• Alles moet er nu echt uit. Ik ben het zat, ik kan het niet meer. Ik stond net onder de douche, een uur lang, en heb alleen maar gehuild. Ik kon niet stoppen. Hier komt een ontzettend lang verhaal, dus als je daar geen zin in hebt, kun je het topic verlaten.
    Het begon in 2009. Mijn moeder begon me te dwingen tot dingen, ze wou een perfecte dochter, zo leek het wel. Ze dwong me te sporten als ik me bijvoorbeeld hartstikke beroerd voelde want het moest elke dag. Ik moest perfecte cijfers halen, lager dan een 7,5 was niet genoeg. Het ging dus niet zo goed tussen mijn ouders en mij en ik zat vaak op mijn kamer of was weg. Als ik dan thuis kwam had ik meestal knallende ruzie met mijn moeder om de bovenstaande dingen of gewoon om de stomste dingen.

    Mijn moeder kan heel slecht tegen drank, bij haar merk je het meteen als ze een wijntje ophad, dit bezorgde ook meestal de ruzies. Soms hing ze laveloos op de bank, waarbij ze niet eens wist of ze had gegeten of niet.

    December 2009 Toen kwam het. Een normale dag, mijn vader was weg, mijn moeder kwam me ophalen, weer ruzie blablabla. Half vijf, de telefoon ging, en mijn moeder wou niet opnemen (ze had rond die tijd ongeveer 3 glazen wijn op, dus merkte je het heel goed hoe ze was), en ik was te laat. Dus toen ik wegliep hoorde ik een zware mannenstem een redelijk lang bericht inspreken, het leek op de stem van mijn vader maar dat kon niet want zijn mobiel lag op de tafel. Een half uur later, mijn moeder ging de voicemails afluisteren en opeens hoorde ik haar huilen. Ik liep naar haar toe en vroeg wat er was. Ze overhandigde me de telefoon en liet me de voicemail horen. Die zware mannenstem was toch van mijn vader, hij belde niet vanaf zijn mobiel of van die van iemand anders, maar vanaf het politiebureau. Hij vroeg of we hem zijn lenzenspullen en wat kleren konden brengen. Ik weet het bericht nog precies, elk woordje is in mijn geheugen gekrast, en het gaat er niet meer uit. Mijn moeder was helemaal overstuur en begon meteen heel veel water te drinken, want ze moest naar het bureau rijden voor de spullen. Ik begon zijn spullen te pakken, duwde ze allemaal in een tas en we gingen. We mochten hem niet zien natuurlijk, en we kregen zijn sleutels, beurs en andere eigendommen mee naar huis. We hebben hem 2 dagen niet gesproken en toen kregen we te horen van zijn advocaat dat hij naar amsterdam moest omdat hij voor de rechter moest komen. Hierna weer 2 dagen geen bericht, en toen ging de telefoon weer. Mijn vader zou rond de middag naar huis komen. Uren gingen voorbij, maar nog steeds geen bericht van mijn vader of zijn advocaat. 9 uur 's avonds, mijn moeder had ondertussen de advocaat doodgestalkt maar hij kon er ook niets aan doen. Toen zei ik om half 12 tegen mijn neefje, die op dat moment bij me was, dat als hij om 12 uur niet zou komen, ik een trein naar amsterdam nam, en ik was serieus. Niemand laat mijn vader alleen langs de grachten van amsterdam lopen. Een kleine vijf minuten later ging de bel, en daar stond mijn vader. Hij had wallen, en zag er heel slecht uit, maar hij was thuis.
    Maar het was niet over, we moesten wachten op de uitspraak, en die kregen we een paar weken later. Hij was veroordeeld tot 6 jaar celstraf, die hij gelukkig niet allemaal moest uitzitten.

    Het afscheid naderde en daar was het, 26 februari 2010. Toen zag ik mijn vader voor het eerst huilen. Ik mocht niet mee, hem naar de gevangenis brengen. Ik moest naar school, wat ik absurd vond. Ik wou mee, godverdomme. Maar schreeuwen had geen zin, ik moest en zou naar school gaan.

