you decide to be yourself. - Coco Chanel

    Denken. :Y)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Meestal loop ik er een tijd mee in mijn hoofd. Als ik niet kan slapen ga ik er over na denken(het enigste voordeel van slapeloosheid), uiteindelijk besluit ik er toch een verhaal van te maken(ik twijfel altijd voor weken of ik dat moet doen) en dan begin ik gewoon.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik schrijf alles op wat in me opkomt, luister zo veel mogelijk muziek (want daar krijg ik inspiratie van). Nu heb ik ook al stukjes staan op mijn computer die pas veel later in mijn verhaal moeten komen.
    Gewoon alles wat in je opkomt bijhouden, opslaan in je gsm of op je computer of opschrijven op stukjes papier en die stukken tekst aan elkaar lijmen en/of bijverzinnen (: