• Het is echt zo vreselijk bij mij thuis. Het is constant ruzie. Het maakt niet uit dat ik erover ben op school en dat ik een goed rapport had, want mijn stiefvader zou liever willen dat ik bleef zitten in plaats van dat zijn zonen dat deden. (1 van hen al 2 keer o.o)
    En nu zijn ze nog beginnen te verbouwen en kan ik 's nachts niet eens normaal slapen omdat het zo stoffig is, ook al maak ik mijn kamer elke dag schoon.
    Dan zijn ze ook nog aan het ruziën de hele tijd zodat alle buren het kunnen horen. Dan als ik om geld vraag om iets te gaan doen is het ook weer te veel gevraagd. Mijn stiefbroers krijgen het dan wel altijd om wiet te gaan smoren en zich plat te zuipen. En die ouders weten dat, maar die geven dat geld tòch! Ik drink en rook niet, en ik doe dat geld op aan bv. de cinema ofzo. En toch. ):

    Ik word er echt ziek van, het werkt zo op mijn zenuwen.
    Wat moet ik doen? ):


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    (...)
    (K)
    Ik ken mijn vader niet, hij is vertrokken toen ik 1 was, maar dat maakt niet uit. (:
    Ik zie wel wat ik doe. Als ik opgepiept word voor een job dan ben ik gered, maar dat gebeurt maar niet. ;x
    Je bent echt lief.


    Hm heb je werk of zoek je werk? Vakantiebaantje nemen is een oplossing voor je geldprobleem. Maar het probleem ligt eigenlijk heel anders; heb je geen soort van 'vetrouwingspersoon' in je buurt toevallig? Een lieve buurvrouw bijvoorbeeld. Want je stiefvader hoort in te zien dat ie niet zo leuk bezig is nu.

    En dat valt wel mee ( :


    We're all mad here.

    Typ hen een mailtje?

    [ bericht aangepast op 5 juli 2011 - 11:25 ]


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Ik denk toch dat je met je moeder moet gaan praten. En dan niet meteen over dat geld enzo, maar over de sfeer die er hangt en dat jij lijdt aan die ruzies. Grote kans dat zij dat ook zo ziet. Dan heb je in elk geval iemand die je begrijpt en aan jouw kant staat.
    Sterkte, meid! <3


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Padawan schreef:
    (...)

    Hm heb je werk of zoek je werk? Vakantiebaantje nemen is een oplossing voor je geldprobleem. Maar het probleem ligt eigenlijk heel anders; heb je geen soort van 'vetrouwingspersoon' in je buurt toevallig? Een lieve buurvrouw bijvoorbeeld. Want je stiefvader hoort in te zien dat ie niet zo leuk bezig is nu.

    En dat valt wel mee ( :

    Ik heb een vakantiejob maar pas voor augustus, en niemand anders zocht nog, dus da's echt stom...
    Maar ik heb zo van die baantjes waar ik gewoon voor word opgepiept, maar dat is dus niet elke dag...
    En ik heb niet zo veel vertrouwingspersonen waar ik mee over mijn problemen praat. Eigenlijk praat ik echt weinig, over wat dan ook.

    @ aan de rest, echt heel erg bedankt voor alles. <3
    Misschien dat ik gebruik zal maken van jullie advies.
    Jullie zijn echt super.


    Where there is a sea there are pirates...

    Kun je er niet met je moeder over praten? In ieder geval is het misschien toch wel de moeite waard om het eens aan iedereen in je gezin aan te kaarten (:


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Gawd dit is echt lastig voor je ;o
    Maar, het is je moeder? Moet die je niet 'beschermen' tegen je stiefvader? Want like, jij bent háar kind. En moet dus ja, krijgen wat je wilt is ook zo overdreven, maar je stiefbroers worden echt verwend o.o
    Heb je geen familie met wie je kan praten? Een oom of tante ofzo? Of misschien op school? Ik weet niet hoe het in België is, maar wij hebben maatschappelijk werk op school. Of misschien een mentor?
    Want like, dit is gewoon niet te doen .___.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    misschien ook een vriendin in vertrouwen nemen en alles vertellen enz? en als je echt goed overeenkomt met zijn/haar ouders, desnoods, als de ruzie te erg wordt, daar n paar dagen onderduiken. I swear, bijna niets is effectiever, maar voor je zoiets doet zou ik nog eens proberen met je moeder te praten. want met zo'n mannen samenleven is natuurlijk geen pretje..


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ahw.. Ik vind het écht lullig voor je ): Ik ken het verhaal wel, nou ja, deels. Weten vriendinnen van je het? En misschien moet je het er met je moeder over hebben?


    To infinity and beyond •

    Jeetje, dit is best wel lullig voor jou zeg. Ik zou niet weten hoe je dit probleem moet oplossen, want ik zit zelf niet in zo'n situatie.


    Aan niets denken is ook denken.

    Nevada schreef:
    Gawd dit is echt lastig voor je ;o
    Maar, het is je moeder? Moet die je niet 'beschermen' tegen je stiefvader? Want like, jij bent háar kind. En moet dus ja, krijgen wat je wilt is ook zo overdreven, maar je stiefbroers worden echt verwend o.o
    Heb je geen familie met wie je kan praten? Een oom of tante ofzo? Of misschien op school? Ik weet niet hoe het in België is, maar wij hebben maatschappelijk werk op school. Of misschien een mentor?
    Want like, dit is gewoon niet te doen .___.

    Die beschermt mij wel, maar ze kan er zelf ook niet veel aan doen. Zij kan er wel goed mee overeen komen, maar ik niet, al probeer ik wel. Het is gewoon dat zijn eigen kinderen dom zijn en dat hij dat probeert te reduceren door mij zo te treiteren.
    En school is al laaaang afgelopen bij ons. :'D
    Maar ik zie wel wat ik doe. Ik ga gewoon elke dag in de fitness rondhangen, afspreken en dan nog trainen. Maar afspreken zonder geld is echt kut. D:

    En @ de rest, ik weet niet of ik het wel aan mijn vriendinnen wil vertellen, die hebben ook hun eigen problemen, ik wil ze er niet mee lastig vallen..


    Where there is a sea there are pirates...

    Meer mensen zitten in zo'n situatie heb ik gehoord.
    Ik weet niet wat je kan doen behalve werk zoeken en een huisje huren.

    Atmosphere schreef:
    Meer mensen zitten in zo'n situatie heb ik gehoord.
    Ik weet niet wat je kan doen behalve werk zoeken en een huisje huren.

    Dat ga ik niet doen hoor... Zo dramatisch ben ik nu ook weer niet.
    Ik wacht tot ik mijn middelbaar diploma krijg en dan ga ik in het leger en hoef ik hier niet meer te wonen. (:


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    (...)
    Dat ga ik niet doen hoor... Zo dramatisch ben ik nu ook weer niet.
    Ik wacht tot ik mijn middelbaar diploma krijg en dan ga ik in het leger en hoef ik hier niet meer te wonen. (:


    Goed dan heb je een plan ^^, tot dan denk ik dat je er maar gewoon me om moet leren gaan..

    Atmosphere schreef:
    (...)

    Goed dan heb je een plan ^^, tot dan denk ik dat je er maar gewoon me om moet leren gaan..

    Mja, inderdaad. Het is gewoon sneu dat het vakantie is. Dan merk je er meer van. Want ik was nooit thuis tijdens school. Ik ging naar school en dan ging ik trainen en dan kwam ik terug en ging ik slapen, haha. :')


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    (...)
    Mja, inderdaad. Het is gewoon sneu dat het vakantie is. Dan merk je er meer van. Want ik was nooit thuis tijdens school. Ik ging naar school en dan ging ik trainen en dan kwam ik terug en ging ik slapen, haha. :')

    Je kunt altijd nog zo vaak mogelijk naar vrienden toe, of de stad..

    [ bericht aangepast op 5 juli 2011 - 12:27 ]