• Heey,
    Ik slaap heel slecht. Heb verschillende dingen geprobeerd om er vanaf te komen. Ben na de dokter geweest (die kon niks doen), naar een acupuncturist(hielp even maar nu niet meer), alle hulp middeltjes bij de kruitvat(helpen al helemaal niet). En de standaard rust oefeningen ook niet.
    Het enigste wat een beetje hielp is mijn dromenvanger, sinds die er hangt slaap ik iets beter. Dus ik bedacht me, als een dromenvanger helpt misschien iets anders van zo iets ook.

    Dus mijn vraag aan jullie is, weet iemand iets wat helpt tegen slecht slapen(voor de duidelijkheid, ik kom niet in slaap hoe moe ik ook ben. Ik slaap wel goed door). Met "iets" bedoel ik dingen als dromenvanger,stenen of wierook. Helaas mag ik geen kaars of iets dergelijks op mijn kamer, maar zo hebben jullie een idee.

    O ja ik ga niet aan de medicijnen. Ik heb het niet zo op die chemische "zooi"
    Alsjeblief help,want ik word een beetje heel erg gek van niet slapen.
    Dank jullie

    [ bericht aangepast op 13 aug 2011 - 0:42 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Sorry ik weet het ook niet, zelf slaap ik ook heel erg slecht.
    Wierrook helpt wel, en dan wel het raam openhouden natuurlijk, als er maar frisse lucht is, obviously.


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Als de dromenvanger helpt, is het dan niet psychologisch?


    And the Heavens Shall Tremble... | Atheism: A non-prophet organization.

    Ik heb er ook al mijn hele leven last van. Ik heb er een tijd slaappillen voor gehad.


    I love you Tim

    Tyrael schreef:
    Als de dromenvanger helpt, is het dan niet psychologisch?

    Ik denk het niet, ik had er namelijk niet echt geloof in dat het zou werken, aangezien niks werkte. Maar toen ik hem ophing sliep ik echt eerder. Daarbij als het niet zou helpen, waarom zou het dan al eeuwen gebruikt worden.

    [ bericht aangepast op 13 aug 2011 - 0:41 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Ik denk het niet, ik had er namelijk niet echt geloof in dat het zou werken, aangezien niks werkte. Maar toen ik hem ophing sliep ik echt eerder. Daarbij als het niet zou helpen, waarom zou het dan al eeuwen gebruikt worden.
    Je wilt toch geen lijst van dingen die eeuwen gebruikt/gedaan geweest zijn die niet werken hé? :P


    And the Heavens Shall Tremble... | Atheism: A non-prophet organization.

    Raveleijn schreef:
    Sorry ik weet het ook niet, zelf slaap ik ook heel erg slecht.
    Wierrook helpt wel, en dan wel het raam openhouden natuurlijk, als er maar frisse lucht is, obviously.

    Logisch. Weet je ook welke geuren?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Je raam open zetten.

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Logisch. Weet je ook welke geuren?

    Lavender helpt heel goed. :')

    Oh en munt heeft ook een rustgevende werking.

    [ bericht aangepast op 13 aug 2011 - 0:51 ]


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Ik denk het niet, ik had er namelijk niet echt geloof in dat het zou werken, aangezien niks werkte. Maar toen ik hem ophing sliep ik echt eerder. Daarbij als het niet zou helpen, waarom zou het dan al eeuwen gebruikt worden.


    Ik HAAAAAAAAAAAAAAAAT dat argument met een passie.

    Men discrimineert ook al eeuwen zwarte mensen, omdat ze inferieur zouden zijn. Dat moet dan vast gegrond zijn als het al zo lang gebeurt! Men wordt al eeuwen alcoholist bij depressies, dus het moet veel effectiever zijn dan al die stomme moderne pillen die ze voorschrijven! Men vaart al eeuwen in een houten bootje, dus dat moet veel beter zijn dan een metalen gevaarte! Men snijdt al eeuwen aderen open van zieken om hun lichaamssappen in evenwicht te brengen, dus dat moet helpen tegen ziektes!

    Persoonlijk denk ik niet dat dat soort dingen helpen, mmaar ik erger me meer aan het argument dat het nut moet hebben omdat het al eeuwen gebruikt wordt D:
    /rant


    quidquid excusatio prandium pro

    DeSlenderman schreef:
    (...)

