• De jongste moeder ooit was 5.

    Klinkt dat onmogelijk? Jazeker! Het is echter goed gedocumenteerd door verschillende wetenschappelijke bronnen, en is dus bijna zeker waar.

    Het komt erop neer dat een meisje uit Peru in april van 1939 naar de dokter ging vanwege een opgezwollen buik. Ze werd naar het ziekenhuis gestuurd op verdenking van een tumor van de buik. Ze bleek echter zwanger te zijn, en anderhalve maand later werd met behulp van een keizersnede haar zoontje geboren.

    Het bleek dat het meisje al sinds haar 3e jaar (sommige bronnen zeggen nog vroeger) menstrueerde, maar die menstruaties waren gestopt een paar maanden voor de geboorte van het kind (oftewel, toen ze zwanger was geworden) Verder kreeg ze al op haar 4e jaar borsten, en bij onderzoek tijdens de keizersnede bleken haar eierstokken al volgroeid te zijn. Verder bleken ook haar botten te verbenen (wat normaal pas veel later gebeurt, want botten zonder kraakbeen kunnen niet meer groeien, verbening gebeurt dan ook langzaamaan tijdens puberteit en stopt rond je 20e)

    Ze zag het kind als een broertje, en er werd pas 10 jaar later aan het jongetje verteld dat zijn zusje eigenlijk zijn moeder was. De vader werd opgepakt op verdenking van kindermisbruik, maar er werd geen bewijs gevonden. Ook is nooit echt bekend geworden hoe ze zo vroeg een kind had kunnen krijgen, iets wat maar heel zelden voorkomt.

    bron
    bron

    Dit kwam ik tegen en wou ik even delen :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Jawel, er zijn grotere tumoren geweest. Tumoren kunnen in principe oneindig groot worden, het is dat je meestal overlijd of geneest voordat het zover komt.


    Man, ik leer hier meer bij dan op school! Maar dat is echt erg, als die zo groot kunnen worden.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    En toch geloof ik dat nog steeds niet :')


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ohmy, 5 jaar....:|


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    arm ding D:


    Owl you need is love.

    Was dat niet een gevalletje vlees met teveel hormonen?


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Dat is te ziek voor woorden, wtf (no_chears)


    -

    Wist ik :"p


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    o_____________________________________________________________________o


    26 - 02 - '16

    *Pokerface* :|

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Jawel, er zijn grotere tumoren geweest. Tumoren kunnen in principe oneindig groot worden, het is dat je meestal overlijd of geneest voordat het zover komt.


    tumoren worden heus niet zo spectaculair groot hoor :') de gemiddelde grootte van een tumor is nog geen halve centimer dik, en zo zacht als tabndpasta (als je geluk hebt... als je zachtere tumors hebt, is het lastiger)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    one word: sick sick SICK
    oh dat waren er drie


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Dat wist ik al. :Y)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Snorlax schreef:
    (...)

    tumoren worden heus niet zo spectaculair groot hoor :') de gemiddelde grootte van een tumor is nog geen halve centimer dik, en zo zacht als tabndpasta (als je geluk hebt... als je zachtere tumors hebt, is het lastiger)

    O, echt wel (no_chears)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Echt raar hoe je op je 3 jaar al kan menstrueren. Arm kind.

    sick sick Sick sick sick sick sick
    Niet het meisje maar de man die haar zwanger heeft gemaakt.

    [ bericht aangepast op 13 sep 2011 - 21:47 ]


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)