• Ik had ooit eens een discussie met een kind uit mijn klas, die zei dat haar moeder haar bed opmaakt en haar kamer opruimt en dat ze dat normaal vond omdat het immers haar moeders huis is.

    Laatst praatte ik met mijn vriend, die het raar vond dat zijn moeder hem zei dat hij de ontdooide kip in de koelkast moest doen. Want hij hoefde nooit iets in huis te doen en vond dus dat hij dit niet hoefde te weten.

    Ik ben juist gewend om netjes mijn bed op te maken en soms even de afwas te doen en het toilet schoon achter te laten.

    Nu vraag ik me af, hoe denken jullie erover? Vinden jullie het normaal datje geen klusjes in huis hoeft te doen, or juist wel?
    En waarom? ^^

    Hele vragenlijst, maar ik vraag het me gewoon af (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik moet soms stofzuigen of eens de propere kleren naar boven doen meer niet.
    O Ja ik moet ook soms de tafel dekken en afruimen.


    "In the end, everything will be okay. If it’s not okay, it’s not the end"

    Nou, zelf doe ik ook niet echt veel, ik maak wel zelf mijn bed op en laat wel de wc schoon achter, en heel soms ruim in de vaatwasser uit, maar dat is echt het maximum :'D


    Every word written is a victory against death | Michel Butor

    Ik vind het normaal om vanaf een bepaalde leeftijd iets in het huishouden te doen, 1 of 2 taken en je kamer. Je ouders horen natuurlijk wel het meest te doen, het zijn wel je ouders. Maar door te helpen leer je voor je zelf te zorgen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik ruim mijn eigen kamer op, de rest van het huis vaak ook. Ik ruim de vaatwasser in en uit iedere dag, dek en ruim de tafel iedere dag af, strijk, stofzuig en soms kook ik ook. En ik laat de hond iedere dag uit. Ik moet ook mijn eigen bed opmaken en de wc schoonmaken. Dus ja, ik doe behoorlijk wat klusjes in huis maar dat vind ik niet erg :')


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Ik hoef niets te doen, maar vaak doe ik dingen zoals mijn kamer opruimen, en stofzuigen en de hond uitlaten uit mezelf.

    MrsLovett schreef:
    Ik vind het normaal om vanaf een bepaalde leeftijd iets in het huishouden te doen, 1 of 2 taken en je kamer. Je ouders horen natuurlijk wel het meest te doen, het zijn wel je ouders. Maar door te helpen leer je voor je zelf te zorgen.


    Ja! Iemand die me snapt! (:
    Sowieso je kamer hoor je gewoon te doen. Beetje raar als je ouders jouw troep opruimen, terwijl je dat zelf kan.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik vind het normaal, omdat ik niets anders gewend ben.


    <3

    Ik vind dat ik het wel moet doen, maar ik zeg altijd zoiets als: 'ja mam, dat doe ik straks wel..'


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    CowardlyLion schreef:
    (...)

    Ja! Iemand die me snapt! (:
    Sowieso je kamer hoor je gewoon te doen. Beetje raar als je ouders jouw troep opruimen, terwijl je dat zelf kan.

    Pressies. Als ik dat soms van mensen hoor hou ik me hard vast voor als ze op kamers gaan.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Wij zijn met z'n 4en thuis, inclusief twee kleintjes. Dus ik moet ook wel eens meehelpen, vind ik eigenlijk niet zo abnormaal, hoewel ik het niet altijd even leuk vind. XD

    Eindelijk, lotgenoten!
    Ik dacht dat ik de enige was die amper wat hoeft te doen. :'D
    Ehm, ik doe soms wat klusjes, maar het is weinig...


    "Well, well. Look who we've got here!"

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Pressies. Als ik dat soms van mensen hoor hou ik me hard vast voor als ze op kamers gaan.


    Ja, zeg dat wel.
    Ik had dat dus met dat meisje. Ze doet echt helemaal niets in huis. Haar moeder maakt haar bed, ruimt haar kamer op.
    Stel nou dat haar ouders zelfs de wc voor d'r doortrekken...

    @ Minsa
    Ja. Ik kan ook leukerdere dingen bedenken ;'p

    [ bericht aangepast op 19 aug 2011 - 17:01 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik moet soms klusjes doen, maar zo heel veel moet ik nu ook weer niet doen.

    Tja, ik moet niet echt klusjes doen. Als ze iets vraagt, doe ik dat gewoon zonder klagen, omdat ik weet dat sommige echt klusjes moeten doen. Vroeger ruimde ze ook elke dag mijn kamer op, maar ik ben zelf mijn verantwoodelijkheid daarvoor beginnen nemen en dus hoeft ze dat niet meer te doen.


    Olive

    Ik moet het, maar ik krijg er wel af en toe geld voor. Stofzuigen, dweilen, afnemen krijg ik geld voor, maar bed opmaken, wc (of badkamer) schoonmaken, afwas en zo niet. Ik doe het gewoon (:


    Destroy what destroys you.