• R4, Piratebay etc. je kunt tegenwoordig ontzettend makkelijk dingen downloaden en zo gratis films kijken, muziek luisteren of gamen, maar is dit niet pure diefstal? Je betaalt er niet voor, de uitgevers/eigenaren hebben nooit toestemming hiervoor gegeven en toch heb je het. Geeft dat geen slecht gevoel? Ik zelf vind het juist fijn als ik na een lange tijd sparen en wachten totdat hij uitkomt eindelijk de game/cd kan kopen die ik wil hebben.

    Download jijzelf, en doe je dit alleen om te kijken of je het wat vind of denk je meer zo van "daar geef ik mn geld niet aan uit".


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Ik download liedjes van Youtube en download films van Bitlord.
    Games download ik soms ook.
    MAAR ondertussen koop ik de CD's gewoon (ookal heb ik de liedjes al gedownload) en haal ik ook gewoon de DVD's.
    Want dat geeft me het gevoel dat ik ze ook daadwerkelijk heb.

    En je kunt het niet meer voorkomen, tegenwoordig download iedereen alles.

    Tien miljoenste topic :')
    Maargoed, ik download alles behalve mijn Sims 3 (:


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Weet je waarom? Het is al eens in het nieuws geweest. Spellen worden PEPERduur gemaakt omdat die bedrijven alleen maar naar geld en winst kijken. Spellen zouden eigenlijk gewoon voor 5 tot 10 euro verkocht moeten worden. Zal zal iedereen wel spellen kopen. Maar kijk naar een nieuw PS3 spel. Freaking 80 euro. Als je er 2 wilt ben je 160 euri kwijt..

    Liedjes downloaden en uploaden moet ook kunnen, omdat het gratis reclame is. Weet je wel niet hoeveel die zangers verdienen? Zelfs steeds meer ook al word er meer gedownload.

    Ook zijn spellen altijd al zo duur geweest, het is niet versterkt omdat mensen download, daar was onderzoek naar geweest, en geeist dat spellen goedkoper werden. Net zoals Cd's etc.


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Ik vind het ook, tja 'zielig'. Maar de mensen vragen meer geld dan nodig is voor hun CD's en DVD's en andere zooi. Ja, dat komt deels doordat er gedownload word, maar waarom word er gedownload? Omdat het te duur is! Het is een permanente cirkel, die moet worden doorbroken. Maar al die miljoenen mensen gaan neit van het ene op het andere moment van gedachtes veranderen en niet meer downloaden. Dus zullen de makers eerst zelf de prijzen moeten verlagen voordat het downloaden minderd. Hun zijn immers begonnen met de belachelijk hoge prijzen, ze maakte misbruik van de behoefte van de mensen aan afleiding van hun zielige leventjes.
          Eigen schuld dikke bult.


    Let it come and let it be

    Kijk, ik ben 17, woon thuis, krijg nog geen stufi en mijn OV wordt nog niet vergoed.

    Dit betekend dus dat ik mijn boeken, collegegeld en Ov-abo zelf moet betalen. Ik heb dan echt geen geld over om ook nog zoveel geld uit te geven aan DVD's van bijvoorbeeld serie's die ik graag wil zien.


    I was an angel living in the garden of evil

    Ik download zelf liedjes ja.
    Maar dat vind ik nu niet zo'n diefstal, aangezien de artiest sowieso zelf zogoed als niks aan zijn CD's verdient.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik download alleen muziek. Verder niks.


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Nee, eigenlijk geeft dat geen slecht gevoel tbh.
    Ik heb de CS5 mastercollectie nodig voor school. Vorig jaar kon ik daar - ná korting van 80 % - eraan komen voor zo'n 180 euro, óf ik had de keuze dat een vriend van me het erop zette met een goeie crack en dan kost het me niks.
    Nou, die keus is makkelijk gemaakt zal ik je zeggen. Ik zal niet hypocriet lopen doen om anderen te veroordelen om iets wat ik zelf net zo gewetenloos doe. Maak die dingen dan niet zo verdomd duur, that's what I have to say on this matter.