    Ik zat onder Frans te klooien met mijn telefoon, en zette hem per ongeluk op geluid. Dit had ik niet door, dus toen ik een smsje kreeg ging hij af, en werd hij afgepakt. Ik vroeg of ik ook niet even mocht kijken van wie het was, maar helaas. Toen keek ik na de les wat er stond. Het was van mijn moeder, en ze typte: ‘‘We zijn terug’’ We? Ik snapte het niet en kon niet wachten tot ik thuis was. De gedachte dat mijn vader terug zou zijn kwam helemaal niet in me op, maar het was wel zo. De bewakers daar hadden geen bericht ontvangen over dat ze hem moesten ontvangen, dus werd hij later geinformeerd. Ik dacht dat hij niet moest gaan, maar toch. Begin maart moest ik afscheid nemen van mijn vader, voor de tweede keer. Dit was heel zwaar, weer had ik school en weer mocht ik niet mee. Weer fransles, weer hopend op een smsje dat zegt dat ''ze'' terug zijn. Maar dat kwam niet, en zo mijn vader ook niet.

    Ik heb het toen ontzettend moeilijk gehad, de ruzies met mijn moeder waren er nog steeds maar niemand was er om ze te sussen. Ik mocht niet bij mijn vader op bezoek, omdat ik nog geen identiteitskaart had en omdat mijn moeder me wou beschermen voor die wereld. Maar ikzat er allang in, en ik kon er goed in leven. Mijn moeder daarentegen had meer moeite, maar ik troostte haar niet, dat zou toch maar negatieve reacties uitlokken. Ik heb in die tijd veel dingen gedaan die verkeerd waren. Ik heb gerookt, was vaak dronken en heb drugs geprobeerd, hier heb ik spijt van maar het deed me dingen vergeten.
    Mijn verjaardag naderde en het ging steeds slechter met mijn vader, hoorde ik van mijn moeder. Ik vreesde voor zijn leven en voelde me zo machteloos, ik kon niets doen. Dit werd dus mijn eerste verjaardag zonder mijn vader.
    Gelukkig is hij nu terug thuis, en het gaat ietsje beter, maar de ruzies zijn er nog maar niet alleen met mijn moeder, ook met mijn vriend. Het gaat superslecht tussen ons, het is liegen, bedriegen en verbergen. En ik kan het niet meer aan, ik sta echt op het randje. Ik kan dit niet meer lang, mijn vader moet misschien terug naar de gevangenis, ik heb een kutrelatie met mijn moeder en mijn vriend en ik heb niemand om op terug te vallen.

    Zo, dit was het, dankje dankje dankje als je je de moeite hebt genomen om dit te lezen. Het moest eruit.


    Rainbows on my staircase ~

    Ik heb het gelezen. Wat stom voor je )=
    Voor mij werkt het heel goed om alles om te schrijven in een dagboek, misschien bij jou ook? Kan je niet naar je mentor/mentrix gaan, of naar je vriendinnen, je neefje, tante, oom, opa, oma...?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik heb alles gelezen en kan alleen zeggen: Wow...
    Lieverd als je ooit wilt praten stuur me dan een PB.
    En ik wens je zoveel, zoveel geluk. Niet alleen met je ouders, maar ook met je vriendje. Maar lieverd, vergeet jezelf niet. Jij moet ook gelukkig worden.
    Laat jezelf niet hangen!


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oppugno schreef:
    Ik heb het gelezen. Wat stom voor je )=
    Voor mij werkt het heel goed om alles om te schrijven in een dagboek, misschien bij jou ook? Kan je niet naar je mentor/mentrix gaan, of naar je vriendinnen, je neefje, tante, oom, opa, oma...?
    Mijn familie weet het al maar met de meeste heb ik geen goede band, ik heb wel vrienden maar die zijn nu allemaal op vakantie en de meeste zijn weg tot het einde van het jaar.


    Rainbows on my staircase ~

    shit, ik weet echt niet wat ik hierop kan zeggen.... Als je nog verder met iemand wilt praten, mag je me altijd een pb'tje sturen.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    MoonWarrior schreef:
    Ik heb alles gelezen en kan alleen zeggen: Wow...
    Lieverd als je ooit wilt praten stuur me dan een PB.
    En ik wens je zoveel, zoveel geluk. Niet alleen met je ouders, maar ook met je vriendje. Maar lieverd, vergeet jezelf niet. Jij moet ook gelukkig worden.
    Laat jezelf niet hangen!


    Precies. Bij mij kan je ook terecht, hoor. Een en al oor.


    "I'm a loser, that means I've been lost before."

