• Ik tel dus dwangematig calorieën en vroeger at ik véél te weinig voor wat een meisje met mijn leeftijd en met mijn activiteitslevel zou moeten doen. Vandaag ben ik begonnen met die opbouwlijst en plotseling eet ik dus véél meer en ik weet gewoon niet hoe ik er mee moet omgaan. Het liefst zou ik nu een potje willen janken, maar dat lost niet veel op.
    Het rare is, ik wéét dat het niet raar is om zoveel calorieën op een dag te eten, maar niet als je mij bent. Als ik het eet is het wél raar, want ik mag niet zoveel eten. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen, ik voel me nu gewoon (...). Dan praatte ik er met een vriendin over en die zei; 'Je kunt toch ipv 2 koekjes eten, 1 koekje eten? (die sultana dingen)'. Maar dat kan ik dus niet, want ik ken mezelf en dan schrap ik méér dingen. Dan is dat ene broodje weg, dan een stuk fruit, dan vervang ik mijn broodje door een stuk fruit en uiteindelijk eet ik weer zoals vroeger.

    Nou, door dit topic weet ik wel wat ik moet doen, maar echt veel beter voel ik me erdoor niet. Schrmblr, dit moest ik gewoon even kwijt. Ik snap mezelf écht niet meer, ik voel me nu echt down en raar..


    Ik ben gemeen xoxo

    Balen zeg. Tsja, het zal even tijd kosten om je leefstijl te veranderen. Mensen die te dik waren en zijn afgevallen door heel lang niets te eten vallen ook weer in hun oude patroon.

    Kun je het niet stapje voor stapje doen?


    ars moriendi

    Je moet voor jezelf een heel strak schema opmaken, maar in het begin toch nog calorieën tellen. Je neemt 6 maaltijden per dag; ontbijt, tussendoor, middagmaal, tussendoor, avondmaal, tussendoor, maar je neemt allemaal dingen met weinig calorieën, maar toch redelijk normale porties. En je gaat het steeds opbouwen. Je neemt ipv van eerst als appel een tussendoortje, nu een koekje. Dat doe je week per week en zo ga je meer calorieën nemen per dag.. Of je begint met 3 maaltijden en gaat iedere keer een tussendoortje bijvoegen. Je moet het echt heel geleidelijk aan doen, want anders lukt het toch niet (:


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Wat erg voor je! Ik zou willen dat ik iets voor je kon doen, maar de enige die wat kan doen, ben jij toch echt zelf. Je moet proberen je aan het nieuwe eetpatroon vast te houden en ook echt wat meer te eten. Is er niet iemand die je kan steunen? Je vriendin misschien? Dan kan ze je helpen wanneer je moet eten, om te zorgen dat je ook echt iets eet en je aanmoedigen om het op te krijgen. Wat dacht je ervan om jezelf anders te belonen? Bijvoorbeeld - ik zeg maar wat - als je het een bepaald aantal dagen volhoudt, mag je iets leuks voor jezelf kopen? Ik hoop heel erg dat het je lukt, als je ooit wat kwijt wilt, pb's zijn altijd welkom bij mij. Heel veel sterkte, je kan het, geloof in jezelf!


    “Love is a contradiction.”

    Tortuga schreef:
    Balen zeg. Tsja, het zal even tijd kosten om je leefstijl te veranderen. Mensen die te dik waren en zijn afgevallen door heel lang niets te eten vallen ook weer in hun oude patroon.

    Kun je het niet stapje voor stapje doen?


    "I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things."

    Ik je wel raad willen geven maar eerlijk gezegd weet ik totaal niet wat je moet doen


    All I have in life, is my imagniation.

    Tranquillity schreef:
    Je moet voor jezelf een heel strak schema opmaken, maar in het begin toch nog calorieën tellen. Je neemt 6 maaltijden per dag; ontbijt, tussendoor, middagmaal, tussendoor, avondmaal, tussendoor, maar je neemt allemaal dingen met weinig calorieën, maar toch redelijk normale porties. En je gaat het steeds opbouwen. Je neemt ipv van eerst als appel een tussendoortje, nu een koekje. Dat doe je week per week en zo ga je meer calorieën nemen per dag.. Of je begint met 3 maaltijden en gaat iedere keer een tussendoortje bijvoegen. Je moet het echt heel geleidelijk aan doen, want anders lukt het toch niet (:


    Le coeur qui crie l'amour.. / used to be Zolanksi

    Tranquillity schreef:
    Je moet voor jezelf een heel strak schema opmaken, maar in het begin toch nog calorieën tellen. Je neemt 6 maaltijden per dag; ontbijt, tussendoor, middagmaal, tussendoor, avondmaal, tussendoor, maar je neemt allemaal dingen met weinig calorieën, maar toch redelijk normale porties. En je gaat het steeds opbouwen. Je neemt ipv van eerst als appel een tussendoortje, nu een koekje. Dat doe je week per week en zo ga je meer calorieën nemen per dag.. Of je begint met 3 maaltijden en gaat iedere keer een tussendoortje bijvoegen. Je moet het echt heel geleidelijk aan doen, want anders lukt het toch niet (:

    Het probleem is dat ik ABSOLUUT niets mag veranderen in het eetpatroon. Dit is een opbouwlijst die ze ook in eetklinieken gebruiken voor de nieuwe meisjes, want je kunt niet verwachten dat die plotseling 2000 calorieën op een dag gaan eten..
    Fruit mag ik niet als tussendoortje meetellen, als tussendoortje moet ik echt liga en dat soort dingen nemen (helaas staan marsen en dat soort dingen ook op het lijstje van tussendoortjes, maar die laat ik voorlopig wel even liggen..).


    Ik ben gemeen xoxo

    Aarshaar schreef:
    (...)
    Het probleem is dat ik ABSOLUUT niets mag veranderen in het eetpatroon. Dit is een opbouwlijst die ze ook in eetklinieken gebruiken voor de nieuwe meisjes, want je kunt niet verwachten dat die plotseling 2000 calorieën op een dag gaan eten..
    Fruit mag ik niet als tussendoortje meetellen, als tussendoortje moet ik echt liga en dat soort dingen nemen (helaas staan marsen en dat soort dingen ook op het lijstje van tussendoortjes, maar die laat ik voorlopig wel even liggen..).

    Euhm, mag je niets van crackers, cracottejes of rijstkoeken ofzo nemen als tussendoortje? Die zijn ook licht en bevatten niet zoveel calorieën in vergelijking met liga en dergelijke. Of ga eens praten met diegene vanwaar je het schema krijgt en stel hem voor om het anders te doen. Om het aan te passen zodat het voor jou beter past, dan ga je ook meer motivatie hebben om je eraan te houden toch?


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right