• De stelling van vandaag luidt:
    In de huidige maatschappij kun je niet meer jezelf zijn, je moet teveel aan een bepaald beeld voldoen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    net als vele ben ik het ook eens met

    Atmosphere schreef:
    Je kunt jezelf wel zijn, maar er word je wel een ideaalbeeld opgedrongen, die veel mensen tóch proberen na te leven, omdat ze er anders 'niet bij horen'


    al heeft Tortuga ook wel een punt.

    ik vind dat er een drukkend ideaalbeeld is waarvan de meesten vinden en willen dat het na gestreven word, ookal hebben we ook subculturen duie we mogen volgen al wilt de maatschappij wel dat je "normaal bent" en dus het ideaalbeeld na leeft.

    het is al moeilijk zat om jezelf te zijn, laat staan dat je een beeld na moet leven voor een ander, ik zeg dus hoe moeilijk het ook is probeer zo veel mogelijk je zelf te zijn ook al wilt deze maatschappij dat het liefst niet.

    love yourself and be yourself as much as possible.(H)(H)(H)


    I rather be a freak than a follower like you! SHINee saranghae fighting!!!

    Je kán jezelf wel zijn, maar omdat veel mensen zich aan dat bepaalde beeld houden word je vaak gepest (etc.) omdat je 'anders' bent dan de rest.


    I'm in love with you and all your little things

    Ja, je kan het wel, maar het vergt veel van je.
    Op de basisschool word je nog meegetrokken, maar op de middelbare word je jezelf. Daar zitten helaas ook vaak kinderen die je nog van vroeger kent, en die kunnen comentaar gaan leveren. En sowieso, als je anders bent, leveren mensen al snel zo veel commentaar dat veel mensen het er niet eens voor over hebben.


    The spaces between your fingers are created so, that another's can fill them

    Ik weet het niet.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ik ben het volledig eens met Atmosphere
    Ik ben wie ik ben en zo gedraag en kleed ik me ook. Elke dag ben ik mezelf, maar als ik eens in de stad loop om te gaan shoppen, krijg ik soms van die rare blikken toegeworpen. Is het dan zó erg dat ik mezelf wil zijn? Ik vind van niet. Ik ben blij dat ik er niet uitzie zoals al de andere. Als je kijkt op mijn school lijken bijna alle leerlingen klonen van elkaar. De meeste meisjes hebben lang haar, dragen of een jeans skinny of een effen rokje met daarboven een topje en in de zomer ballerina's en in de winter had bijna iedereen van die snoowboot achtige schoenen. De jongens dragen bijna allemaal sneakers, een baggy broek die tot onder hun kont komt een t-shirt met opdruk en een te grote trui. En dan zijn er mensen verwonderd dat bijna iedereen hetzelfde blousje heeft --'. Daarom is Bill Kaulitz één van mijn grote voorbeelden: hij is wie hij is en hij draagd wat hij wilt! <3
    -xxx-


    Death smiles at us all, all a Man can do is smile back.

    eens


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Atmosphere schreef:
    Je kunt jezelf wel zijn, maar er word je wel een ideaalbeeld opgedrongen, die veel mensen tóch proberen na te leven, omdat ze er anders 'niet bij horen'


    Happiness can be found, even in the darkest of times. If one only remember to turn on the light. ~Albus Dumbledore

    Kort: Eéns.


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Atmosphere schreef:
    Je kunt jezelf wel zijn, maar er word je wel een ideaalbeeld opgedrongen, die veel mensen tóch proberen na te leven, omdat ze er anders 'niet bij horen'


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    XxemogirlxX schreef:
    Ik ben het volledig eens met Atmosphere
    Ik ben wie ik ben en zo gedraag en kleed ik me ook. Elke dag ben ik mezelf, maar als ik eens in de stad loop om te gaan shoppen, krijg ik soms van die rare blikken toegeworpen. Is het dan zó erg dat ik mezelf wil zijn? Ik vind van niet. Ik ben blij dat ik er niet uitzie zoals al de andere. Als je kijkt op mijn school lijken bijna alle leerlingen klonen van elkaar. De meeste meisjes hebben lang haar, dragen of een jeans skinny of een effen rokje met daarboven een topje en in de zomer ballerina's en in de winter had bijna iedereen van die snoowboot achtige schoenen. De jongens dragen bijna allemaal sneakers, een baggy broek die tot onder hun kont komt een t-shirt met opdruk en een te grote trui. En dan zijn er mensen verwonderd dat bijna iedereen hetzelfde blousje heeft --'. Daarom is Bill Kaulitz één van mijn grote voorbeelden: hij is wie hij is en hij draagd wat hij wilt! <3
    -xxx-

    Maar wat jij nu doet is ook neit goed. Jij beweert dat, wanneer je je niet alto kleed, je maar meteen "klonen van elkaar bent". Dat vind ik echt onzin. Ik draag kleding die ik mooi vind, maar vaak is die wel in de mode ja. En dus? Maakt dat van mij een kloon?! Je kunt mensen niet veroordelen op hun uiterlijk, ja? Dat wil je zelf ook niet, doe dat dan ook niet bij anderen.


    ars moriendi

    hoi

    Sorry dat ik dit bump maar deze stelling sprak me ontzettend aan.

    Agree. Het is alsof je persé in een hokje moet passen. Draag je zwart? Dan ben je gothic. Draag je zwart met kleurtjes? Emo. Draag je uggs? Huppel. En zo kunnen we alle stereotypes nog wel afgaan, maar dat heeft niet zo veel nut. Maar als je nu iets leest op internet dan ga je daar opaf. Dan heb je iets van "Hé, dat ziet er tof uit, zo wil ik ook zijn." Althans, zo naief was ik in groep 8 en van die invloeden zie je nog steeds iets, al heb ik nu wel mijn eigen weg erin gevonden, gelukkig. Maar ik denk (en zie.. - points suspicious at so-called friend -) dat zeker niet iedereen dat kan. En dan praat ik alleen nog maar over kleding. Als ik een 'moeilijk' woord gebruik (Naïef, fysiek, etc) kijkt gelijk de hele (derde) klas me aan: "Práát niet zo slim." Moet ik me dan dom voor gaan doen? Helaas ik ben geen persoon wat pro-anders voordoen is. Maar het is zo makkelijk, de meeste mensen zijn gewoon één polonaise en ze lopen achter elkaar aan. Ze zijn allemaal omringt door tijdschriften, popmuziek, etcetera. Vaak denken ze er - volgensmij - niet eens aan dat er ook 'andere opties' zijn en nemen ze de moeite er, vaak onbewust, niet voor om andere muziek, gewoontes enz te ontdekken.


    Don't end up being September's child..

    klopt


    I rather be a freak than a follower like you! SHINee saranghae fighting!!!