• Ik had ooit eens een discussie met een kind uit mijn klas, die zei dat haar moeder haar bed opmaakt en haar kamer opruimt en dat ze dat normaal vond omdat het immers haar moeders huis is.

    Laatst praatte ik met mijn vriend, die het raar vond dat zijn moeder hem zei dat hij de ontdooide kip in de koelkast moest doen. Want hij hoefde nooit iets in huis te doen en vond dus dat hij dit niet hoefde te weten.

    Ik ben juist gewend om netjes mijn bed op te maken en soms even de afwas te doen en het toilet schoon achter te laten.

    Nu vraag ik me af, hoe denken jullie erover? Vinden jullie het normaal datje geen klusjes in huis hoeft te doen, or juist wel?
    En waarom? ^^

    Hele vragenlijst, maar ik vraag het me gewoon af (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Alles in verband met mijn kamer moet ik uiteraard zelf doen, en ik moet toch ook nog wel elke dag íets doen als de tafel dekken, of naar de winkel gaan ofzo...
    Maar ik denk dat ik qwa klusjes doen niet mag klagen. :Y)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Eh, mijn kamer doe ik, en afwassen soms. Doe eigenlijk weinig qua klusjes (krul).


    No growth of the heart is ever a waste

    Mijn dagelijkse klusjes:

    afwassen
    afstoffen
    bedb opmaken


    All I wanna do is lose control

    C18 schreef:
    Eh, mijn kamer doe ik, en afwassen soms. Doe eigenlijk weinig qua klusjes (krul).


    Nee. Dat heb ik ook niet. Alleen als het me word gevraagd of als ik vind dat het aanrecht er veel te ranzig uitziet ;'p


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik help mijn moeder gewoon, en als ik het niet doe komt ze me achterna met een slipper.(cat)


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Sinds een jaartje maak ik mijn bed zelf op. Ik ruim af en toe de ontbijttafel af of leeg de prullenbak (op verzoek van mijn moeder). Ook stofzuig ik mijn kamer. Voor straf moest ik weleens de badkamer schoonmaken of zo, maar dat is het wel zo'n beetje.


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    Uneventful schreef:
    Ik help mijn moeder gewoon, en als ik het niet doe komt ze me achterna met een slipper.(cat)


    Haha. :'p


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Als ik wakker wordt moet ik wel mijn bed netjes achterlaten (:
    En mijn kamer moet ik opruimen, maar mijn moeder stofzuigt en stoft af.
    Verder moet ik soms een keer helpen ofzo, maar niet met regelmaat.


    Don't dream your life, but live your dream!

    ik hoef alleen maar me kamer te doen en af en toe afwassen. Opzicht heel weinig dus, ik vind het altijd heel zielig om te zien als mensen heel veel moeten doen in huis, Toen ik laatst bij m'n vriendje was moest hij de stoep vegen anders mocht hij geen ijs.. Dat vind ik wel heel erg overdreven!


    I am the master of my fate, I am the captain of my soul

    Ik doe niet zo heel veel in huis eigenlijk, mijn kamer moet ik zelf netjes houden en daar blijft het ook bij eigenlijk, m'n kamer stofzuigen doet m'n moeder.


    Opgeven is geen optie.

    Ik zorg voor mijn eigen kamer, soms ruim ik de vaatwasser uit en soms doe ik andere dingen.
    Ik doe niet heel veel in huis, maar ik vind het wel normaal dat je een beetje meehelpt.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    CowardlyLion schreef:
    (...)
    Mijn moeder zegt wel eens dat ik moet koken, maar gewoon omdat ik het moet leren, omdat het voor mij heel erg moeilijk en een beetje gevaarlijk is, maar echt elke keer koken en dat dat wordt verwacht vind ik wel een beetje ver gaan, voor iemand van 14.

    Koken is toch niet echt veel erger dan andere klusjes in huis?


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik moet wel eens wat doen, maar niet altijd


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Ik doe het gewoon als ik er zin in heb of als mijn pa me dwingt
    Voor de rest ruim ik mijn kamer eens in de maand ofzo op


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Atropos schreef:
    (...)
    Koken is toch niet echt veel erger dan andere klusjes in huis?


    Opzich niet. Maar het vraag een hoop verantwoordelijkheid. Voorbereiding enzo.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes