• In November begint National Novel Writing Month weer en dat betekend dat deelnemers zich vóór 1 november kunnen inschrijven op hun site.
    Je krijgt geen prijzen, je hoeft het verhaal niet te laten zien aan anderen maar je kan "winnaar" worden door de quota van 50.000 woorden te halen in die korte tijd. Het is daar echt de bedoeling om te schrijven voor je zelf. Natuurlijk is het ook leuk om het resultaat op Quizlet te zetten (dacht ik). Maar volgens mij weet niemand hier van NaNoWriMo. Het goal is moeilijk om te halen maar je krijgt via e-mail als je wilt pep-talks en tips toegestuurd. En het is de bedoeling dat je pas begint te schrijven wanneer de maand begint en je geen zorgen moet maken over spellingsfouten etc want dat kan je naar 30 November controleren. Het is een non-profit organisatie die staat voor het behoud van literatuur en het schrijven en ze bestaan vooral door donaties die soms gegeven worden. Het is vooral bekend in Amerika/Engeland en sommige grootse schrijvers hebben er aan mee gedaan. Er zijn ook verhalen van mensen die nu eindelijk een verhaal konden afmaken en het ook écht gepubliceerd hebben.

    Dus mijn vraag is dus eigelijk; Kan er misschien "Reclame" gemaakt worden voor NaNoWriMo op Quizlet (door bijv. het in de Nieuwsbrief te zetten of zoiets dergelijks)? Of is er een manier om mensen meer geïntreseerd te krijgen voor NaNoWriMo? Het is voornamelijk om echt beter te worden in het schrijven zelf.

    (meer informatie op de website; http://www.nanowrimo.org/nl)



    Hier zijn de verdere NaNoWriMo topics:
    Klik (Edhelia)
    Klik (Hel)

    [ bericht aangepast op 1 nov 2011 - 20:22 ]


    Ordo ab Chao

    Ik moet vandaag echt minstens 5000 woorden gaan schrijven :S
    Anders ga ik het nooit halen en als ik vandaag nou lekker veel ga schrijven maakt het niet uit als ik een keer een dag niet schrijf. Maar ik heb pas 700 woorden D;


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    LostPromises schreef:
    Ik moet vandaag echt minstens 5000 woorden gaan schrijven :S
    Anders ga ik het nooit halen en als ik vandaag nou lekker veel ga schrijven maakt het niet uit als ik een keer een dag niet schrijf. Maar ik heb pas 700 woorden D;

    Een tip: tel ze niet, kijk niet naar hoeveel je nog moet schrijven maar leef je helemaal in. Als ik steeds naar die woorden kijk, word ik keizenuwachtig dus dat doe ik ook niet. En het helpt! :]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Oppugno schreef:
    (...)
    Een tip: tel ze niet, kijk niet naar hoeveel je nog moet schrijven maar leef je helemaal in. Als ik steeds naar die woorden kijk, word ik keizenuwachtig dus dat doe ik ook niet. En het helpt! :]

    Ik heb juist andersom. Ik kijk de hele tijd naar het aantal woorden en dan denk ik 'YEAH, wat heb ik er al veel.'
    Maar dat is omdat ik vals speel. (x


    Felix

    Oppugno schreef:
    (...)
    Een tip: tel ze niet, kijk niet naar hoeveel je nog moet schrijven maar leef je helemaal in. Als ik steeds naar die woorden kijk, word ik keizenuwachtig dus dat doe ik ook niet. En het helpt! :]

    Ja oké maar waarschijnlijk ga ik een groot gedeelte van wat ik typ op school op mijn ipod typen in pauzes en opvanguren enzo.. Dan kan ik het zowiezo al niet tellen en het gaat op de een of andere manier veel sneller als ik daarop typ.

    Gaan jullie je verhaal btw op Q zetten?

    [ bericht aangepast op 1 nov 2011 - 17:42 ]


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ik kan vandaag niet schrijven --' Begint lekker joh!

    LostPromises schreef:
    (...)
    Ja oké maar waarschijnlijk ga ik een groot gedeelte van wat ik typ op school op mijn ipod typen in pauzes en opvanguren enzo.. Dan kan ik het zowiezo al niet tellen en het gaat op de een of andere manier veel sneller als ik daarop typ.

    Gaan jullie je verhaal btw op Q zetten?

    Ik wou het eerst wel op Q zetten maar een vriendin van mij vindt dat ik het niet moet doen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    FinnickOdair schreef:
    (...)
    Ik wou het eerst wel op Q zetten maar een vriendin van mij vindt dat ik het niet moet doen

    En waarom niet dan?


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ik ga het sowieso wel erop zetten. Ook als ik het niet afkrijg, dan maak ik het gewoon later af.
    Oh, en natuurlijk eerst alle fouten eruit halen. (x


    Felix

    Ik voel me echt falend, ik zit nu op 833. Maar ik heb een geldige reden, mijn zus denkt weer stoer te zijn door de normale computer te pakken en nu moet ik mijn dinosaurus laptop gebruiken en om de drie woorden wachten om te kijken of ze wel op het beeld verschijnen+ ik moet in het kantoor van m'n pa schrijven omdat hier de internet verbinding minder falend is dan op mijn kamer. De hele tijd mensen die bellen... *zucht* (Self pity is niet stoer) En echt respect voor sommige mensen. 5000 woorden op de eerste dag?! WOW. Ik ga wel tot laat door want verder in de maand zal ik de motivatie echt niet vinden.

    @LostPromises

    Ik denk dat ik hem niet op Q zet als ik 'm echt lekker vind schrijven, misschien kan ik er dan later echt iets mee.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2011 - 18:07 ]


    Ordo ab Chao

    IK weet niet dat ik hem op Q ga zetten, zou kunnen. Oh en, 5000 (yeah)


    Ex astris, sciencia

    Oppugno schreef:
    Ik 11 mei ^.^ Maar ik ga vanavond pas verder, nu moet ik heel gehaast schrijven en dan lukt het niet...

    Even een vraagje, als je die woorden "laat tellen", is dat ding waar je je Novel in moet zetten bij jullie ook zo smal, of alleen bij mij?


    Dat is bij mij ook zo. Beetje raar, maar het maakt eigenlijk niet zo veel uit als je het gewoon plakt. (:


    @ Assassin;
    Volgens mij zijn je writingbuddies gewoon je vrienden op de site.


    Ik zit overigens nog steeds op 772 woorden, maar ik ga nu bezig met een stukje dat ik in mijn hoofd al bijna helemaal heb geschreven. Het gaat gewoon niet zo snel met die hoofdpijn. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik zit nu iets over de 3000 woorden. Nee, ik ga dit verhaal niet op quizlet zetten, omdat ik dat normaal gesproken ook niet doe met 'onbekende personen' verhalen. (:


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Oké, ik heb er dus een fanfic van gemaakt. Faal ik nu?


    Felix

    CrazyChicken schreef:
    Oké, ik heb er dus een fanfic van gemaakt. Faal ik nu?

    Licht eraan, gaat het over Justin Bieber? Dan ja...
    Gaat het over Harry Potter? Dan nee..
    Gaat het over iets anders dan misschien...
    Waar gaat het over?


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Joyable schreef:
    Ik zit nu iets over de 3000 woorden. Nee, ik ga dit verhaal niet op quizlet zetten, omdat ik dat normaal gesproken ook niet doe met 'onbekende personen' verhalen. (:


    waarom zou je die niet op Q zetten?