• Ik weet niet of dat dit soort topics mogen.

    Ik heb een vriendin, waarvan ik denk dat ze anorexia heeft. Eigenlijk weet ik het 100% zeker. Begin dit schooljaar heb ik veel met haar omgegaan, ze vertelde me dat ze zo'n jaar geleden probeerde af te vallen door te weinig te eten. Ze vertelde me ook dat ze ooit haar eten uitkotste, en haar zelf sneed. Ik had eerst mijn eetprobleem verteld voordat ze me dit vertelde. Haar moeder en zus hadden ondekt dat ze pro-ana sites bezocht. Eerst at ze best wel veel, dat was bijvoorbeeld als ik na school bij haar kwam. Maar ik merk gewoon dat ze weer bezig is met streng lijnen.

    Ik had pas al gemerkt dat ze dunner is geworden, ik vind het niet mooier. Haar heupen zijn breder en haar taile zijn heel slank. Ook slaat ze eten over. Pas mocht ze naar de dierentuin met mijn familie, we kregen friet als eten alleen zij hoefde niet. Ze zei dat ze gegeten had voor dat we gingen maar dit geloofde ik niet. Toen mijn ouders er niet bij waren vroeg ik waarom. Ze zei dat ze geen honger had. Ik zei anorexia en dan begint ze zenuwachtig te lachen. Vanacht ben ik bij haar blijven slapen, ze had toen we een film keken geen tussendoortjes gepakt wat ze normaal wel deed. Vanmorgen was ik later wakker als haar. Ze vroeg of dat ik wilde eten. Zij at niet "ik eet dadelijk wel." mompelde ze onduidelijk. Daarna at ze een appel. Het was lunchtijd, ik at weer. Maar zei niet. Ik vroeg alweer waarom ze niet at, toen had ze als reden "Ik heb vanmorgen al gegeten." Ik weet dat ze eten weggooide in de pauzes van school, en ik ben sindskort op dieet bij een dietiste. Ze vroeg hoeveel ik afviel. Ik zei, 1 kilo per 2 weken. Toen had ze de opmerking, weer mompelend. "Ik kan dat veel sneller."

    Ik vind het gewoon stom, als ik het vraag begint ze te lachen en ontkent ze het. Ik raak er gewoon geïrriteerd aan. En weet je, ik kan er niet veel over zeggen. Omdat ik zelf ook een tijd aan anorexia gedacht heb. Dagen heb gehad dat ik het liefste niet meer eten en zelfs een paar keer eten eruitgekotst. Weet iemand een leuke manier om mezelf op te vrolijken, ik voel me echt kut nu. -sorry voor mijn taalgebruik-

    [ bericht aangepast op 6 juli 2011 - 15:23 ]


    <3

    Herondale schreef:
    Persoonlijk zou ik haar heel veel complimentjes geven over hoe goed ze eruit ziet nu en laat zien dat ze al zoveel dunner is dan jij bent en dat ze echt goed is zoals ze is. Complimenteren helpt denk ik wel .

    Lol nee hoor. Dan wil je alleen maar verder gaan (krul)

    Herondale schreef:
    Persoonlijk zou ik haar heel veel complimentjes geven over hoe goed ze eruit ziet nu en laat zien dat ze al zoveel dunner is dan jij bent en dat ze echt goed is zoals ze is. Complimenteren helpt denk ik wel .


    ik denk dat ze dan juist aangespoord wordt om nog verder af te vallen.. het laat zien dat ze goed bezig is en geeft haar juist moed :X

    OT: ik zou er sowieso met iemand over praten. mischien je huisarts? die heeft een geheimhoudingsplicht en mag dus niks doorvertellen als jij dat niet wilt. je kan ook altijd de kindertelefoon bellen om te praten. onthoud dat je nooit alleen bent


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Hooligan schreef:
    (...)
    Nee, dat weet ik ook wel. Maar ik raak er vreselijk geiriteerd van. Iedereen doet alsof ze er de grootste verstand van hebben, en vervolgens maken ze de grootste fout ooit. Irriteert me matenloos.


    you don't know my story.


    <3

    Hooligan schreef:
    (...)
    Nee, dat weet ik ook wel. Maar ik raak er vreselijk geiriteerd van. Iedereen doet alsof ze er de grootste verstand van hebben, en vervolgens maken ze de grootste fout ooit. Irriteert me matenloos.

