• De stelling van vandaag luidt:
    Als je moest kiezen tussen iemand anders of jezelf en je kiest voor jezelf, ben je een egoïst.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Neuh, dan ben je een mens.


    Life is hard and then we die

    Captain schreef:
    Het is alleen maar menselijk om aan jezelf te denken, de drang om te overleven zit in ons DNA.

    agree


    Shoganai i ne~

    Hangt van de situatie af

    Mijn leven suckt toch al, dus ik zou voor de ander kiezen :Y)

    Delirious schreef:
    Hangt af van de situatie.


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    Hangt van de situatie af, maar de mens is oorspronkelijk een groepsdier, dus moet je niet in het belang van het algemene goed denken? Niet dat je niet voor jezelf moet zorgen, maar is het ook niet belangrijk dat de groep (dus je vrienden of familie) voortbestaat? Voor jezelf kiezen is menselijk, maar als je voor jezelf kiest en al je vriend laat stikken ben je IMO wel een egoïst. Ik kan het begrijpen als je voor jezelf kiest wanneer het gaat over iemand waaraan je een echte hekel hebt of wanneer je hem/haar totaal niet kent.


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Ik kijk zelf naar masterchef Australia en er was daar een meisje die vrijwillig wegging om te zorgen dat een andere vrouw haar droom waar kon maken. Dat sloeg bij mij echt alles.
    Je kunt sportief zijn, maar word niet dom. Je verdient zelf ook wat en ik vind het niet egoïstisch als ik eens één keer voor mezelf kies.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Eens en oneens: Eens als je altijd al zelfbewondering in overvloed hebt gehad en nooit eens aan een ander denkt en ook nog geen medelijden hebt (behalve bij jezelf).
    Oneens als je ook eens aan iemand anders denkt, je moet ook aandacht besteden aan jezelf en jouw leven.

    Hangt dus van de situatie af, maar ik begin die stellingen echt beu te worden!

    MrsLovett schreef:
    Oneens,dan ben je een mens.


    Everybody wants happiness nobody wills pain, But you can't have a rainbow without a little rain <3

    ligt eraan wat de situatie is als er bijv een ongeluk is en er is een slachtoffer maar als je hem helpt heb jezelf ook een risico om ernstig gewond te raken dan is het wel dat je aan jezelf moet denken (dat heb ik geleerd;P)

    maar als het bijv op school is als jij ergens heel goed in bent en je haalt allemaal goede cijfers en een vriend is er niet goed in en vraagt je om hukp en je zegt nee want je hebt geen zin of whatever dan vind ik wel dat je egoistisch bent


    Enjoy the little things of life, one day you look back and realize they were the big thing

    Oneens (:


    You better put a condom on, if you're gonna act like a dick you need to dress like one.