• Heeft iemand daar ervaring mee? En van welke kant komt de Conducteur altijd controleren? Van voor in de trein naar achterin?
    En, en welke soort trein is die trein die om de 2 seconden stopt?

    Omdat ik like 94365283465 treinkaartjes heb die nooit zijn gecontroleerd ga ik vanaf nu lekker zwartreizen.


    Let it come and let it be

    Tyrael schreef:
    (...)
    Dit dus. Te veel zwartrijders --> duurder voor de mensen die wel betalen + waarschijnlijk nog meer controles (nog duurder)... Je kocht vroeger altijd kaartjes en werd nooit gecontroleerd dus ga je nu plots niet meer betalen? Moest je later een winkel hebben en iedere keer dat iemand denkt dat ze er mee weg kunnen komen, stelen ze iets ... dan ga je failliet. Dit is géén moraalles, enkel een gedachte ...

    (meer wegenbelasting?! yeah right, het is nu al duur om een auto te hebben)


    Weetje, die trein rijd wel, of ze er nou instapt of niet. Daarbij word het toch wel duurder, of je nou betaalt of niet. Aangezien NS een particulier bedrijf is en niet van de regering draaien ze vooral om winst te maken, dus blijven ze je uitbuiten. Buit ze maar eens terug uit.


    Your make-up is terrible

    Tyrael schreef:
    (...)
    Dit dus. Te veel zwartrijders --> duurder voor de mensen die wel betalen + waarschijnlijk nog meer controles (nog duurder)... Je kocht vroeger altijd kaartjes en werd nooit gecontroleerd dus ga je nu plots niet meer betalen? Moest je later een winkel hebben en iedere keer dat iemand denkt dat ze er mee weg kunnen komen, stelen ze iets ... dan ga je failliet. Dit is géén moraalles, enkel een gedachte ...

    (meer wegenbelasting?! yeah right, het is nu al duur om een auto te hebben)

    Denk ook eens aan het millieu? Omdat er zo veel millieuvervuilers zijn die persé overal heen gaan met de auto, (ja ik beschuldig ook deels mezelf), gaan er minder mensen met het OV, dus wordt het duurder, maar de wegenbelasting blijft hetzelfde. Not realy honest, right?

    Daarnaast vroeg ik wie ervaring had, niet wie commetaar komt leveren.


    Let it come and let it be

    CountMeIn schreef:
    (...)
    Gewoon meer wegenbelasting en minder betalen voor het OV, whoppa. Dán wil ik best betalen, maar zoals het nu is...
    Daarnaast, de trein rijdt toch wel.

    Ja fijn, dan moeten de mensen die dus niet met de trein rijzen en mensen die wel eerlijk zijn voor mensen als jij betalen. Nee, lekker ben jij.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik ben al heel vaak met de trein geweest en ben maar 2 keer gecontroleerd.
    Maar toch zal ik het er niet op wagen want dan ben je echt hard genaaid als hij/zij erachter komt dat je geen kaartje hebt. :')
    Ik zou me echt doodschamen als ik werd gepakt. En sowieso, een kaartje kost heus niet zo veel.

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Ja fijn, dan moeten de mensen die dus niet met de trein rijzen en mensen die wel eerlijk zijn voor mensen als jij betalen. Nee, lekker ben jij.

    Jij luisterd ook echt niet naar mijn standpunt, he?
    Weet je, doe lekker wat je wilt. Mij maakt het niet uit, ik ga me niet opfokken over iemand die me gestolen kan worden.


    Let it come and let it be

    Trouwens, die mensjes komen volgens mij altijd van voren naar achteren controleren.
    Dus als je ze ziet aankomen dan ren je gewoon naar achteren toe of zo en dan duik je onder een bankje of whatever. :'D

    [ bericht aangepast op 3 aug 2011 - 19:46 ]

    Celestial schreef:
    Ik ben al heel vaak met de trein geweest en ben maar 2 keer gecontroleerd.
    Maar toch zal ik het er niet op wagen want dan ben je echt hard genaaid als hij/zij erachter komt dat je geen kaartje hebt. :')
    Ik zou me echt doodschamen als ik werd gepakt. En sowieso, een kaartje kost heus niet zo veel.

    Sinds 2 jaar geleden, ben ik nóoit meer gecontroleerd, en je wilt niet weten hoeveel treinkaartjes ik in mijn bezit heb.


    Let it come and let it be

    Oh, dat zou ik echt niet durven! Mijn kaartje wordt ook bijna altijd gecontroleerd, dus..


    I was an angel living in the garden of evil

    Celestial schreef:
    Trouwens, die mensjes komen volgens mij altijd van voren naar achteren controleren.
    Dus als je ze ziet aankomen dan ren je gewoon naar achteren toe of zo en dan duik je onder een bankje of whatever. :'D

    Dan ga ik wel in het midden zitten, als ik 'm van ver aan zie komen, duik ik helemaal achterin de trein om er zo snel mogelijk uit te gaan. (Als je meteen achterin gaat zitten, zie je de man veel te laat en heb je kans dat je kans om uit te stappen al geweest is :'D)


    Let it come and let it be

    CountMeIn schreef:
    (...)
    Sinds 2 jaar geleden, ben ik nóoit meer gecontroleerd, en je wilt niet weten hoeveel treinkaartjes ik in mijn bezit heb.

    Oh ik weet wat je bedoelt, dat is wel zo frustrerend.. Echt zo'n "hoppa, weer 20 euro verneukt" - gevoel.


    ars moriendi

    Ik heb daar geen ervaring mee nee.

    CountMeIn schreef:
    (...)
    Dan ga ik wel in het midden zitten, als ik 'm van ver aan zie komen, duik ik helemaal achterin de trein om er zo snel mogelijk uit te gaan. (Als je meteen achterin gaat zitten, zie je de man veel te laat en heb je kans dat je kans om uit te stappen al geweest is :'D)

    Of je neemt een oud treinkaartje mee en gaat naast een raam zitten dat open is. Als die kerel er dan aankomt ga je staan en doe je alsof je het kaartje wil geven. En dan OEPS waait hij uit het raam. (wbw)

    Celestial schreef:
    (...)
    Of je neemt een oud treinkaartje mee en gaat naast een raam zitten dat open is. Als die kerel er dan aankomt ga je staan en doe je alsof je het kaartje wil geven. En dan OEPS waait hij uit het raam. (wbw)
    Ghehe die is fucking slim,!


    Where words fail, music speaks

    Tortuga schreef:
    (...)
    Oh ik weet wat je bedoelt, dat is wel zo frustrerend.. Echt zo'n "hoppa, weer 20 euro verneukt" - gevoel.

    Ja, en dat gevoel ben ik dus ook zó zat. Moeten de conducteurs maar van hun luie reet af komen en gaan controleren, als er mee gecontroleerd word, kopen ook meer mensen een kaartje. Eigen schuld, dikke bult :'D


    Let it come and let it be

    Daar is echt geen touw aan vast te knopen. Er zit ook echt geen regelmaat aan. Heb twee keer zwartgereisd naar Enschede (uit noodzaak eigenlijk, omdat ik het wel had gered als die slome klootzak bij de kaartautomaat wat meer aanmaakte) en was als de dood dat ze zouden controleren. Soms controleren ze meteen nadat je bent ingestapt, soms op de helft van de reis, soms pas als je bijna bij de bestemming bent.
    Je kan het niet uitrekenen :]


    No growth of the heart is ever a waste