• HoiHoi, ik had dus een vraagje over HP 3.
    Ik was een beetje in de war.. Zwarts wou zogenaamd Harry vermoorden. En later bleek dat hij het niet was en toen kwam Pippeling en die ene leraar. en bij dat stuk raakte ik dus in de war. Kan iemand het me duidelijk uitleggen?? :'D


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    Oke, niemand dus?
    Heeft niemand het dan begrepen?

    [ bericht aangepast op 22 juli 2011 - 18:46 ]


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    Ze denken allemaal dat Zwarts Harry en zijn ouders dood wou en dat hij hen had verraden aan Voldemort, maar eigenlijk was het Pippeling die hen veraden had en wou Zwarts gewoon wraak op hem. Die leerkracht (Remus Lupos), die is een weerwolf, maar heeft niet echt iets te maken met het hele Harry-en-z'n-ouders-verraden-ding. Hij dacht et als de andere dat Zwarts de schuldige was, terwijl het Pippeling was die hen had verraden...

    Ik denk dat dat zou moeten duidelijk zijn =)


    And the Heavens Shall Tremble... | Atheism: A non-prophet organization.

    Kan je je vraag duidelijker stellen?
    Black ging Harry nooit vermoorden, hij wilde hem gewoon zien. Peter Pettigrew heeft de ouders van Harry verraden en heeft de schuld afgeschoven op Black. En Lupin (de leraar) was altijd hele goede vrienden geweest met Black omdat ze samen met Harry's vader een vriendengroepje hadden, waar trouwens ook Peter Pettigrew bij hoorde. Alleen was Pettigrew op de criminele pad beland en de rest juist niet. Sirius Black zat onschuldig in de gevangenis.


    Where there is a sea there are pirates...

    Sirius zwarts was aangeklaagd omdat hij Pippeling zou hebben vermoord en daarbij een straat had opgeblazen, zodat alleen de vinger van Pippeling overbleef. Men geloofde dat hij een volgeling van Voldemort was, en na zijn ontsnapping nam men aan dat hij als volgeling van voldemort harry zou doden. Vooral omdat men dacht dat Sirius degene was die de Potters had verlinkt.

    Nou, Schurfie, de rat van Ron, bleek Peter Pippeling te zijn. Hij vormde vroeger met Sirius Zwarts, James Potter en Remus Lupos (de leraar) een groep (zij hebben trouwens die speciale kaart gemaakt, sluipwegwijzer is t in het nederlands) en was ook een van de vertrouwelingen van de Potters. En hij was niet dood. Sirius wist dit, en wist dus dat het Peter was geweest die de Potters had verlinkt. Dus wou hij doen waarvoor hij gevangen had gezeten, namelijk Peter Pippeling doden. Daarom had hij Ron en zijn rat het krijsende krot ingesleurd.

    Remos Lupos had op de sluipwegwijzer gezien dat Peter Pippeling, Sirius Zwarts en de anderen via de geheime gang onder de beukwilg waren gegaan (die staat immers op schoolterrein) en was ook die kant op gegaan, omdat hij dacht dat Peter dood was en wist dat Sirius ontstnapt was, hoewel hij wel vermoedde hoe het echt zat.

    Helpt dat? :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Ooww oke. Dank jullie wel. :')


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!