    Ik HAAAAAAAAAAAAAAAAT dat argument met een passie.

    Men discrimineert ook al eeuwen zwarte mensen, omdat ze inferieur zouden zijn. Dat moet dan vast gegrond zijn als het al zo lang gebeurt! Men wordt al eeuwen alcoholist bij depressies, dus het moet veel effectiever zijn dan al die stomme moderne pillen die ze voorschrijven! Men vaart al eeuwen in een houten bootje, dus dat moet veel beter zijn dan een metalen gevaarte! Men snijdt al eeuwen aderen open van zieken om hun lichaamssappen in evenwicht te brengen, dus dat moet helpen tegen ziektes!

    Persoonlijk denk ik niet dat dat soort dingen helpen, mmaar ik erger me meer aan het argument dat het nut moet hebben omdat het al eeuwen gebruikt wordt D:
    /rant

    Laat ik het anders formuleren. Die dingen werken zeker, we hebben nu vaak alleen betere kennis en spullen waardoor ze soms overbodig zijn. Maar als ze niet zouden werken, zouden ze toch niet gebruikt worden? Ik zeg net dat ze werken omdat ze zo lang gebruikt zijn, ik zeg dat ze zo lang gebruikt zijn omdat ze werken en dat is dus een argument dat ze werken. Het is laat ik kan me nu wat moeilijk uitdrukken.
    Daarbij denk ik persoonlijk dat dit soort dingen beter werken dan de moderne dingen, omdat dit of natuurlijk zijn of een deel van mijn geloof.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    MrsLovett schreef:

    Daarbij denk ik persoonlijk dat dit soort dingen beter werken dan de moderne dingen, omdat dit of natuurlijk zijn of een deel van mijn geloof.

    En dit is een reden waar DeSlenderman en ik het wss niet logisch vinden dat het zou werken...


    And the Heavens Shall Tremble... | Atheism: A non-prophet organization.

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Laat ik het anders formuleren. Die dingen werken zeker, we hebben nu vaak alleen betere kennis en spullen waardoor ze soms overbodig zijn. Maar als ze niet zouden werken, zouden ze toch niet gebruikt worden? Ik zeg net dat ze werken omdat ze zo lang gebruikt zijn, ik zeg dat ze zo lang gebruikt zijn omdat ze werken en dat is dus een argument dat ze werken. Het is laat ik kan me nu wat moeilijk uitdrukken.
    Daarbij denk ik persoonlijk dat dit soort dingen beter werken dan de moderne dingen, omdat dit of natuurlijk zijn of een deel van mijn geloof.


    Ah, dus jij beweert dat vooruitgang slecht is? Of onnodig? Iets wat al lang bestaat hoeft niet per se te werken. Het lange bestaan van iets is geen bewijs van de werking. Dat iets werkt is bewijs van de werking.

    een dromenvanger kan al eeuwen worden gebruikt uit bijgeloof, of omdat het mooi staat, of omdat het geen kwaad kan om er een op te hangen, of omdat het werkt. Er zijn genoeg redenen waarom het al eeuwen kan bestaan zonder dat dit eeuwenlange bestaan gelijk een reden is voor de werking. Men gelooft een boel dingen al eeuwen, maar daardoor wordt het nog niet waar. Het maakt het een interessant iets om te onderzoeken en bewijs tegen te vinden.


    quidquid excusatio prandium pro

    Tyrael schreef:
    Als de dromenvanger helpt, is het dan niet psychologisch?


    None but ourselves can free our minds.

    Iemand heeft mij een hele mooie steen gegeven die helpt tegen de nachtrust. Dat je beter slaapt enzo (: En dat stelt me wel gerust.


    It's going to be difficult, but not impossible.

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Ik denk het niet, ik had er namelijk niet echt geloof in dat het zou werken, aangezien niks werkte. Maar toen ik hem ophing sliep ik echt eerder. Daarbij als het niet zou helpen, waarom zou het dan al eeuwen gebruikt worden.

    Maar je hebt het wél opgehangen, wat wil zeggen dat je er wel in wilde geloven. Which means dat het een deel psychologisch is.
    (Ga eens naar een homeopaat, die helpen je vaak verder)


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California