• Mijn ouders gaan dus scheiden. Mn moeder heeft gevoelens voor een ander gekregen zegt ze en wil scheiden. Mijn vader moet nu het huis uit omdat die het niet in z'n eentje kan betalen. Hij is er kapot van wat natuurlijk ook logisch is en ik ben er ook kapot van. Maar ondertussen maak ik me ook zorgen over allerlei andere dingen; hoe moet he met school? Ik wil gewoon goed me best blijven doen om op mn niveau te blijven! En waar gaan we dan wonen? En bij wie moet ik gaan wonen? Het voelt net alsof ik nergens controle over heb, alsof dit het dieptepunt is. Ik zie geen licht mee aan het einde van de tunnel.
    Ik wil nu eigenlijk heel graag tips over alles.
    Misschien zijn hier meiden Of jongens met gescheiden ouders en hebben hun tips hoe ik alles het best aan kan pakken. Hoe ik goed me best op school kan blijven doen en hoe ik weer een beetje het gevoel krijg dat het allemaal wel weer goed komt!
    Mn nicht heef dit ook pas meegemaakt en het is bij haar nu ook gewoon goed!
    Dus alsjeblieft stuur me tips over hoe ik het kan aanpakken allemaal!
    Alvast bedankt!
    X


    Enjoy the little things of life, one day you look back and realize they were the big thing

    Het lijkt nu misschien alsof het allemaal niet goed komt maar je moet gewoon even wennen aan de nieuwe situatie. Hoe rot die ook lijkt, na een tijdje voel je je vast stukken beter!
    Op school kan je het aan je mentor vertellen, die kan er dan rekening mee houden als je cijfers even niet optimaal zijn.

    Je komt er wel doorheen meis! Succes!


    If you don't understand my silence, than you don't deserve my words ..<3

    Het is eigenlijk niet zo erg als het lijkt hoor
    Ik weet niet of je vader dan ver weg gaat wonen maar anders kan je misschien net zoals bij de meeste mensen
    altijd bij je moeder/vader gaan wonen en om het weekend naar je moeder/vader
    Het komt wel weer goed <3


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Yune schreef:
    Het lijkt nu misschien alsof het allemaal niet goed komt maar je moet gewoon even wennen aan de nieuwe situatie. Hoe rot die ook lijkt, na een tijdje voel je je vast stukken beter!
    Op school kan je het aan je mentor vertellen, die kan er dan rekening mee houden als je cijfers even niet optimaal zijn.

    Je komt er wel doorheen meis! Succes!


    None but ourselves can free our minds.

    Pantalaimon schreef:
    Het is eigenlijk niet zo erg als het lijkt hoor
    Ik weet niet of je vader dan ver weg gaat wonen maar anders kan je misschien net zoals bij de meeste mensen
    altijd bij je moeder/vader gaan wonen en om het weekend naar je moeder/vader
    Het komt wel weer goed <3

    ^
    Dat dus :]

    Ik had de mazzel dat ik zeven was toen mijn ouders scheidden en ik alles niet zo bewust meemaakte.


    No growth of the heart is ever a waste

    Het komt allemaal goed joh :) Het is gewoon even wennen en je kunt beide van je ouders blijven zien ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik snap hoe kut je het vind. Mijn ouders zijn ook gescheiden. Je komt als het ware in een rollercoaster terecht en weet niet welke richting je karretje op gaat, en waar en wanneer hij stopt.
    Je moet je geen zorgen maken. Echt waar, alles komt weer op z'n pootjes terecht. Het is héel goed om erover te praten. Doe dat met vriendinnen/familie/mentor/maatschappelijk werk.
    Je moet gewoon je draai vinden in alles. Je bent ouder dan 12, dus je mag zelf kiezen bij wie je wilt wonen.
    Je moet gewoon je best blijven doen op school, meer kán je ook niet doen. Gewoon doen wat je kan en wat je wilt, want een scheiding is niet niks en je cijfers kunnen omlaag gaan erdoor. Maar je geeft aan dat je dat niet wilt, dus als ik jou was zou ik er voor vechten.
    Succes in ieder geval, alles komt goed. Niet nu en niet morgen maar misschien wél overmorgen.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Ik weet hoe je je voelt, mijn ouders zijn sinds vorige zomer uit elkaar gegaan. Het is echt kut dat weet ik.
    Als je met me wilt praten kan dat altijd (:
    Veel sterkte en alles komt wel goed, wat al werd gezegd. (:


