CountMeIn schreef:
(...)
Dat is een teken van uiterste dichtheid die enkel openspat met creativiteit. Volgens mij ben je meer van het luisteren dan spreken, toch? Ik kan er naast zitten, maar ik doe altijd mijn best om verder te kijken dan wat een persoon loslaat, dus ik ben nog aan het oefenen :"D
Maar misschien helpt het om je terug te trekken naar de manier waarop je - je veilig voelt. Door het luisteren naar het verhaal van een ander, je laten meeslepen in de enthousiasme van mensen en even je eigen leventje vergeten.
Ik vind het altijd heerlijk om te luisteren naar de geweldige dag van een ander, of te luisteren naar een opkropping van emoties terwijl je de persoon probeerd te helpen. Dat laat je van andere punten in de wereld kijken, zoiets roept ook inspiratie op. En ook rust in je hoofd.
Ja en nee. Ik vrees dat ik niet een persoon ben die je snel zal snappen :'D
Ik vind het wel fijn als ik mensen kan helpen, maar daar draait mijn leven niet om, daar hebben mensen zelf voor gezorgd. Ik heb een geheel eigen gedachtengang en fantasywereld, en daar -en uit mijn echte gevoelens- hou ik het liefste mensen vandaan, hoe open ik ook ben [levenservaringen]. Ik uit mezelf gewoon via creativiteit, ook al is dat op een onopvallende manier. Zoals jij het heerlijk vind om te luisteren, vind ik dat soms ook wel, maar geniet ik heel vaak meer van lekker fantaseren of anders een leuke tijd te hebben, dan me te verdrinken in problemen als het niet nodig is.
[ bericht aangepast op 16 sep 2011 - 15:11 ]
Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.