    :O

    Wat een kutjaren heb jij gehad! :| Sterkte ermee! En snel het huis uit! :Y)

    Hoe is het nu eigenlijk met je vader? Gaat het beter met hem nu hij thuis is, of is hij ziek of iets dergelijks?

    [ bericht aangepast op 3 aug 2011 - 13:57 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik heb het helemaal gelezen en ik weet eigenlijk niet wat ik er op moet zeggen, het is te erg om er iets op te kunnen zeggen.
    Misschien moet je het je vriend vertellen en zal hij het begrijpen. Zoek anders steun bij een vertrouwenspersoon op school of ga naar iemand in de familie die er voor je kan zijn?
    Heel veel sterkte, meer dan dat kan ik niet zeggen =(
    Als je ooit wilt praten, mag je gerust een pb sturen.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2011 - 13:58 ]


    “Love is a contradiction.”

    Ach wat een verhaal ;s Ik heb echt veel respect voor je, ook omdat je dat verteld. Heb je niet een vriendin met wie je kan praten hierover en je hart kan kuchten ? Dat kan goed doen (:


    You better put a condom on, if you're gonna act like a dick you need to dress like one.

    Jeetje, ik heb het helemaal gelezen. Ik vind het echt zwaar kut en het spijt me dat ik niet echt iets voor je kan doen.
    Heel veel sterkte met alles.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Ik heb het helemaal gelezen en het echt erg voor je.
    Mij mag je altijd Pb'en ook al ken ik je niet persoonlijk.
    Echt veel sterkte.


    "In the end, everything will be okay. If it’s not okay, it’s not the end"

    Dat is kut 0.o
    Ik zou wel iets anders willen zeggen maar ik zou niet weten wat
    Nouja ik hoop echt dat het tussen jou en je moeder iets beter gaat worden en dat je binnenkort naar je vader mag


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Wow. Mag ik vragen waarom je vader was veroordeeld tot zes jaar gevangenisstraf?
    Ik heb het allemaal gelezen, en dit is echt heel erg heftig.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Mudblood schreef:
    Wow. Mag ik vragen waarom je vader was veroordeeld tot zes jaar gevangenisstraf?
    Ik heb het allemaal gelezen, en dit is echt heel erg heftig.
    Hij had in 2000 een huis gebouwd samen met een vriend, daar had die vriend een kleine wietplantage en mijn vader hielp wel eens met knippen. Persoonlijk vind ik het onzin om iemand voor zoiets tot 6 jaar te veroordelen, want ik vind wiet nog lang niet zo erg als moord. Diegene wat toen dat 12jarige meisje heeft vermoord krijgt maar een jaar, en mijn vader 6? Sorry dat gaat er bij mij niet in.
    Alwinasaurus schreef:
    :O

    Wat een kutjaren heb jij gehad! :| Sterkte ermee! En snel het huis uit! :Y)

    Hoe is het nu eigenlijk met je vader? Gaat het beter met hem nu hij thuis is, of is hij ziek of iets dergelijks?
    Het gaat goed met hem, alleen heeft hij last van zijn hoofd. Er zijn zenuwen aangetast in zijn nek en bovenaan zijn rug waardoor hij nu de hele tijd aan het shaken is met zijn hoofd. Maar dat gaat wel goed voor de rest.


    Rainbows on my staircase ~

    Weet je, het beste wat ik kan bedenken om te zeggen is "Stuur een Pb'tje als je wilt praten" net zoals de rest. Maar na dit topic te hebben gelezen, ik heb het gevoel dat je zeer terugetrokken bent, groot hebt voorgehouden als het kon en brak als je alleen bent/was. Je voelt je aarschijnlijk iets meer opgelucht nu je de emmer open hebt gegooit en in grote lijnen hebt neergeschreven wat je dwars zat.
    Als mijn vermoedens kloppen, is het beste advies wat ik kan geven, ga vandaag of morgen een dagje weg, pak de bus naar het eerste de beste onbekende dorpje, zoek een bankje of een grasveld op en rust uit. Mentaal ben je duidelijk uitgeput, een paar uurtjes alleen zijn op een onbekende plek, dat doet je goed. Ik spreek uit ervaring.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2011 - 14:06 ]


    Let it come and let it be

    @ iedereen dank je voor de reacties <3
    Mijn vriend weet het al, ja, maar met hem kan ik op dit moment niet goed praten...


    Rainbows on my staircase ~