• In November begint National Novel Writing Month weer en dat betekend dat deelnemers zich vóór 1 november kunnen inschrijven op hun site.
    Je krijgt geen prijzen, je hoeft het verhaal niet te laten zien aan anderen maar je kan "winnaar" worden door de quota van 50.000 woorden te halen in die korte tijd. Het is daar echt de bedoeling om te schrijven voor je zelf. Natuurlijk is het ook leuk om het resultaat op Quizlet te zetten (dacht ik). Maar volgens mij weet niemand hier van NaNoWriMo. Het goal is moeilijk om te halen maar je krijgt via e-mail als je wilt pep-talks en tips toegestuurd. En het is de bedoeling dat je pas begint te schrijven wanneer de maand begint en je geen zorgen moet maken over spellingsfouten etc want dat kan je naar 30 November controleren. Het is een non-profit organisatie die staat voor het behoud van literatuur en het schrijven en ze bestaan vooral door donaties die soms gegeven worden. Het is vooral bekend in Amerika/Engeland en sommige grootse schrijvers hebben er aan mee gedaan. Er zijn ook verhalen van mensen die nu eindelijk een verhaal konden afmaken en het ook écht gepubliceerd hebben.

    Dus mijn vraag is dus eigelijk; Kan er misschien "Reclame" gemaakt worden voor NaNoWriMo op Quizlet (door bijv. het in de Nieuwsbrief te zetten of zoiets dergelijks)? Of is er een manier om mensen meer geïntreseerd te krijgen voor NaNoWriMo? Het is voornamelijk om echt beter te worden in het schrijven zelf.

    (meer informatie op de website; http://www.nanowrimo.org/nl)



    Hier zijn de verdere NaNoWriMo topics:
    Klik (Edhelia)
    Klik (Hel)

    [ bericht aangepast op 1 nov 2011 - 20:22 ]


    Ordo ab Chao

    Anhysbys schreef:


    Hebben jullie trouwens een beetje briljante ideeën? Je moet er lang mee vooruit kunnen...


    Een beetje. Of het echt origineel is ben ik niet zeker van. Maar dat boeit me niet. In mijn hoofd is het een goed idee waar ik veel ideeën voor heb en uiteindelijk maar je de schrijven het verhaal zelf origineel.
    En ik denk dat ik er best lang vooruit mee kan aangezien het twee verhalen zijn die uiteindelijk samen lopen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Schneider schreef:
    (...)

    Een beetje. Of het echt origineel is ben ik niet zeker van. Maar dat boeit me niet. In mijn hoofd is het een goed idee waar ik veel ideeën voor heb en uiteindelijk maar je de schrijven het verhaal zelf origineel.
    En ik denk dat ik er best lang vooruit mee kan aangezien het twee verhalen zijn die uiteindelijk samen lopen.

    Precies, je kunt er altijd nog iets origineels van proberen te maken. En daarnaast gaat het er ook om dat je het leuk vind, of het verhaal dan origineel is maakt niet uit. (:


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    (...)
    Precies, je kunt er altijd nog iets origineels van proberen te maken. En daarnaast gaat het er ook om dat je het leuk vind, of het verhaal dan origineel is maakt niet uit. (:

    Klopt, dat bedoel ik. Misschien ga ik ooit op Q zetten maar eerst zien hoe het uit idee uitpakt.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik zal jullie mijn strategie eens vertellen ^^
    Ik begin morgen gewoon zo veel mogelijk te schrijven. (hoop rond de 2000 woorden) woensdag ben ik het zelfde van plan en zo de hele maand door. Als ik dan een dag niet kan is het niet zo'n extreme ramp.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Schneider schreef:
    (...)
    Klopt, dat bedoel ik. Misschien ga ik ooit op Q zetten maar eerst zien hoe het uit idee uitpakt.

    Ik zal jullie mijn strategie eens vertellen ^^
    Ik begin morgen gewoon zo veel mogelijk te schrijven. (hoop rond de 2000 woorden) woensdag ben ik het zelfde van plan en zo de hele maand door. Als ik dan een dag niet kan is het niet zo'n extreme ramp.


    Precies hetzelfde hier, met alles. Al is bij mij het probleem niet dat ik vaak geen tijd heb, maar dat ik te ziek ben. Maar 't komt op hetzelfde neer. Gewoon zo hard mogelijk schrijven en als het ware een buffer opbouwen. (:
    En aan het eind begin ik het misschien wel op Q te uploaden.


    I can't even think straight.

    Schneider schreef:
    Ik zal jullie mijn strategie eens vertellen ^^
    Ik begin morgen gewoon zo veel mogelijk te schrijven. (hoop rond de 2000 woorden) woensdag ben ik het zelfde van plan en zo de hele maand door. Als ik dan een dag niet kan is het niet zo'n extreme ramp.

    Dat ga ik ook doen, maar op de dinsdag en donderdag heb ik meestal weinig tijd, dus schrijf ik in het weekend het dubbele :]

    Yay, de NaNoWriMo is begonnen =D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Dankzij mijn gekneusde arm kon ik niet meedoen met gym, en heb ik nu duizend woorden al getypt. Vanmiddag nog duizend woorden (:
    NaNoWriMo has begun! Succes allemaal *O*


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Nu kan ik verder met het boek waar ik al aan was begonnen (yeah)


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Opblijven was echt een ramp. Geen aanrader, hahaha!
    Iedereen succes ! : D


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Maeleena schreef:
    Ik heb dat altijd zoiets stoms gevonden...
    Ik zet liever iets goed neer in lange tijd, dan iets snel afgeraffeld in een maandje.

    Maar veel succes aan iedereen die meedoet.


    Dat vind ik niet echt waar wat je zegt. De schrijver van 'de klokkenluider van notre dame' heeft zijn boek in 4 dagen geschreven. Bijna zonder eten en drinken, bijna zonder slapen. En ik moet zeggen, er is een geweldig verhaal uitgekomen.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Ik heb me ingeschreven. :Y)


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik heb me ingeschreven. :Y)

    lol ik ook, echt op de valreep c: tien minuten geleden of zo x'D


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Cumberbatch schreef:
    (...)
    lol ik ook, echt op de valreep c: tien minuten geleden of zo x'D


    Ik een half uur geleden haha.


    Your make-up is terrible

    Defensive schreef:
    Dankzij mijn gekneusde arm kon ik niet meedoen met gym, en heb ik nu duizend woorden al getypt. Vanmiddag nog duizend woorden (:
    NaNoWriMo has begun! Succes allemaal *O*


    Ik heb nu 142 woorden. Nu staat er in mijn statistieken;
    At This Rate You Will Finish On
    October 17, 2012

    Dan ben ik klaar net voordat NaNoWriMo 2012 begint, yay! *O*

    [ bericht aangepast op 1 nov 2011 - 12:36 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Defensive schreef:
    Dankzij mijn gekneusde arm kon ik niet meedoen met gym, en heb ik nu duizend woorden al getypt. Vanmiddag nog duizend woorden (:
    NaNoWriMo has begun! Succes allemaal *O*

    Ik heb er 640, maar eerlijk gezegd zit ik (om half één, ja) nog steeds wakker te worden. En toch ben ik tevreden met wat ik geschreven heb. (:


    Maar succes iedereen!! _O_


    I can't even think straight.