• Dat vraag ik me af :')
    Op school waren we over stereotypes bezig en bij Nederland kwamen we meteen op klompen en blonde vlechtjes. -Sorry-
    Als jullie je een Belg voorstellen, hoe ziet die er dan uit? (:


    comfort in c h a o s

    (Het schijnt dat niemand het "echte", "oorspronkelijke" ABN of Standaard Nederlands spreekt xD. Iedereen spreekt het net effetjes anders... als je begrijpt wat ik bedoel.
    Volgens de geweldige artikelen die ik moet lezen voor school wordt het Standaard Nederlands door helemaal niemand gesproken.)

    Ik zie Belgen als mensen die netjes spreken, goed in taal zijn en inderdaad friet eten. Nederlanders daarentegen spreken zoals ze willen ("Ik zei het verkeerd? Ach, je weet toch wat ik bedoel?" ), zijn minder goed in taal (10 voor taal is het nog steeds (geloof ik) uitgezonden wordende bewijs :P) en eten ook friet, zij het eerder Franse frietjes dan Vlaamse frieten.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 16:56 ]


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Ik vind, en dat is niet van de vooroordelen ofzo, maar ik vind belgen gewoon echt dom. *niet allemaal hoor*


    There's a star in you.. RIP Campbell

    Atropos schreef:
    Belgen zie ik als meer ingetogen mensen dan Nederlanders. Die minder snel iets recht voor de bek zeggen dan Nederlanders. Voor de rest met een beetje van dat kastanje-bruine haar en vrij klein. Gewoon als van die lieve mensjes (:
    (Ipv van Nederlanders met hun grote bek en lompheid. Jaja, ik ben een landverrader. Haha.)

    Das waar! Jullie Nederlanders zijn zo spontaan vanaf de eerste ontmoeting en durven dan ook iets direct in het gezicht te zeggen. Wij, Belgen, daareentegen zullen bij een eerste kennismaking een beetje afstandelijk doen maar dat gaat dan wel over.
    Eigenlijk leunen we eerder bij de Britten aan (en dan heb ik het nu over de Vlamingen) wat gedrag t.o.v. vreemdelingen betreft.


    You only live once, but if you do it right, once is enough.

    Broadcaster schreef:
    Idk? Als domme mensen?

    Dom? serieus man, dit vind ik echt zielig. (;


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Audience schreef:
    (Het schijnt dat niemand het "echte", "oorspronkelijke" ABN of Standaard Nederlands spreekt xD. Iedereen spreekt het net effetjes anders... als je begrijpt wat ik bedoel.
    Volgens de geweldige artikelen die ik moet lezen voor school wordt het Standaard Nederlands door helemaal niemand gesproken.)

    Ik zie Belgen als mensen die netjes spreken, goed in taal zijn en inderdaad friet eten. Nederlanders daarentegen spreken zoals ze willen ("Ik zei het verkeerd? Ach, je weet toch wat ik bedoel?" ), zijn minder goed in taal (10 voor taal is het nog steeds (geloof ik) uitgezonden wordende bewijs :P) en eten ook friet, zij het eerder Franse frietjes dan Vlaamse frieten.

    Het is trouwens AN maar ik heb het gevoel dat niemand dat weet dat het effectief AN is. De 'B' is er tussen uit omdat je dan zou zeggen dat anderen niet beschaafd zijn als ze dialect praten.=)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Audience schreef:
    (Het schijnt dat niemand het "echte", "oorspronkelijke" ABN of Standaard Nederlands spreekt xD. Iedereen spreekt het net effetjes anders... als je begrijpt wat ik bedoel.
    Volgens de geweldige artikelen die ik moet lezen voor school wordt het Standaard Nederlands door helemaal niemand gesproken.)

