• Heeft iemand daar ervaring mee? En van welke kant komt de Conducteur altijd controleren? Van voor in de trein naar achterin?
    En, en welke soort trein is die trein die om de 2 seconden stopt?

    Omdat ik like 94365283465 treinkaartjes heb die nooit zijn gecontroleerd ga ik vanaf nu lekker zwartreizen.


    Let it come and let it be

    C18 schreef:
    Daar is echt geen touw aan vast te knopen. Er zit ook echt geen regelmaat aan. Heb twee keer zwartgereisd naar Enschede (uit noodzaak eigenlijk, omdat ik het wel had gered als die slome klootzak bij de kaartautomaat wat meer aanmaakte) en was als de dood dat ze zouden controleren. Soms controleren ze meteen nadat je bent ingestapt, soms op de helft van de reis, soms pas als je bijna bij de bestemming bent.
    Je kan het niet uitrekenen :]

    Je bent één ding vergeten: 'En meestal controleren ze níét.' :Y)


    Let it come and let it be

    Bij mij is er nog maar 1x gecontroleert in een Intercity, en in een Sprinter controleren ze altijd.

    Ik zou zeggen; Sluit jezelf op op de wc, en zeg dat je je kaartje in je tas hebt laten liggen die op de stoel in de trein ligt? :'D

    Deep schreef:
    Bij mij is er nog maar 1x gecontroleert in een Intercity, en in een Sprinter controleren ze altijd.

    Ik zou zeggen; Sluit jezelf op op de wc, en zeg dat je je kaartje in je tas hebt laten liggen die op de stoel in de trein ligt? :'D

    Echt?


    Let it come and let it be

    CountMeIn schreef:
    (...)
    Echt?


    Uuhhuuum.
    Bij mij wel iig.

    Lang leve Studenten OV-kaart
    Nee maar nog nooit gedaan eigenlijk, ben veel te bang dat ik een boete krijg :') Maar de ene keer wordt ik wel gecontroleerd en de andere keer niet, dus geen idee.


    As travars

    Een stoptrein is een trein die bij elk station stopt.
    Een sneltrein doet dat niet.

    Maar wat voor kaartjes heb je? Datumloos?
    Dan moet je ze inderdaad gewoon nog een keer gebruiken. Boeien.
    Maar als er bijvoorbeeld 12-03-2010 hebt, zou ik het niet doen.
    Je betaalt niet voor de controle, maar voor de reis.

    Maar ik reis wel heel vaak zwart, maar dan in de spits, dan heb je er vaak minder last van.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    CowardlyLion schreef:
    Een stoptrein is een trein die bij elk station stopt.
    Een sneltrein doet dat niet.

    Maar wat voor kaartjes heb je? Datumloos?
    Dan moet je ze inderdaad gewoon nog een keer gebruiken. Boeien.
    Maar als er bijvoorbeeld 12-03-2010 hebt, zou ik het niet doen.
    Je betaalt niet voor de controle, maar voor de reis.

    Maar ik reis wel heel vaak zwart, maar dan in de spits, dan heb je er vaak minder last van.

    Van het controleren bedoel je? Mmh-, ik rijd komende keer van 11.30 tot 12.00


    Let it come and let it be

    Ik ben trouwens zelfs met een kaartje bang voor controle :'DDD ben altijd bang dat er iets niet klopt of zo :3 dus zwart reizen zou al helemaal niets voor mij zijn.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    CountMeIn schreef:
    (...)
    Van het controleren bedoel je? Mmh-, ik rijd komende keer van 11.30 tot 12.00


    Dan ben je de lul. Echt wel. Bij mij controleren ze altijd. Waar ik ook inzit.
    Met een OV-kaart heb je vaak wel geluk, want soms kijken ze er alleen maar even naar ;'p


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    CowardlyLion schreef:
    (...)

    Dan ben je de lul. Echt wel. Bij mij controleren ze altijd. Waar ik ook inzit.
    Met een OV-kaart heb je vaak wel geluk, want soms kijken ze er alleen maar even naar ;'p

    Hoezo? Vanwegen de tijd ofzo?


    Let it come and let it be

    CountMeIn schreef:
    (...)
    Hoezo? Vanwegen de tijd ofzo?


    Ja.
    In de spits zitten er twee keer zo veel mensen in de trein.
    Zelfs als ík met de trein ga, krijg ik dan nog geen zitplek, want die heb ik altijd...

    Maar dan heeft een conducteur echt geen tijd en ruimte en geduld om te controleren.

    En als je erbuiten reist, weer wel. Dan kunnen ze gewoon hun werk doen.
    Maar wat voor datum heb je op je kaarten, dan?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ja ervaring mee.

    Ik verstop me altijd in de wc. Ga daar een kwartier in en ga dan rond lopen en dan weer na de wc.

    CowardlyLion schreef:
    (...)

    Ja.
    In de spits zitten er twee keer zo veel mensen in de trein.
    Zelfs als ík met de trein ga, krijg ik dan nog geen zitplek, want die heb ik altijd...

    Maar dan heeft een conducteur echt geen tijd en ruimte en geduld om te controleren.

    En als je erbuiten reist, weer wel. Dan kunnen ze gewoon hun werk doen.
    Maar wat voor datum heb je op je kaarten, dan?

    Mijn Eindhoven kaartje bevat de datum 28-05-2011 :'D


    Let it come and let it be

    CountMeIn schreef:
    (...)
    Mijn Eindhoven kaartje bevat de datum 28-05-2011 :'D


    Dan zou ik gewoon een nieuw kaartje kopen, want je betaald voor de rit en niet voor de controle.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hale schreef:
    Ja ervaring mee.

    Ik verstop me altijd in de wc. Ga daar een kwartier in en ga dan rond lopen en dan weer na de wc.

    Maar dan kloppen de toch op de deur zodat je je kaartje er onder moet schuiven?


    Let it come and let it be