• Hebben jullie tips om mijn schrijfstijl te verbeteren?
    Want volgens mij schrijf ik niet zo heel goed en dus wil ik heel graag tips om beter te worden


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Boeken lezen en gewoon door blijven gaan met schrijven. Dan zal het heus beter worden. c:


    wth.

    Mensen laten lezen en zorgen dat ze eerlijk kritiek geven


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik heb veel geleerd van het lezen van anderen hun stories.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Escritura schreef:
    Mensen laten lezen en zorgen dat ze eerlijk kritiek geven

    Dat doen ze dus niet, denk ik


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Prim schreef:
    (...)
    Dat doen ze dus niet, denk ik


    Vindt mensen die dat wel willen doen. en bedenk mss wat originelere verhalen


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    (...)

    Vindt mensen die dat wel willen doen. en bedenk mss wat originelere verhalen

    Ik heb heel veel story's op inactief staan, die zijn wat origineler, maar onbekende personen story's worden veel minder gelezen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Misschien wat minder ik? Ik weet niet zo goed. Veel lezen, maar vooral schrijven


    comfort in c h a o s

    Eerst en vooral er voor zorgen dat je de spelling en grammatica goed beheerst. Als je verhaal vol met fouten staat, haken er een hele hoop mensen af.
    Als je die goed beheerst, zou ik zo veel mogelijk details vermelden. De bruine kast in de hoek de me toch een beetje aan de kast van mijn grootmoeder doet denken, als je snapt wat ik bedoel.


    Has no one told you she's not breathing?

    Prim schreef:
    (...)
    Ik heb heel veel story's op inactief staan, die zijn wat origineler, maar onbekende personen story's worden veel minder gelezen


    Mijn onbekende story heeft 30 abo's :') Je meot neit schrijven omde lezers maar voor jezelf.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    (...)

    Mijn onbekende story heeft 30 abo's :') Je meot neit schrijven omde lezers maar voor jezelf.


    So true..

    Mijn schrijfstijl is in de loop der jaren ook veranderd. Ik weet dat dat komt omdat ik andere dingen ben gaan lezen. Niet alleen romans, maar ook non-fictie teksten en die hebben me ook geholpen.

    Verder ga ik gewoon op mijn gevoel af. Er is volgens mij niet echt een 'goede' stijl.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    CowardlyLion schreef:
    (...)

    So true..

    Mijn schrijfstijl is in de loop der jaren ook veranderd. Ik weet dat dat komt omdat ik andere dingen ben gaan lezen. Niet alleen romans, maar ook non-fictie teksten en die hebben me ook geholpen.

    Verder ga ik gewoon op mijn gevoel af. Er is volgens mij niet echt een 'goede' stijl.


    Het ligt er aan wat voor jou het beste schrijft. ik vindt die van mijzelf neit echt goed, maar van anderen hoor ik weer dat hij heel mooi en vloeiend is.. en het ligt er ookaan wat voor boeken je eleft natuurlijk, want na de sookie stackhouse boeken en The bookthief is mijn schrijfstijl steeds veranderd.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Prim schreef:
    (...)
    Ik heb heel veel story's op inactief staan, die zijn wat origineler, maar onbekende personen story's worden veel minder gelezen


    Dat is niet per definitie waar. Ik heb een verhaal met 45 abo's, en het is geen fanfiction. (:
    Maar je moet vooral zelf heel veel lezen. Niet alleen boeken, maar ook verhalen van anderen hier op Quizlet, juist omdat die verhalen meestal niet helemaal perfect zijn. Probeer voor jezelf na te gaan wat je nou echt goed vindt aan een verhaal, en wat minder is, zodat je je eigen schrijfstijl daaraan kunt aanpassen.
    Probeer ook verschillende dingen uit. Zelfs al schrijf je dus altijd in eerste persoon (ik), probeer eens een verhaal uit de derde (hij/zij).
    En tot slot is het, zoals Delirious al zegt, heel belangrijk dat je gedetailleerd schrijft. Zorg dat je alles heel precies in je hoofd hebt, en probeer het dan zo goed mogelijk over te brengen naar de lezer. Het is gemakkelijker je in te leven in een verhaal als het goed is uitgewerkt. Let alleen wel op dat je je niet verliest in eindeloze beschrijvingen. Wissel af met acties of gesprekken.
    En je kunt ook op internet zoeken naar schrijftips. Nou ja, ik hoop dat je hier wat aan hebt. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Veel boeken lezen, hielp bij me heel erg.


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    NYC schreef:
    Ik heb veel geleerd van het lezen van anderen hun stories.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Je kan ook met iemand samen een verhaal gaan schrijven
    Dan kan je je stukje naar degene sturen waarmee je samen schrijft en vragen of diegene iets weet om het beter te maken
    en als diegene iets heeft probeer je het zelf te verbeteren en zo leer je ook hoe je dingen schrijft die anderen ook leuk vinden :3
    En je verhaal ook altijd nalezen om er fouten uit te halen, en om te kijken of alles wel echt zo goed staat als dat je dacht wanneer je het schreef want soms is het best onduidelijk doordat je bijvoorbeeld even gestopt was en op een verkeerd moment weer verder bent gaan schrijven :3


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."