• Ik had ooit eens een discussie met een kind uit mijn klas, die zei dat haar moeder haar bed opmaakt en haar kamer opruimt en dat ze dat normaal vond omdat het immers haar moeders huis is.

    Laatst praatte ik met mijn vriend, die het raar vond dat zijn moeder hem zei dat hij de ontdooide kip in de koelkast moest doen. Want hij hoefde nooit iets in huis te doen en vond dus dat hij dit niet hoefde te weten.

    Ik ben juist gewend om netjes mijn bed op te maken en soms even de afwas te doen en het toilet schoon achter te laten.

    Nu vraag ik me af, hoe denken jullie erover? Vinden jullie het normaal datje geen klusjes in huis hoeft te doen, or juist wel?
    En waarom? ^^

    Hele vragenlijst, maar ik vraag het me gewoon af (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ach, zo nu en dan hond uitlaten en soms help ik vrijwillig mee met de afwas en dergelijke, maar voor de rest doe ik niet vrij veel.. ^o) Mijn kamer opruimen doe ik natuurlijk zelf en stoffen moet ik voortaan ook zelf, maar als ze toch al bezig zijn met stofzuigen nemen ze soms mijn kamer ook mee enzo (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Mijn moeder maakt brood voor me klaar en zet mijn fiets buiten als ik naar school moet, anders kom ik te laat, ik heb moeite met optijd opstaan en klaar zijn.
    Maar verder als ik nergens naar toe moet laat ik de hond uit, maak ik schoon, hou mijn kamer netjes, ruim de vaatwasser in en uit. Dat soort dingen, vrij normaal, mijn broertje doet dat nooit en vind dat lullig maar ach, broertjes :S

    Ik vind het vrij normaal dat je gewoon klusjes in huis doet. Je woont zelf toch ook in dat huis, dus waarom zou je niet meehelpen met het huis schoon te houden?


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ik hoef niet echt klusjes te doen, standaard dan.
    Bij m'n vader moet ik zorgen voor mijn eigen kamer, dus of het een bende is of brand schoon; mijn zaken. Maar als hij me vraagt om bijv. stof te zuigen of af te ruimen doe ik het wel.
    Bij mijn moeder tsja, zij ruimt altijd mijn kamer op en maakt alles schoon, al zeg ik haar 10 miljoen keer dat ze dat niet moet doen. Ook moet ik voor mezelf koken + daarna afwassen als zij het te druk heeft. Niet meer dan normaal vind ik (:


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Vida schreef:
    Ik vind het vrij normaal dat je gewoon klusjes in huis doet. Je woont zelf toch ook in dat huis, dus waarom zou je niet meehelpen met het huis schoon te houden?


    Jaaa! Nog een medestander (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    CowardlyLion schreef:
    (...)

    Jaaa! Nog een medestander (:


    Het is toch ook normaal? Enkel of je ouders het van je verwachten of je ertoe verplichten is een ander verhaal.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    (...)

    Het is toch ook normaal? Enkel of je ouders het van je verwachten of je ertoe verplichten is een ander verhaal.


    Maar ik ken dus mensen (zowel kinderen als ouders) die vinden dat het niet hoort...


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    CowardlyLion schreef:
    (...)

    Maar ik ken dus mensen (zowel kinderen als ouders) die vinden dat het niet hoort...


    Ach, ligt aan de situatie. Je ouders zijn wel diegene die de zorg voor jou moeten opnemen en daar horen die klusjes ook bij.. En ze kunnen ook denken van; Zij moet zich concentreren op haar schoolwerk dus laat haar maar en dan heeft ze straks nog wat tijd voor zichzelf i.p.v. dat ze rotklusjes op moet knappen.

    Ligt ook aan de leeftijd en ga zo maar door.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    nja, mn bed opmaken moet ik wel zelf doen, aangezien ik oud genoeg ben om dat zelf te kunnen (alleen ik doe het nooit xD)
    en soms help ik mn moeder met de afwas
    en 1 keer in het jaar gaan mn moeder en ik mn hele kamer spik en span maken
    maar dat is nog niet gebeurd, heb alleen mn bureau helemaal schoongemaakt :Y)

    Hmm.. ik moet af en toe de afwas doen. Ik moet regelmatig even naar de winkel, afentoe meehelpen met de afwas. 1 of 2x per week koken. Achjaa.. ik vind het vrij normaal dat je mee moet helpen in het huishouden. Vanaf een bepaalde leeftijd ben je daar gewoon oud genoeg voor.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Atropos schreef:
    Hmm.. ik moet af en toe de afwas doen. Ik moet regelmatig even naar de winkel, afentoe meehelpen met de afwas. 1 of 2x per week koken. Achjaa.. ik vind het vrij normaal dat je mee moet helpen in het huishouden. Vanaf een bepaalde leeftijd ben je daar gewoon oud genoeg voor.



    Koken? Je bent 14, kijk, dát vind ik wel vreemd :S Als je het zelf wilt om te oefenen, prima, maar als ze dat van je verwachten :S


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    (...)


    Koken? Je bent 14, kijk, dát vind ik wel vreemd :S Als je het zelf wilt om te oefenen, prima, maar als ze dat van je verwachten :S


    Mijn moeder zegt wel eens dat ik moet koken, maar gewoon omdat ik het moet leren, omdat het voor mij heel erg moeilijk en een beetje gevaarlijk is, maar echt elke keer koken en dat dat wordt verwacht vind ik wel een beetje ver gaan, voor iemand van 14.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik moet mijn eigen kamer doen, ja en stofzuigen om de drie dagen. Want we zijn met drie kinderen thuis, dus eerst ik, dag erna zusje dan broertje dan ik weer zeg maar en als ik dan niet hoef te stofzuigen dan moet ik tafel afruimen, maar meer niet.
    Ja, gewoon standaard rotzooi achter je kont opruimen en in de vaatwasser zetten en die aandoen als ie vol is, maar dat vind ik niet echt een klusje.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Crushed schreef:
    Ik moet soms klusjes doen, maar zo heel veel moet ik nu ook weer niet doen.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Ik wil niet eens meer dat mijn moeder mijn kamer schoonmaakt.
    Ja ik help bijna elke avond wel mee met de afwas, en doe altijd mijn eigen bordje en kopje in de vaatwasser. Ook vind ik het niet erg om te helpen schoonmaken, al jaagt mijn moeder me dan altijd wel weg, omdat ik het volgens haar toch niet goed doen (;


    Alleen maar tranen van geluk