• De stelling van vandaag luidt:
    Het doel van de sterrenkunde blijft in de lucht hangen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Olive

    Sterrenkunde = onzin.
    Verder begrijp ik de stelling niet helemaal, geloof ik.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    nou uh, ik snap er niks van;)


    Uiteindelijk word je toch wie je zelf bent(A)

    Nee, want door uit te zoeken hoe het precies zit met alle sterren en planeten en hun banen, kan je ook meer over de aarde zelf te weten komen en dat komt dan weer van pas bij bepaalde uitvoeringen. -Ja, echt heel duidelijk-


    It ain't broke, so don't fix it.

    DeSlenderman schreef:
    Wetenschap heeft geen doel. Een wetenschapper schapt weten met als doel meer kennis te ontdekken. Er is altijd meer te ontdekken, en dat wat ontdekt wordt en ook nog nut heeft is alleen maar en bijproduct van de weg naar nog meer en diepere kennis :Y)


    The way that you flip your hair gets me overwhelmed - One Direction, What Makes You Beautiful

    wth?


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Padalecki schreef:
    Euhm... Say what?

    Klinkt interessant, geen idee wat het bedoelt :')


    Nothing matters anymore, that's the secret to New York.

    Er is zeker een doel bij sterrenkunde. Neem nu bijvoorbeeld kernsplijting. Dan komt er energie vrij die milieuvriendelijk is zonder bijproduct zoals radioactief afval. Dankzij sterrenkunde weten we dit. Dit is namelijk dezelfde energie die ervoor zorgt dat sterren licht geven. Dat is wat de sterrenkunde onderzocht heeft. Zonder sterrenkunde wisten we dit toch niet?
    Nee, sterrenkunde heeft heel veel nut. Elk beetje kennis kan ons naar een ander niveau brengen. Alle apparaten die jij in huis hebt staan, zijn dankzij de natuurkunde, scheikunde o.i.d. mogelijk.


    To live would be an awfully big adventure

    Padalecki schreef:
    Euhm... Say what?


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Infinitum schreef:
    Er is zeker een doel bij sterrenkunde. Neem nu bijvoorbeeld kernsplijting. Dan komt er energie vrij die milieuvriendelijk is zonder bijproduct zoals radioactief afval. Dankzij sterrenkunde weten we dit. Dit is namelijk dezelfde energie die ervoor zorgt dat sterren licht geven. Dat is wat de sterrenkunde onderzocht heeft. Zonder sterrenkunde wisten we dit toch niet?
    Nee, sterrenkunde heeft heel veel nut. Elk beetje kennis kan ons naar een ander niveau brengen. Alle apparaten die jij in huis hebt staan, zijn dankzij de natuurkunde, scheikunde o.i.d. mogelijk.

    Het doel is veel te weten komen, maar niet specifiek! Trouwens, bij kernsplijting is er juist wél radioactief afval, het is bij kernfusie dat er de mogelijkheid is om géén afval te hebben. De sterren doen aan kernfusie, niet aan kernsplijting (kernfisie)! (dit terzijde)


    And the Heavens Shall Tremble... | Atheism: A non-prophet organization.

    Ik snap hier geen ene hol van. 8D


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.