• Wat ik mij eigenlijk afvroeg: als Snape doorgegaan was met zijn Occulumentie lessen in het 5de jaar, dan had Harry zijn gedachten wellicht beter kunnen afsluiten & dan had Sirius wss nog geleefd. Dus eigenlijk is Sirius dood dankzij Snape, nee? :$


    Don't you understand?! I have to do this! ~ Dare to be different ~ Lionel Messi <3 FC Barca <3

    FreeHouseElf schreef:
    spoiler!!!!
    nee, want harry zag wat voldemort deed omdat een stuk van voldemorts ziel in harry zat, in de film word dat niet duidelijk uitgelecht maar in het boek wel, en daardoor hielp dat ook niet, omdat er gewoon een stuk van voldemort in hem zat, wat ook is vermoord in die tussenruimte

    Renervatio schreef:
    Nee, ik denk het niet.
    Omdat Harry het ook niet ''wilde'' dat zijn gedachtes werden afgesloten. Hij deed er dus sowieso niets mee.
    Hoewel, ik denk dat als Dumbledore hem de lessen had gegeven dat hij wel zijn gedachtes had afgesloten, omdat hij wist dat als Dumbledore het zegt, het van belang is.


    Spoiler!
    Ja, in het laatste boek ofzo, of ik weet eigenlijk niet welk boek.. Zegt Dumbledore ook dat het eigenlijk zijn schuld was, omdat hij achteraf zag dat hij het beter zelf had kunnen doen, maar om een of andere reden (die ik niet weet) heeft hij het snape laten doen. En toen mislukte het. Dus eigenlijk was het dumbledores schuld. Maar misschien was het harry dan alsnog niet gelukt..


    Je moet worden wie je bent.