• De stelling van vandaag luidt:
    Als je moest kiezen tussen iemand anders of jezelf en je kiest voor jezelf, ben je een egoïst.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens.
    Het ligt eraan waar over het gaat.We mogen toch ook eens aan ons eigen denken?
    Als je continu aan je eigen denkt ben je een egoïst.


    "In the end, everything will be okay. If it’s not okay, it’s not the end"

    Het hangt inderdaad af van de situatie.
    Maar uiteindelijk kiezen we waarschijnlijk allemaal voor onszelf, zo zit de mens in elkaar.


    Bad decisions make good stories.

    Oneens; maar in sommige gevallen misschien wel eens, hangt van de situatie af.


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Delirious schreef:
    Hangt af van de situatie.


    When I was born the devil said damn competition >.<

    Hangt af aan de situatie.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Dat hangt echt af van de ssituatie hoor.

    Als je moet kiezen tussen je eigen leven en dat van een vreemde of kiezen tussen je eigen leven en dat van je kind is iets helemaal anders.


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Oneens. Een egoïst denk altijd alleen maar aan zichzelf. Je bent niet egoïstisch als je een keer voor jezelf kiest in plaats van voor een ander, als je dat niet zou doen is dat juist niet goed.

    Vind ik van niet. Je leeft voor jezelf, niet voor anderen.


    To infinity and beyond •

    Hangt van de situatie af, maar als ik voor mezelf spreek: Eens.
    Vind ik dan.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Jiles schreef:
    Hangt er helemaal vanaf in wat je moet kiezen.
    Persoonlijk denk ik heel vaak aan andere, maar in sommige situaties zou iedereen voor zichzelf kiezen.

    Het hangt van de situatie af waarin jij je bevindt. Niet in alle gevallen ben je een egoist als je jezelf op de eerste plek zet. Als het gaat om leven of dood, vind ik je geen egoist als je voor jezelf kiest, maar stel je vriendin heeft een vriendje en opeens word jij verliefd op haar vriendje en hij op jou, dan is de keuze aan jou of jij een relatie met hem wil beginnen. Als je dat doet kies je voor jezelf en dan vind ik je een egoist...
    Dus ik ben het niet eens met deze stelling. Niet in alle gevallen ben je een egoist.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2011 - 11:40 ]


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    Er bestaat zo'n duits spreekwoord voor waar ik even niet kan opkomen -> oneens


    All I have in life, is my imagniation.

    Captain schreef:
    Het is alleen maar menselijk om aan jezelf te denken, de drang om te overleven zit in ons DNA.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    LALALALALA schreef:
    Hangt er vanaf waarin je moet kiezen.

    Ja, hangt simpelweg van de situatie af. Maar in principe zijn wij ingesteld om te overleven, om voor ons zelf te zorgen. Maar in bepaalde situaties moet je gewoon ook aan anderen denken.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.