• Oke, dit is misschien raar maar eum.. Ik wil dus een baby. Ik ben 16 (ik weet het jong en blahblah, heb die hele preek al gehad van mijn vriendje) maar ik wil het echt zo graag ik heb geen idee, een meisje van mijn school was zwanger en meteen wou ik het ook. Mijn vriendje blijft nee zeggen, maar nu is dus mijn vraag.
    Is het een fase of ben ik nu gewoon gek?
    Ik weet ook zeker dat het me gaat lukken áls ik een kind krijg.


    Some people are artists. Some, themselves, are art.

    het is vast een fase.
    later ben je blij dat je je vrijheid nog hebt :W


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ken je prioriteiten. Denk er minstens fatsoenlijk over na!
    *Je kan niet meer naar school gaan.
    *Als je niet naar school kan gaan, zal je geen fatsoenlijk diploma krijgen.
    *Geen fatsoenlijk diploma is geen goedbetalende job.
    *Geen goedbetalende job is minder geld om voor jezelf en de baby te zorgen.
    *Uitgaan is ook onmogelijk.
    *Slecht slapen, steeds de zorg van een baby.

    Volgens mij besef je niet echt wat een baby betekent. Het is niet steeds lief en schattig en al die andere geweldige dingen. Het is een levend wezen waarvoor je dag en nacht moet zorgen, die jou nodig heeft om te overleven. Het is iemand die jouw hele verdere leven gaat bepalen. En nu even cru: het huilt, het stinkt, het kwijlt, het kakt en piest in zijn pamper die je constant moet verversen, het kotst op je lievelingstrui...
    Is dat serieus wat je wilt op je 16e? Maak je alsjeblieft druk over dingen zoals je uiterlijk en weet ik veel wat, niet over kinderen.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    trust me you don;t want that ;)


    I solemny swear i am up to no good

    Ga maar sixtheen and pregnant kijke, dan zie je gelijk dat je dat nog niet wilt. Bij zo'n beetje al die meisjes gaat relatie daardoor stuk, stress, ruzie met ouders doordat ze uit willen maar dat kan neit want ze zijn mama's ;)

    [ bericht aangepast op 22 sep 2011 - 20:23 ]

    POM schreef:
    Meid, weet waar je aan begint. Als je een baby krijgt dan zal je automatisch minder/geen tijd meer hebben/krijgen voor school. En als je school niet kunt doen kun je niet studeren/aan een redelijk goede baan komen..


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Ow god... daar gaan we weer :S

    Kind, je weet niet waar je aan begint. Ik denk dat het een fase is, want het is leuk om erover na te denken, maar geloof me. Je wilt het niet. Je denkt dat het alleen maar leuk is, maar een kind kost geld. Heel veel geld. En het is zonde van je studie. Je hebt je hele leven nog om kinderen te krijgen. Dus, doe maar niet.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Jaa

    Dikkelama schreef:
    Jaa



    hahahahhahahhahaahaha je post een plaatje van een lama. wat ben jij grappig


    You cannot even begin to comprehend the bounds of my forthcoming genius.

    Ja ik wil ook een kind echt heel graag,

    Vooral omdat ik het nu allemaal meemaak bij mijn schoonmama.

    Maar ik weet ook dat ik dat kind niets te beiden heb.

    En dat ik geen goede moeder kan zijn.

    Insame,
    Je zegt het zelf al toen een meisje bij jouw op school het was wilde jij het ook.
    Er zit echt iets los.


    =

    Mijn advies: neem een huisdier, een hond, of zoiets... iets waar je ontzaglijk veel aandacht aan moet besteden. Dat kan je dan vergelijken met de verantwoordelijkheid van die baby... Ik snap het best, je wilt gewoon iets om voor te zorgen (idd hormonen) maar je zit wel je HELE LEVEN vast aan een baby, die kan je niet zomaar weg doen als je er genoeg van hebt... en stel dat het een fase blijkt te zijn, wat doe je dan???
    Denk er nog maar eens goed overna en kijk vooral naar de verantwoordelijkheid... en natuurlijk de financiele kant... omg dit klinkt echt heel wijs en dominee en mamma achtig maar ja......
    Veel suc6


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    last van een fase; ga eerst reizen, kinderen kan over 10 jaar nog, en over 20 jaar ook nog ^.^
    neem anders zo'n adoptiekind in Afrika, je weet wel; waar je elke maand 10 euro ofzo naartoe stuurt ^.^


    | Reality is for people that lack imagination |

    Het is wat je zelf wilt maar denk eerst na. Heb je geld genoeg, waar gaat de baby wonen, heb je een enorm goede relatie met je vriendje of valt het bijna uit elkaar. En (ik weet niet wat je voor niveau doet) maar je moet nog naar school enzo. Ik zou het doen rond de twintig ofzo!


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    neej je bent zeker niet gek.
    Het is eigenlijk inderdaad wel een fase.
    Ook ik heb dat gehad, ik droomde elke nacht dat ik zwanger was elke nacht was ik al verder. en toen ik smorgens wakker werd was ik teleurgesteld.

    maar het is echt een fase, en ik zou er niet aan beginnen.
    want voor je het weet heb je er spijt van.
    ondertussen heb ik er geen last me van, en wil niet eens denken aan een kind.


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt