• Ik weet niet of dat dit soort topics mogen.

    Ik heb een vriendin, waarvan ik denk dat ze anorexia heeft. Eigenlijk weet ik het 100% zeker. Begin dit schooljaar heb ik veel met haar omgegaan, ze vertelde me dat ze zo'n jaar geleden probeerde af te vallen door te weinig te eten. Ze vertelde me ook dat ze ooit haar eten uitkotste, en haar zelf sneed. Ik had eerst mijn eetprobleem verteld voordat ze me dit vertelde. Haar moeder en zus hadden ondekt dat ze pro-ana sites bezocht. Eerst at ze best wel veel, dat was bijvoorbeeld als ik na school bij haar kwam. Maar ik merk gewoon dat ze weer bezig is met streng lijnen.

    Ik had pas al gemerkt dat ze dunner is geworden, ik vind het niet mooier. Haar heupen zijn breder en haar taile zijn heel slank. Ook slaat ze eten over. Pas mocht ze naar de dierentuin met mijn familie, we kregen friet als eten alleen zij hoefde niet. Ze zei dat ze gegeten had voor dat we gingen maar dit geloofde ik niet. Toen mijn ouders er niet bij waren vroeg ik waarom. Ze zei dat ze geen honger had. Ik zei anorexia en dan begint ze zenuwachtig te lachen. Vanacht ben ik bij haar blijven slapen, ze had toen we een film keken geen tussendoortjes gepakt wat ze normaal wel deed. Vanmorgen was ik later wakker als haar. Ze vroeg of dat ik wilde eten. Zij at niet "ik eet dadelijk wel." mompelde ze onduidelijk. Daarna at ze een appel. Het was lunchtijd, ik at weer. Maar zei niet. Ik vroeg alweer waarom ze niet at, toen had ze als reden "Ik heb vanmorgen al gegeten." Ik weet dat ze eten weggooide in de pauzes van school, en ik ben sindskort op dieet bij een dietiste. Ze vroeg hoeveel ik afviel. Ik zei, 1 kilo per 2 weken. Toen had ze de opmerking, weer mompelend. "Ik kan dat veel sneller."

    Ik vind het gewoon stom, als ik het vraag begint ze te lachen en ontkent ze het. Ik raak er gewoon geïrriteerd aan. En weet je, ik kan er niet veel over zeggen. Omdat ik zelf ook een tijd aan anorexia gedacht heb. Dagen heb gehad dat ik het liefste niet meer eten en zelfs een paar keer eten eruitgekotst. Weet iemand een leuke manier om mezelf op te vrolijken, ik voel me echt kut nu. -sorry voor mijn taalgebruik-

    [ bericht aangepast op 6 juli 2011 - 15:23 ]


    <3

    ik kan je in ieder geval vertellen dat haar gedrag heel normaal is, als ze ana heeft tenminste. maar je opvrolijken? ik ben zelf niet zo heel vrolijk dus dat gaat niet lukken denk ik


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Je geeft niet zomaar toe dat je anorexia hebt hè.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Da's ook niet zomaar iets dat je even toegeeft. Weten haar ouders hier van? Misschien eens een gesprek met hen aangaan? o_o Het gaat hier wel om haar gezondheid. Al zal ze het er zelf niet mee eens zijn.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ah, jeetje, wat erg ): Misschien eens voorzichtig met haar ouders gaan praten? Of een leraar? Ik snap dat je het niet leuk vindt om dat van haar 'te verraden', maar als er niets aan gedaan wordt, kan dit wel eens erg uit de hand gaan lopen ):.

    Hmm, je opvrolijken. Ikzelf ben vandaag ook niet een van de vrolijkste, maar ga misschien een goed boek lezen? Dat helpt mij in ieder geval altijd om even alles om me heen te vergeten...


