• De stelling van vandaag luidt:
    Egoïstisch gedrag zit in onze genen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Life is hard and then we die

    Het is zelfs een fase als je kind ben, egocentrisme. Dus ja, het zit in onze natuur, maar je omgeving heeft er ook invloed op.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ja, maar bij de ene meer dan bij de andere. Net als alle emoties eigenlijk.


    There's a star in you.. RIP Campbell

    idk ik dnk meer aan andere dn aan mezelf :P


    Let it echo from the wall to your ear.. and tell me your greatest fears!

    Eens, ieder mens heeft wel iets egoïstisch, hoewel de één er meer last van heeft dan de ander.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Sevenfold schreef:
    Een klein deel wel, maar het merendeel is gewoon wat we aangepraat krijgen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    In de filosofie houdt egoïsme in dat alles wat je doet, terug te brengen is op eigenbelang.
    Als je een dame bij de supermarkt ziet staan, met een volle tas boodschappen en je je bedenkt om die vrouw te helpen, zal dat altijd eigenbelang zijn. Je doet het omdat je wilt laten zien dat jij wel een helpende hand biedt. Of omdat je, als je straks naar huis loopt, een schuldgevoel krijgt. Of omdat je haar wel zag zitten, of omdat het gewoon leuk is om te doen.
    Het betekent wel dat als iedereen egoïstisch is, je er ook niets meer over kunt zeggen, dus heb je gradaties. "De een is meer egoïstisch dan de ander", kan je dan zeggen.
    Ethisch gezien is egoïsme dus niet slecht, maar ieder mens is in pinciepe dus nooit altruïstisch - niet-egoïstsich, dus.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cloudburst schreef:
    Ja.


    We accept the love we think we deserve.

    Ja, daarom hebben wij het overleefd. De andere waren zwak en die genen stierven uit. Evolutietheorie


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    CountMeIn schreef:
    Ja, zowel bewust als onbewust, zul je altijd eerst aan jezelf denken, en daarna aan anderen.
    Als je huis in brand staat denk je eerder 'Hoe kom ik het huis uit' in plaats van 'Hoe komt mijn zusje het huis uit'. Zowel overlevings-instinct, als wat ons aangeleerd wordt.


    Ik denk eerder aan m'n zusje dan aan me zelf, wat mijn zusje moet/ kan nog veel meemaken, maar ik niet, of wel, maar ik heb teminste een deel van de wereld gezien..(:


    I´m nothing special.

    CountMeIn schreef:
    Ja, zowel bewust als onbewust, zul je altijd eerst aan jezelf denken, en daarna aan anderen.
    Als je huis in brand staat denk je eerder 'Hoe kom ik het huis uit' in plaats van 'Hoe komt mijn zusje het huis uit'. Zowel overlevings-instinct, als wat ons aangeleerd wordt.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Eens


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Eens


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Unfortunately, Yes.

    Ja.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    SYN schreef:
    Ja. Dat is menselijk. Je denkt toch altijd aan jezelf.

    'Komt dit wel goed uit voor mij?', of 'Gaat dit ten koste van iets wat ik leuk vind?'


    Food.