• Hallo! Ik zou aan alle Belgen onder ons en evt. ook Nederlanders, indien die beargumenteerd kunnen meepraten, een vraag stellen.
    Ik moet namelijk op die vraag antwoorden voor een schooltaak.
    Dit is hem:

    Wat vind jij van het koningshuis? Heeft het een toekomst of wegen de voordelen niet op tegen de nadelen? (probeer hier de clichévalkuilen wat te vermijden). Deze vraag slaat op België, niet Nederland. ^^

    Ik dacht, misschien is het handig als we er een discussie over starten. Dat is veel interessanter om dan een antwoord op te kunnen geven, want dan heb je verschillende meningen naast elkaar.

    Who's with me?


    Where there is a sea there are pirates...

    Een debattopic lijkt me wel erg leuk, maar helaas zal ik niet aan deze deelnemen. Mijn kennis over het koningshuis is vrij beperkt en ik wil niet als een halvegare debiele dingen zeggen die niet kloppen. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Het koningshuis blijft grote kans toch bestaan dus volgens mij zal het wel toekomst hebben. Bovendien heeft de koning op zich niet meer zoveel te zeggen buiten dan op enkele puntjes. Wat ik persoonlijk van het koningshuis vind: ik vind het nu niet bepaald overbodig iemand moet ons land 'vertegenwoordigen' al zouden de donaties wel kleiner mogen.

    Ach, ik vind nogal weinig van het koningshuis.
    Een koning zonder regering stelt niet zo veel voor, vind je niet? ):


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Nederland heeft toch ook een koningshuis?


    To infinity and beyond •

    Ik vind het koningshuis van België vrij nutteloos, al denk ik niet dat het zomaar afgeschaft kan worden. Maar... wat zeker moet gebeuren is dat al die koninklijke familieleden zelf mogen gaan werken, wij mogen nu alles voor hen betalen en dat vind ik onzin.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Maiko schreef:
    Nederland heeft toch ook een koningshuis?

    Ja, maar ik denk dat het hier om België gaat doordat dit een discussie is die al langer bezig is hier.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Maiko schreef:
    Nederland heeft toch ook een koningshuis?

    Haha ja! Maar in dit geval gaat het alleen over die van België, maar als je wil kan je altijd je mening neerzetten over beiden of over die van Nederland. Vermeld er wel bij dat het dan niet over België gaat. ^^
    Ik kan alle hulp gebruiken!


    Where there is a sea there are pirates...

    Kom op mensen! Dit is echt belangrijk voor mij! Is er niemand meer die zijn mening wil geven?


    Where there is a sea there are pirates...

    Ik weet echt niets over het Belgische en het enige wat ik over het Nederlandse vind is dat het onnodig is, snel moet worden afgeschaft omdat ze al ons geld jatten alleen voor hun leuke uitjes en vakantiehuisjes en weet ik veel wat voor onzin, ze nutteloos zijn en we gewoon niet meer in de middeleeuwen leven. De koning(in) heerst niet meer, dus weg ermee :W


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Het enige wat ik weet van het koningshuis is dat we er geld voor betalen en daar zogezegd niet veel voor terug zien wat de regering niet had kunnen doen.
    Weg d'r mee, het is voor mij alleen maar dure decoratie ^^


    Life is hard and then we die

    Ik vind dat het koningshuis lama's moet gaan adopteren.
    Sorry, de lama's zijn supervet.


    Ik ben gemeen xoxo

    Ik ben zelf wel gek op het Nederlandse koningshuis. Ja, we betalen er geld aan, maar we moeten blij zijn dat ze niet belachelijk veel uitgeven. Onze prinsessen dragen gewoon H&M'etjes en dragen kleding gerust 3 keer. Het kan allemaal veel erger.
    En volgens mij krijgen ze al bijna elk jaar veel minder geld.

    Ik weet helaas bijna niks van het Belgische koningshuis.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Yoseob schreef:
    Ik ben zelf wel gek op het Nederlandse koningshuis. Ja, we betalen er geld aan, maar we moeten blij zijn dat ze niet belachelijk veel uitgeven. Onze prinsessen dragen gewoon H&M'etjes en dragen kleding gerust 3 keer. Het kan allemaal veel erger.
    En volgens mij krijgen ze al bijna elk jaar veel minder geld.

    Ik weet helaas bijna niks van het Belgische koningshuis.

    Ik draag mijn kleding tot het uit elkaar valt of het te klein is?


    Ik ben gemeen xoxo

    Doe zo voort mensen, kom op! ;D


    Where there is a sea there are pirates...

    Asmodeus schreef:
    (...)
    Ik draag mijn kleding tot het uit elkaar valt of het te klein is?
    Bij officiële gelegenheden. In die wereld is het al erg als je iets 2 keer draagt.


    Today will be Girl's Day party with you~