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    NYC schreef:
    Je geeft niet zomaar toe dat je anorexia hebt hè.


    dat weet ik,


    <3

    Ocharme toch, ik vind het erg voor je. En het is heel lief en zorgzaam van je dat je je zorgen maakt om haar. (:
    Niet veel mensen kunnen dat streng lijnen lang volhouden en ze gaan terug normaal eten. Maar als je merkt dat het steeds erger wordt, probeer haar dan om te praten en zeg dat het écht niet gezond is en dat ze zichzelf gewoon in 't verderf stoot. Neem haar mee naar een psycholoog of een gewone dokter, bereken haar bmi en probeer haar in te laten zien dat ze mooi is zoals ze is, dat ze niet moet afvallen omdat er niks meer is om af te vallen...
    Ik hoop dat het goedkomt.
    En je opvrolijken, hmm...
    Je kan je vriendin naar mij sturen, want blijkbaar heb ik echt een slechte invloed op iedereen en iedereen begint altijd veel te eten in mijn buurt en vooral ongezond te eten, haha. :'D
    Ze worden dan boos op mij omdat zij dik worden, maar ik word niet dik omdat ik veel sport. :'D


    Where there is a sea there are pirates...

    Memphis schreef:
    Ah, jeetje, wat erg ): Misschien eens voorzichtig met haar ouders gaan praten? Of een leraar? Ik snap dat je het niet leuk vindt om dat van haar 'te verraden', maar als er niets aan gedaan wordt, kan dit wel eens erg uit de hand gaan lopen ):.

    Hmm, je opvrolijken. Ikzelf ben vandaag ook niet een van de vrolijkste, maar ga misschien een goed boek lezen? Dat helpt mij in ieder geval altijd om even alles om me heen te vergeten...

    Hier ben ik het ook mee eens. Probeer een vertrouwenspersoon te vinden om deze situatie aan uit te leggen, iemand die jullie zou kunnen helpen. (:


    Where there is a sea there are pirates...

    Jedi schreef:
    Da's ook niet zomaar iets dat je even toegeeft. Weten haar ouders hier van? Misschien eens een gesprek met hen aangaan? o_o Het gaat hier wel om haar gezondheid. Al zal ze het er zelf niet mee eens zijn.


    Ze moet van haar moeder eten, omdat haar moeder er toen achter is gekomen zegmaar.


    <3

    Ik zou het aankaarten bij je ouders. Die kunnen wat doen en je gerust stellen.


    I am an idiot, I move.

    Pemberley schreef:
    ik kan je in ieder geval vertellen dat haar gedrag heel normaal is, als ze ana heeft tenminste. maar je opvrolijken? ik ben zelf niet zo heel vrolijk dus dat gaat niet lukken denk ik

    OMFG, je kan geen 'ANA' hebben. Je DOET aan pro-ana. Omfg.

    OT: En zoals NYC zegt, je geeft niet toe dat je aan een eetstoornis leid of dat je jezelf snijd, dat doe je niet even 1 2 3. Je ontkent het tot in de eeuwigheid.
    Sorry, ik vind het een beetje vaag wat je zegt, dat jij ook aan 'anorexia hebt gedacht'. No offense at all though.

    401 schreef:
    (...)

    Ze moet van haar moeder eten, omdat haar moeder er toen achter is gekomen zegmaar.

    Nouja, je kan het alsnog wel met ze bespreken. Dat 'lucht' misschien ook weer op (: Beetje steun aan elkaar.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Jedi schreef:
    Da's ook niet zomaar iets dat je even toegeeft. Weten haar ouders hier van? Misschien eens een gesprek met hen aangaan? o_o Het gaat hier wel om haar gezondheid. Al zal ze het er zelf niet mee eens zijn.


    We accept the love we think we deserve.

    Hooligan schreef:
    (...)
    OMFG, je kan geen 'ANA' hebben. Je DOET aan pro-ana. Omfg.

    Wow, doe is rustig, ze bedoelt het toch niet slecht, ze heeft je niet persoonlijk aangevallen hoor...


    Where there is a sea there are pirates...

    Persoonlijk zou ik haar heel veel complimentjes geven over hoe goed ze eruit ziet nu en laat zien dat ze al zoveel dunner is dan jij bent en dat ze echt goed is zoals ze is. Complimenteren helpt denk ik wel .


    SLOAN.

    Captain schreef:
    (...)
    Wow, doe is rustig, ze bedoelt het toch niet slecht, ze heeft je niet persoonlijk aangevallen hoor...

    Nee, dat weet ik ook wel. Maar ik raak er vreselijk geiriteerd van. Iedereen doet alsof ze er de grootste verstand van hebben, en vervolgens maken ze de grootste fout ooit. Irriteert me matenloos.