• Een meisje uit mijn klas, heeft blijkbaar zwaar autistisme en vanaf nu hoeft ze alleen nog maar dinsdag na school proefwerken/so's maken en woensdag naar school voor kunstvakken & technologie. De rest blijft ze thuis, en sturen de leraren huiswerk naar haar op die ze moet maken, ik denk trouwens ook dat ze wel begleiding krijgt.

    Nu vraag ik me eigenlijk af. Zouden jullie liever naar school gaan of nauwelijks naar school gaan? (Dit heeft niets met haar te maken, ook niet of dat je autisme hebt of niet)

    Ik zelf zou liever naar school gaan, ook al kom ik bijna niet mijn bed niet uit en ja zoek ik het niet. Toch vind ik het contact met andere mensen wel heel belangrijk en ik kan mijn vriendinnen niet missen.

    [ bericht aangepast op 19 sep 2011 - 17:49 ]


    <3

    Parfaite schreef:
    (...)

    Nou, ja ik wel dat ze autistisch is zegmaar. Alleen ze gaat al 3 jaar naar deze school toe, en dan nu spreken ze pas van zwaar autistisch. En ja, ik snap ook wel dat ze niet zo graag contact heb met mensen maar mijn vriendin, die een hele goede vriendin is van haar en ook autistisch is vind het zelf ook raar.


    Je hebt verschillende vormen van autisme, en binnen de verschillende vormen zit al een groot verschil van de ernst. Misschien heeft dat meisje gewoon een andere, zwaardere vorm van autisme dan jouw vriendin?


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Je hebt verschillende vormen van autisme, en binnen de verschillende vormen zit al een groot verschil van de ernst. Misschien heeft dat meisje gewoon een andere, zwaardere vorm van autisme dan jouw vriendin?


    Dat weet ik.


    <3

    Atropos schreef:
    Ja kijk, zelf zou ik liever naar school gaan. Maar als iemand echt heel zwaar autistisch is, dan is het een ander verhaal hè?


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Ik zou naar school gaan, maar ik heb geen idee hoe zij zich voelt, dus eigenlijk kan ik niet oordelen.


    Food.

    Avil schreef:
    Ik zou naar school gaan, maar ik heb geen idee hoe zij zich voelt, dus eigenlijk kan ik niet oordelen.


    Maar je moet ook niet oordelen over haar. Maar voor jezelf beslissen of dat je liever niet of wel naar school wil.


    <3

    Ik weet niet wat ik zou doen, want ik ben geen autist en zal ook nooit precies weten wat er in zo'n iemand z'n hoofd omgaat [: Bovendien is de ene autist de ander niet.

    [ bericht aangepast op 19 sep 2011 - 17:45 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Prudence schreef:
    Ik weet niet wat ik zou doen, want ik ben geen autist en zal ook nooit precies weten wat er in zo'n iemand z'n hoofd omgaat [: Bovendien is de ene autist de ander niet.


    Mijn vraag is denk ik niet zo goed begrepen. Ik vraag niet wat je zal doen als je haar was. Ik bedoel gewoon, als je mocht kiezen zou je dan thuis blijven of naar school gaan?


    <3

    TheSandwich schreef:
    Relaxed...


    Firm believer of all that is magic

    ik heb een meisje in de klas die alleen op woensdag thuis blijft, vanwege de stress, maar voor de rest blijven alle autisten bij mij op school op school ;D


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    Parfaite schreef:
    (...)

    Mijn vraag is denk ik niet zo goed begrepen. Ik vraag niet wat je zal doen als je haar was. Ik bedoel gewoon, als je mocht kiezen zou je dan thuis blijven of naar school gaan?

    Oo, hm. In dat geval zou ik braaf naar school gaan :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik zou dan liever wel naar school gaan. Maar aan de ene kant vind ik het ook een beetje vreemd dat ze dat dan niet meer hoeft, persoonlijk lijkt het me beter dat mensen met autisme juist contact leren maken en daarin gestimuleerd worden. Zij moeten nu eenmaal ook gewoon meedraaien in de maatschappij.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Een paar van die nutteloze uurtjes per week zou best fijn zijn, ja. Kijk, sommige vakken kan ik gewoon niet missen, maar van een aantal andere vakken wil ik best een paar uurtjes kwijt.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik zou liever thuis blijven.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ik weet niet, in mijn geval is het handiger dat ik juist nu naar school ga omdat ik iets moet overwinnen.


    SLOAN.

    Ik zou naar school gaan, anders word mijn leefwereldtje zo klein.


    I am an idiot, I move.