• 18 Maart 2583
    De Russische regeringsleider Brinifskif Orlevinski wordt samen met zijn zesjarige dochtertje Raisa dood aangetroffen in het huis van de Servische massamoordenaar Milan Leoni. Echter zit deze levensgevaarlijke man al jaren gevangen in fort Vlaho, de best bewaakte en duisterste gevangenis van heel Oost-Europa. Er is geen spoor van een eventuele dader of aanleiding, en door de wanhoop van de hele wereld zijn alle ogen gericht op Leoni, die op geen enkele wijze de moord zou hebben kunnen gepleegd. Hij is tevreden met al deze negatieve publiciteit, maar vertelt dat hij het tot zijn grote spijt niet gedaan heeft. De wereldberoemde Franse rechercheur Felix Dupard en zijn assistente Nadia Levrèvre worden ingezet om deze zaak op te lossen, maar als ze toegeven dat het ook hun niet zal lukken, zijn ze de volgende dag tevens dood. De wereldbevolking is in rep en roer, maar alles wordt nog een graadje erger als er een brand in fort Vlaho uitbreekt en bijna alle gevangenen weten te ontsnappen, op Leoni na, die vrijwillig helpt de brand te blussen en vervolgens – alsof er niets gebeurd is – weer terug naar zijn cel gaat. Weet hij meer van de zaak af en kan hij het nieuwe team helpen?


    Doen/Niet doen?
    Titel*?
    Origineel/Niet origineel?
    Te lastige namen?
    Zou je het lezen?

    *Mijn tijdelijke titel is: Ja Negiraju, wat volgens Google Vertalen Servisch is voor "Ik ontken". Het staat bekend dat het niet altijd perfecte vertalingen geef, dus hierom wil ik weten wat een betere titel zou zijn.

    [ bericht aangepast op 10 sep 2011 - 12:25 ]


    Our perspective only changes when we change our position.

    Heel origineel. Ik hou van verhalen waarin voormalige oostbloklanden een rol spelen en Rusland is gewoon ubervet _O_
    En het is ook nog eens een crimi. Heel gaaf concept.


    No growth of the heart is ever a waste

    Doen/Niet doen? Doen!
    Titel*? Sorry, geen idee :/
    Origineel/Niet origineel? Origineel
    Te lastige namen? Lastige namen zijn leuk!
    Zou je het lezen? Misschien


    Every word written is a victory against death | Michel Butor

    Doen, zou ik zeggen! Erg origineel (:


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Doen/Niet doen? zeker doen
    Titel*? geen idee
    Origineel/Niet origineel? zerker orgineel
    Te lastige namen? ja vind dat het wel kan. al hou ik er niet zo van
    Zou je het lezen? ja


    Dreams are the best thing in life, but dont lose yourself!