• van mezelf ja.

    Daarstraks had ik mijn Proefles bij Ballet, het ging best wel goed, ik heb in één dag het selectieteam gehaalt, terwijld e meeste meisjes daarvan van kleuter af aan al oefenen en oefenen. Daar ben ik écht heel bij om. Maar nu moet ik toch wel zeggen, dat ik nog niet tevreden ben. Als ik het íets beter had gedaan had ik al bij het echt hoge niveau gezeten! Eigenlijk vooral kinderen die een paar jaar ouder zijn dan in, die mogen al op spitzen lopen. Maar doordat mijn sprongen te slordig zijn en naar mijn mening zijn mijn split en spagaat ook niet goed genoeg.
    Terwijl de de spagaat deden, bleef ik maar druk uitoefenen op mijn beneb, hoe'n pijn het ook deed. Ik beet op mijn lip en deed er echt alles aan om me naar de grond te drukken maar het lukte niet. Ik wil écht, écht dit lesjaar nog kunnen doorstromen naar het écht hoge niveau.
    De lerares zei dat ze erg tevreden is en ik het véel beter deed dan alle anderen beginners, ook omdat mijn eigenlijkde dansstijl (streetdance) zo veel verschilt van Klassiek Ballet.
    Maar ik ben écht nog niet tevreden.
    Ook toen ik mijn been op de balk moest doen, ik wou persé de hoogste balk behalen, maar het lukte niet.

    Heeft iemand een peptalk/verhaaltje van soortelijke situaties voor me? I'd like to read it :3


    Let it come and let it be

    Eigenlijk zeg je t zelf al,
    Je eisde gwn iets te veel van jezelf, ik wed dat als je gwn blijft oefenen het je volgend jaar wel lukt!


    What makes you different, makes you beautiful

    Je begint net en je haalt al meteen het selectieteam? Je zou echt trots moeten zijn. Sommige dingen vragen tijd, die kan je niet op 1, 2, 3. Maar ik weet zeker dat als je het echt wilt, je dit jaar nog naar de echt hoge kunt gaan. (krul)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik snap wat je bedoeld. Ik heb ook keihard gewerkt afgelopen jaar en hoewel mijn leraressen zeggen dat ik hardstikke goed ben, ben ik niet tevreden. Ik wilde zo graag op spitzen en dat is niet gelukt.
    Mijn tip, oefen elke dag even. Als je alleen in de lessen oefent, dan houd je goed bij wat je kan, maar wordt je meestal niet echt beter. Wees wel voorzichtig, zeker bij het rekken. Het is beter als het wat langer duurt voordat je het goed kan, dan dat je een blessure oploopt.

    Dan nog een vraagje, welke dansstijlen doe je allemaal? Ik vind het persoonlijk prettig dat het bij onze dansschool verplicht is om bepaalde dansstijlen te volgen, want dan leer je zoveel meer dan als je alleen maar je op één dansstijl richt.

    Leg de lat lager, je leraar vertelde je dat je al goed genoeg bent, wil je niet meer?

    dit is waarschijnlijk niet wat je wilde horen


    Destroy what destroys you.

    Incubus schreef:
    Ik snap wat je bedoeld. Ik heb ook keihard gewerkt afgelopen jaar en hoewel mijn leraressen zeggen dat ik hardstikke goed ben, ben ik niet tevreden. Ik wilde zo graag op spitzen en dat is niet gelukt.
    Mijn tip, oefen elke dag even. Als je alleen in de lessen oefent, dan houd je goed bij wat je kan, maar wordt je meestal niet echt beter. Wees wel voorzichtig, zeker bij het rekken. Het is beter als het wat langer duurt voordat je het goed kan, dan dat je een blessure oploopt.

    Dan nog een vraagje, welke dansstijlen doe je allemaal? Ik vind het persoonlijk prettig dat het bij onze dansschool verplicht is om bepaalde dansstijlen te volgen, want dan leer je zoveel meer dan als je alleen maar je op één dansstijl richt.

    Klassiek, Jazz en Breakdance, zit allemaal inbegrepen :3


    Let it come and let it be

    iPotter schreef:
    Perfectionisme is niet van deze wereld.

    Maar wel een doel wat je voor ogen kunt hebben :3


    Let it come and let it be

    CountMeIn schreef:
    (...)
    Klassiek, Jazz en Breakdance, zit allemaal inbegrepen :3


    Oké. Bij ons is het Klassiek, Jazz en Tap, maar je kan ook Streetdance en Modern volgen. Streetdance doe ik niet, Modern wel.

    Dursley schreef:
    Ehm.. Als ik dat doe, dan kom ik in jaren niet meer overeind? Ik kan als ik sta mijn tenen nog niet raken zonder door mijn knieën te buigen. Ik ben niet flexibel dus. Laat dit je wat beter voelen? :'D


    Firm believer of all that is magic

    Je beschrijft precies de juiste motivatie om wel in de hoogste groep terecht te komen, ik raad je alleen aan, gezien dit voorval, om jezelf eerst te verbeteren.
    De wereld van kunst is een harde wereld.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Je beschrijft precies de juiste motivatie om wel in de hoogste groep terecht te komen, ik raad je alleen aan, gezien dit voorval, om jezelf eerst te verbeteren.
    De wereld van kunst is een harde wereld.

    Ik weet het, toen ik wakker werd merkte ik pas wat een spierpijn ik had. Maar ik wil écht laten zien dat ik er aan werk en mezelf verbeter, omhoog klim, doorzet en als het niet lukt werkt dat zeer frustrerend op me.
    Verbetering kost tijd, maar ik wil tijd juist zo veel mogelijk beperken omdat ik mezelf tepletter verveel in de huidige lessen, maar ik weet dat ik nóoit ergens zal komen als ik dit niet voltooi. Ik wil mezelf zo snel mogelijk aan het betere werk zetten zodat ik al die jaren die ik achterloop, meteen inhaal. Maar het gaat niet, in 1, 2 , 3. Maar dat dringt maar niet door.


    Let it come and let it be

    Wees blij dat je het kunt en haalt. Ik heb getraind om tot het hoge niveau te komen en toen raakte ik geblesseerd. Nu mag ik nooit meer dansen.

    Fantasia schreef:
    Wees blij dat je het kunt en haalt. Ik heb getraind om tot het hoge niveau te komen en toen raakte ik geblesseerd. Nu mag ik nooit meer dansen.


    Dat lijkt me echt verschrikkelijk. Ik kan me echt niet voorstellen hoe dat zou zijn, nooit meer mogen dansen.

    @CountMeIn; Je moet proberen gewoon door te bewegen met spierpijn en eventueel nog een klein beetje te rekken vandaag. Je komt dan niet zo ver als je normaal doet, maar als je met spierpijn rekt, krijg je de volgende keren minder snel spierpijn.

    Ik heb hetzelfde met schilderen. Alles moet perfect zijn, en ookal ga ik bijna dood aan m'n rugpijn, ik blijf doorgaan. Maar daar moet je mee stoppen, meid. Je zal gewoon moeten oefenen, met redelijke tijden, en pauzes nemen, zodat je spieren kunnen rusten.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)