Want detail? Then you're gonna get it :]
In een vrij rustige wijk, waar toch activiteit is. Waar ons ons kent, maar niet op elkaars lip hangt. In een straat met genoeg groen, met fatsoenlijke mensen die niet allemaal wietkwekerijen hebben of coke dealen. Een straat waar de supermarkt op loopafstand is, een plek waar je zo naar de buurman om een aansteker kunt vragen zonder dat hij je gek aankijkt. Het liefst een rustige buitenwijk van een grote stad, waar je binnen een kwartier in het centrum kan zijn om uit te gaan. Ik zou daar willen wonen met of mijn partner, of een paar huisgenoten die betrouwbaar zijn en niet aan de drugs zitten en te veel zuipen.
Een straat waar je niet op je hoede hoeft te zijn voor mensen die je in de rug steken of waar er op z'n minst elke zomer wel een paar gevechten zijn. Een straat waar men mekaar respecteert en niet één of andere aso de buurt probeert te regeren. Een milieu waarin ik mijn eventuele kinderen op zou kunnen laten groeien, omdat ik niet vind dat ze het verdienen in een buurt op te groeien waar ik nu in leef. Een plek waar ik tot rust kan komen en me gemakkelijk in voel.
Mijn huis zal er van de buitenkant redelijk strak uitzien, maar van de binnenkant probeer ik een mix te maken tussen eigenzinnige creativiteit en toch die strakke indeling bij moderne huizen, dit als compensatie voor de chaos in mijn hoofd. Mijn motto hierin: liefst wat georganiseerd en modern, zonder onpersoonlijk te worden. Ik wil graag een redelijk ruime tuin met een grasveld en het liefst een paar bomen erin. Zo'n tuin waar je op een warme zomernacht in slaap kunt vallen. Oh, en een vijver.
En waarom? Omdat ik een flink deel van mijn leven - en nu nog - heb doorgebracht in een asobuurt waar voorgenoemde dingen wel plaatsvonden. Ik voelde me op z'n zachtst gezegd niet op m'n gemak in die buurt en wat harder gezegd heb ik in m'n verleden geregeld een traan gelaten omdat ik zo graag weg wou. Ik schaam me er nog steeds voor om mensen bij me thuis uit te nodigen, dit niet alleen om de straat zelf, maar ook om hoe het er bij ons thuis uitziet. Ik ben het grootste deel van de tijd bij m'n oma en opa en ik merk dat ik daar meer en beter tot mezelf kan komen.
[ bericht aangepast op 2 juli 2011 - 17:57 ]
No growth of the heart is ever a waste