    Ik zie Belgen als mensen die netjes spreken, goed in taal zijn en inderdaad friet eten. Nederlanders daarentegen spreken zoals ze willen ("Ik zei het verkeerd? Ach, je weet toch wat ik bedoel?" ), zijn minder goed in taal (10 voor taal is het nog steeds (geloof ik) uitgezonden wordende bewijs :P) en eten ook friet, zij het eerder Franse frietjes dan Vlaamse frieten.


    Ik spreek AN. en in mijn vrije tijd zit er soms een béétje Gents accent tussen, maar enkel in mijn vrije tijd. op school etc zal ik altijd AN spreken (moet ook wel vind ik, je moet beleefdheid en respect voor anderen tonen, en dat zal ik al doen door in nette taal tegen hen te spreken, tenzij ik iemand goed ken. dan gaat er wat dialect tussen zitten.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik vind ze heel gezellig & heel normaal. Af en toe giechel ik een beetje over woordjes die ze zeggen, maar dat doen ze ook bij ons, dat is niet zo raar :P Sowieso, ik zie niet zo veel verschil tussen Nederlanders en Belgen eerlijk gezegd, behalve dat Belgen waarschijnlijk veel meer respect hebben voor autoriteit dan Nederlanders.


    Life is hard and then we die

    Ik snap niet wat er zo vreemd of opvallend is aan ons accent, maar oki. Dat zal vast aan mij liggen. (cat)

    Kingcrawler schreef:
    Ik snap niet wat er zo vreemd of opvallend is aan ons accent, maar oki. Dat zal vast aan mij liggen. (cat)
    Wie is ons :P?


    Life is hard and then we die

    Belgen zijn echt gezellige mensen! Kijk maar naar Elise, Lies, Nicky en Evelien!

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Wie is ons :P?

    België bedoel ik. Al zijn daar ook nog eens zoveel verschillende accenten dus dan kan ik bezig blijven. (krul)

    Kingcrawler schreef:
    (...)
    België bedoel ik. Al zijn daar ook nog eens zoveel verschillende accenten dus dan kan ik bezig blijven. (krul)
    Nouja kijk... En nu niet zeggen dat ik een betweter ben of iets dergelijks, want ik wil heus niet de wijsneus uithangen XD Ik zeg alleen dat wij het Belgisch een accent noemen omdat België ooit een van de gewesten van Het Koninkrijk der Nederlanden was. Wij beschouwen dus het 'AN' als de 'normale' Nederlandse taal. En dat klopt ook, want eigenlijk praten jullie Vlaams en wij Nederlands. En Nederlands is daarop volgend een achterlijk aftreksel van het Duits und so weiter :P


    Life is hard and then we die

    Qua uiterlijk zou ik het niet weten. Maar ik vind ze wel altijd heel beleefd overkomen, en van hun taalgevoel kunnen veel Nederlanders wel wat leren. :')


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Clefairy schreef:
    (...)
    Dom? serieus man, dit vind ik echt zielig. (;

    Het gaat toch over stereotypes. Ik zie niks zieligs aan die reactie.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Nouja kijk... En nu niet zeggen dat ik een betweter ben of iets dergelijks, want ik wil heus niet de wijsneus uithangen XD Ik zeg alleen dat wij het Belgisch een accent noemen omdat België ooit een van de gewesten van Het Koninkrijk der Nederlanden was. Wij beschouwen dus het 'AN' als de 'normale' Nederlandse taal. En dat klopt ook, want eigenlijk praten jullie Vlaams en wij Nederlands. En Nederlands is daarop volgend een achterlijk aftreksel van het Duits und so weiter :P

    Haha nou, ik vind je hierdoor geen betweter ofzo hoor. (krul) Uiteindelijk is het ook een accent maar ik vind het gelijk zo opvallend dat een heel deel van de Nederlanders het vreemd of eender wat vindt. Het komt vast gewoon dat ik dat zo vreemd vind omdat ik dat zelf met jullie niet heb. Voor mij is het gewoon allemaal Nederlands.