Prim schreef:
(...)
Ik heb heel veel story's op inactief staan, die zijn wat origineler, maar onbekende personen story's worden veel minder gelezen
Dat is niet per definitie waar. Ik heb een verhaal met 45 abo's, en het is geen fanfiction. (:
Maar je moet vooral zelf heel veel lezen. Niet alleen boeken, maar ook verhalen van anderen hier op Quizlet, juist omdat die verhalen meestal niet helemaal perfect zijn. Probeer voor jezelf na te gaan wat je nou echt goed vindt aan een verhaal, en wat minder is, zodat je je eigen schrijfstijl daaraan kunt aanpassen.
Probeer ook verschillende dingen uit. Zelfs al schrijf je dus altijd in eerste persoon (ik), probeer eens een verhaal uit de derde (hij/zij).
En tot slot is het, zoals Delirious al zegt, heel belangrijk dat je gedetailleerd schrijft. Zorg dat je alles heel precies in je hoofd hebt, en probeer het dan zo goed mogelijk over te brengen naar de lezer. Het is gemakkelijker je in te leven in een verhaal als het goed is uitgewerkt. Let alleen wel op dat je je niet verliest in eindeloze beschrijvingen. Wissel af met acties of gesprekken.
En je kunt ook op internet zoeken naar schrijftips. Nou ja, ik hoop dat je hier wat aan hebt. ^^
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan