• Door zo'n topic (kan ik nu effe niet vinden) waarin je moet kiezen tussen twee dingen, begon ik me af te vragen wat jullie zouden kiezen.

    Dus - als je moest kiezen - zou je dan liever blind of doof zijn? En vooral waarom...

    Ik ben gaan tellen ^^
    Blind : ||||||||||
    Doof : ||||||||||||||||||||

    [ bericht aangepast op 11 aug 2011 - 15:41 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Fellatio schreef:
    (...)

    HEa wut wacht hoe wil ik dan kunnen lezen wat hij zegt ? d: en dat braille voel ik dan niet als hij wat zegt ?

    -Misschien wat jij zegt helemaal duidelijk is maar mijn hersens zijn aangebrand-


    Je kan een apparaat aansluiten op je computer (leesregel) waarbij alles wat op je scherm verschijnt, in braille wordt omgezet, op dat ding.
    En anders heb je altijd nog spraak (: Dus kan je horen wat iemand typt.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Fellatio schreef:
    (...)

    HEa wut wacht hoe wil ik dan kunnen lezen wat hij zegt ? d: en dat braille voel ik dan niet als hij wat zegt ?

    -Misschien wat jij zegt helemaal duidelijk is maar mijn hersens zijn aangebrand-


    een windows stem zegt alles wat hij typt*O*


    *klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!

    CowardlyLion schreef:
    (...)

    Je kan een apparaat aansluiten op je computer (leesregel) waarbij alles wat op je scherm verschijnt, in braille wordt omgezet, op dat ding.
    En anders heb je altijd nog spraak (: Dus kan je horen wat iemand typt.

    hip


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Fakkie schreef:
    (...)

    een windows stem zegt alles wat hij typt*O*


    Dat werkt kut. Je moet een programma (+ computer) kopen/aanvragen/downloaden.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Orchideous schreef:
    Blind, omdat muziek een belangrijk deel in mijn leven is en ik dat heel erg graag zou blijven horen.


    Never wait for perfection, just make it.

    Ik denk dat ik me meer van de wereld afgesloten zou voelen als ik niks kon zien, dus doof. En daarnaast ben ik heel claustrofobisch dus blind zou niet zo chill zijn :'D


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    doof, als je blind bent is ook vervelend maar als je doof bent kan je nog praten via gebarentaal! Het lijkt me heel naar als je niet kan zien hoe iedereen veranderd en helemaal dat je niet eens kan zien hoe je eruit ziet en wat je aan hebt!

    [ bericht aangepast op 1 aug 2011 - 23:32 ]


    T O K I O H O T E L < 3

    Ik zou met beiden niet kunnen leven.
    Als ik blind zou zijn, zou ik mijn vriend niet meer kunnen zien en als ik doof zou zijn, de lieve woorden die hij zo vaak tegen me zegt niet meer horen. En geen muziek meer, geen films..


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Voiceless schreef:
    Ik zou met beiden niet kunnen leven.
    Als ik blind zou zijn, zou ik mijn vriend niet meer kunnen zien en als ik doof zou zijn, de lieve woorden die hij zo vaak tegen me zegt niet meer horen. En geen muziek meer, geen films..


    Films zijn toegankelijk voor zowel doven als blinden ^^


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Doof, maar muziek is een heel belangrijk deel van mijn leven. Dus liever geen van beide. Als je blind bent, ben al direct zo beperkt, moet je naar een andere school en zo. Als je doof bent kun je nog altijd liplezen en zo.


    Are you lost?

    Orchideous schreef:
    Blind, omdat muziek een belangrijk deel in mijn leven is en ik dat heel erg graag zou blijven horen.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    geen van beide ... kan dat ook??
    maar als ik zou moeten kiezen dan liever doof


    “If I had someone like that in my life, I’d be very happy indeed.” - Bradley James

    Crusher schreef:
    Doof, maar muziek is een heel belangrijk deel van mijn leven. Dus liever geen van beide. Als je blind bent, ben al direct zo beperkt, moet je naar een andere school en zo. Als je doof bent kun je nog altijd liplezen en zo.


    Nah... dat hoeft ook weer niet ^^


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Doof... Dan kan ik tenminste nog internetten, tv kijken, alles (:


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Doof... Dan kan ik tenminste nog internetten, tv kijken, alles (:


    Nou als je doof ben kan je niet alles :$ [dit moest ik gwn even zeggen ;$]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you