    No growth of the heart is ever a waste

    Rickjuh schreef:
    Weet je waarom? Het is al eens in het nieuws geweest. Spellen worden PEPERduur gemaakt omdat die bedrijven alleen maar naar geld en winst kijken. Spellen zouden eigenlijk gewoon voor 5 tot 10 euro verkocht moeten worden. Zal zal iedereen wel spellen kopen. Maar kijk naar een nieuw PS3 spel. Freaking 80 euro. Als je er 2 wilt ben je 160 euri kwijt..

    Liedjes downloaden en uploaden moet ook kunnen, omdat het gratis reclame is. Weet je wel niet hoeveel die zangers verdienen? Zelfs steeds meer ook al word er meer gedownload.

    Ook zijn spellen altijd al zo duur geweest, het is niet versterkt omdat mensen download, daar was onderzoek naar geweest, en geeist dat spellen goedkoper werden. Net zoals Cd's etc.


    [url="http://www.bol.com/nl/p/games/call-of-duty-modern-warfare-3/1004004011412184/index.html"] Goedkoper hier[/url]
    [url="http://www.freerecordshop.nl/playstation_3/call-of-duty-modern-warfare-3"]hier[/url]
    [url="http://www.intertoys.nl/games/call-of-duty-modern-warfare-3-cdr-580249.html"]en hier[/url]
    kortom eerst zoeken, dan pas kopen, hoewel ik niet weet wat voor een games jij speelt, ik heb gewoon CoD genomen.

    De prijzen zijn inderdaad te hoog, maar dat is toch geen reden om dingen te gaan stelen?

    lol, ik was nog nooit zo'n topic tegengekomen, dus daarom dit topic :')


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Ik download niks. Ik koop.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Gajeel schreef:
    (...)

    [url="http://www.bol.com/nl/p/games/call-of-duty-modern-warfare-3/1004004011412184/index.html"] Goedkoper hier[/url]
    [url="http://www.freerecordshop.nl/playstation_3/call-of-duty-modern-warfare-3"]hier[/url]
    [url="http://www.intertoys.nl/games/call-of-duty-modern-warfare-3-cdr-580249.html"]en hier[/url]
    kortom eerst zoeken, dan pas kopen, hoewel ik niet weet wat voor een games jij speelt, ik heb gewoon CoD genomen.

    De prijzen zijn inderdaad te hoog, maar dat is toch geen reden om dingen te gaan stelen?

    lol, ik was nog nooit zo'n topic tegengekomen, dus daarom dit topic :')


    Weetje wat het ook is, soms maken makers slechte spellen om geld te verdienen. Games Zoals CoD, Elder scrolls etc, de echt goede goede games. Koop ik direct. Die koop ik. Voor online en voor het goede verhaal. Andere games download ik eerst, en als ze dan echt goed goed zijn koop ik ze.


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Rickjuh schreef:
    (...)

    Weetje wat het ook is, soms maken makers slechte spellen om geld te verdienen. Games Zoals CoD, Elder scrolls etc, de echt goede goede games. Koop ik direct. Die koop ik. Voor online en voor het goede verhaal. Andere games download ik eerst, en als ze dan echt goed goed zijn koop ik ze.


    dat doe ik ook met muziek, maar games is toch weer een speciaal iets voor me, maar je hebt ook mensen die gewoon alleen maar downloaden en niet kopen.

    doet me aan een verhaal denken, er was een gast en die had MW2 gedownload, toen wou hij online, en dat werkte niet, dus is hij naar de FAQ van Infinity Ward gegaan, en daar konden ze hem niet helpen. -fail-


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Het ligt niet aan het downloaden, het uploaden is slecht. En het is iets uit elke tijd. Tenzij er bij jullie vroeger nooit liedjes van de radio zijn opgenomen op cassette of jullie geen films op video brandde.. (nu is dat niet per se illegaal meer aangezien je een thuiskopievergoeding op elke lege cd-rom etc. betaald)
    Trouwens, zelf met al die downloads overleeft de games-,film- en muziekindustrie. Het is geen ramp. Zolang je het voor jezelf houdt.


    Get outta my head!

    Eehm, ik download echt heel veel. Mijn btg is al duur genoeg, daar kan écht niets meer bij.

    Ik download films en muziek. En nee, heb geen rotgevoel daarna en ja ik zie het trouwens ook niet als diefstal.


    <3