    Ik begrijp het. Velen kunnen er natuurlijk niet alles over weten, maar in plaats van boos te worden, moet je gewoon even kalmeren en misschien gewoon uitleggen hoe het in elkaar zit en hoe de buitenstaanders zich zouden moeten gedragen, etc. Het zou echt heel handig zijn voor 401 als ze dat wist, omdat ze zich echt zorgen maakt over haar vriendin.
    Het zou in ieder geval echt cool zijn als je haar kon vertellen wat ze kan doen en hoe. (flower)


    Where there is a sea there are pirates...

    Het gaat er niet om da je jezelf opvrolijkt, het gaat hier om de gezondheid van je vriendin en ik vind dat je een gesprek moet aangaan met haar ouders, maar geef haar eerst de kans om dat zelf te doen. Ik heb een vriendin die anorexia heeft gehad en zij heeft enkele maanden in het ziekenhuis gelegen en was er bijna aan gestorven. PRAAT MET HAAR OUDERS.


    All was well.

    401 schreef:
    (...)

    you don't know my story.

    Omfg, meen je die nou? Je weet de mijne ook niet, en al helemaal niet hoe het op dit moment zit dus begin nou niet over jou story

    Captain schreef:
    (...)
    Ik begrijp het. Velen kunnen er natuurlijk niet alles over weten, maar in plaats van boos te worden, moet je gewoon even kalmeren en misschien gewoon uitleggen hoe het in elkaar zit en hoe de buitenstaanders zich zouden moeten gedragen, etc. Het zou echt heel handig zijn voor 401 als ze dat wist, omdat ze zich echt zorgen maakt over haar vriendin.
    Het zou in ieder geval echt cool zijn als je haar kon vertellen wat ze kan doen en hoe. (flower)

    Waarom ben jij altijd zo aardig (cat) Lol

    Hooligan schreef:
    (...)
    Omfg, meen je die nou? Je weet de mijne ook niet, en al helemaal niet hoe het op dit moment zit dus begin nou niet over jou story


    Ik bedoel er mee dat ik best wel weet wat het allemaal inhoud. En je andere berichten kwamen nogal aanvallend tegenover tegen me. En ik zit niet bepaald nu lekker in me vel waardoor ik nogal chagerijnig ben. Sorry,

    [ bericht aangepast op 6 juli 2011 - 15:41 ]


    <3

    Hooligan schreef:
    (...)
    Waarom ben jij altijd zo aardig (cat) Lol

    Omdat ik in andermans schoenen kan staan. ^^

    Jullie moeten nu geen ruziemaken, alsjeblieft, zien jullie niet dat jullie elkaar juist beter kunnen helpen? Kom op, er wordt al te veel geruzied in de wereld, maak het jezelf toch niet zo moeilijk. (flower)


    Where there is a sea there are pirates...

    Je zegt dat je zelf ook zo'n periode hebt gehad. Hoe ben jij eruit gekomen? Wanneer ben jij erachter gekomen dat het fout was? Misschien kun je haar zo helpen, omdat je zegt dat je het zelf ook meegemaakt hebt.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    401 schreef:
    (...)

    Ik bedoel er mee dat ik best wel weet wat het allemaal inhoud. En je andere berichten kwamen nogal aanvallend tegenover tegen me. En ik zit niet bepaald nu lekker in me vel waardoor ik nogal chagerijnig ben. Sorry,

    ZO klonkt het anders niet, alsof je weet wat het inhoud. Het klonk eerder van: 'hou je bek want ik weet het toch allemaal wel'.
    En je bent heus niet de enige die niet lekker in ze vel zit, oke? Ja okjes, sorry! (krul)

    -

    [ bericht aangepast op 6 juli 2011 - 18:07 ]


    <3

    NYC schreef:
    Je geeft niet zomaar toe dat je anorexia hebt hè.


    I´m nothing special.

    Waarom vallen jullie haar allemaal aan?


    To infinity and beyond •

    Ik had vroeger een vriendin met Boulmia, ze kotste alles uit wat te veel Calorieën bevatte. Ik heb haar niet verlinkt toen ik er achter kwam. Ik wist dat ik haar alleen ook moeilijk kon stoppen, ze was al te ver heen. Alles wat ik deed was haar vitamines aanwijzen, en vertellen welk fruit e.d. weinig Calorieën bevatten. Dat hield ze teminste binnen.
    Ik weet niet of ik goed heb gedaan, maar ik deed wat mij het beste leek.

    Maar ze heeft waarschijnlijk inderdaad Anorexia, doe wat jóú het beste lijkt.


    Let it come and let it be