    They were never in fact homeless

    Ik weet niet hoe dit voelt maar een vriendin van me maakt op dit moment net hetzelfde mee. Ze heeft het heel moeilijk net zoals jij maar alles komt wel goed <3 Veel sterkte (;


    You better put a condom on, if you're gonna act like a dick you need to dress like one.

    Bedankt voor alle lieve reacties
    Daar heb ik heel veel steun aan <3

    Xx


    Enjoy the little things of life, one day you look back and realize they were the big thing

    Ik was 9 toen mijn ouders gingen scheiden dus het was logisch dat ik bij mijn moeder bleef en alles. Je moet vooral praten met je ouders over alles, ik denk dat dat wel helpt voor je. Veel sterkte met alles, op den duur komt het allemaal weer goed (:


    -

    Mijn ouders zijn een paar weken geleden ook gescheiden, dus ik weet wel wat je doormaakt. Je moet jezelf er zoveel mogelijk buiten houden -serieus, voor je het weet zit je er helemaal in en zit je erin vast, probeer dat dus alsjeblieft niet te krijgen. Je moet gewoon denken dat het misschien beter zo is, voor beide ouders. Zo heb ik er vrede mee gekregen. En als je niet weet bij wie je moet wonen, ga je toch bij beide wonen? Gewoon om en om bij ze blijven! Je moet je er gewoon zoveel mogelijk buiten proberen te houden, het is iets tussen je ouders, dus probeer -ik weet dat het moeilijk is- je er niet mee te bemoeien en ze het zelf te laten uitzoeken. Ik weet zeker dat het helemaal goed komt, je moet gewoon even wennen aan de nieuwe situatie. Praat er verder goed met je ouders over, dan weten zij ook hoe jij je voelt en kunnen ze er rekening mee houden, en het lucht misschien ook wel wat op! Bedenk je dat het hierna vast beter wordt, aangezien je ouders hier vast gelukkiger van worden.
    Als je met iemand wil praten, dan mag je mij altijd een PB'tje sturen. Sterkte!

    [ bericht aangepast op 22 aug 2011 - 0:19 ]

    ik was 10 ofzo, en weet gwn exact nog het moment dat me pa tegen mij zei dat me ouders gingen scheiden, worst moment of my life D:... Mja, nu vind ik het wel best, waren ze niet gescheiden had ik nu niet nog een zusje + broertje erbij (:

    Maar, ik heb niet echt tips helaas.. want bij mij is het heel raar gegaan..
    Want ik + me ma + Fabienne [zusje] sliepen bij me oma
    en me zus + broertje bij me tante.. en elke weekend bij me pa.

    & daarna ging het nog raarder (: maar dat bespaar ik je. Maar bij iedereen gaat het anders af.. & echt tips zijn er niet denk ik.
    Ik denk toch dat je met je ouders moet praten dat ze jou ook op de hoogten moeten houden van hoe en wat (:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Oh well, that sucks.(cat)


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Mijn ouders zijn ook uit elkaar gegaan, maar bij mij ging op dat moment heel veel in mijn leven mis, ik kon er niet mee om gaang. Hield alles voor mezelf en stortte uit eindelijk in. Ik ben drie maanden niet naar school geweest door alles -dat kwam niet alleen door de scheiding hoor(;- dus mijn tip is: hoe moeilijk het ook is, blijf praten met je ouders en familie. Het is misschien moeilijk, maar vertel je mening zodat er rekening gehouden kan worden met je.
    Heel veel sterkte verder
    XXX


    overrated

    Ik heb hier geen ervaring mee. Ik ben daarom geen aangewezen persoon voor tips, maar toch wil ik dit zeggen:
    Sterkte!


    Here & Now