• Ik wil graag een instrument spelen (:
    Nu twijfel ik tussen een keyboard en een gitaar.
    Een gitaar hebben we hier thuis al en een keyboard zouden we moeten kopen.

    Wat is het makkelijkst/snelst aan te leren? :x


    Cause there'll be no sunlight if I lose you, baby.

    Hmm.. ik weet eigenlijk niet, ik weet wel dat het bij piano in het begin even foorzetten is, voordat het écht leuk is. Maar dat is denk ik met gitaar ook wel zo... dus ik weet niet. Gitaar kun je wel overal mee heen nemen (:


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik denk dat piano makkelijker is dan gitaar.
    Want met gitaar heb je noten die over de hele hals zijn verspreid.
    En bij de piano alleen c, d, e, f, g, a, b en die zitten op de zelfde plek zegmaar.

    Maar het moeilijke aan piano is denk ik, het met 2 handen een heel ander ritme spelen als je veel verder bent. Dat kan ik namelijk helemaal niet goed haha.
    Allebei vind ik het heel leuk. okal kan ik gen piano :3

    [ bericht aangepast op 1 juli 2011 - 16:19 ]

    Je moet voor het instrument kiezen met de mooiste klank, wat vind je een mooi geluid hebben, wat raakt je? Bij mij is dat cello en daar wil ik ook graag mee verder gaan, maar je moet niet iets kiezen omdat het makkelijk is. Je kiest het omdat je je hart en je ziel erin wil leggen (in mijn geval wel tenminste) en niet omdat je zo graag "iets" wil kunnen.


    Hackers suck - and so do you, assh*le

    Ik vind zelf dat Keyboard leuker is ^^


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    PallasAthene schreef:
    Je moet voor het instrument kiezen met de mooiste klank, wat vind je een mooi geluid hebben, wat raakt je? Bij mij is dat cello en daar wil ik ook graag mee verder gaan, maar je moet niet iets kiezen omdat het makkelijk is. Je kiest het omdat je je hart en je ziel erin wil leggen (in mijn geval wel tenminste) en niet omdat je zo graag "iets" wil kunnen.

    Het is ook niet omdat ik het gewoon wil kunnnen, maar gewoon. Het lijkt me ontzettend leuk om te doen en te leren. En ik hoop dat ik uiteindelijk een beetje fatsoenlijke liedjes kan spelen. Dat lijkt me gewoon echt, uhm. Ja, awesome (:
    En ik had eerst ook een trompet, maar nu wil ik liever ook iets waarbij ik kan zingen als ik het wat beter kan..


    Cause there'll be no sunlight if I lose you, baby.

    Ik denk dat gitaar makkelijk is. Ik zie vaak mensen die al een leuk liedje kunnen spelen na een paar weken, ook zonder professionele les. Ik zelf zit op piano, en kon pas na een hele tijd echt leuke liedjes spelen.
    Een gitaar kan je ook overal me naar toe nemen, maar op een piano heb je weer meer mogelijkheden, omdat je twee handen hebt om de noten mee te spelen, bij gitaar kan je gewoon minder noten tegelijk spelen.
    Voor de piano is het ook makkelijker om de noten te leren lezen, maar bij gitaar kan je nog sneller de tabs laten lezen, en er zijn meer tabs op internet beschikbaar, dan dat er sheetmusic is voor de piano.
    Het hangt ook een beetje van je muzieksmaak af, want op de piano speel je sneller andere dingen dan op de gitaar.
    En ik weet niet of je in een bandje zou willen ofzo?

    Maarja, je moet toch echt zelf kiezen, en ik zou gewoon zeggen: kies wat je het leukste lijkt, niet wat het makkelijkst is.
    Succes!


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Ik speel nu 3 jaar piano (met les) en het is in het begin veel techniek leren voor je echt liedjes kunt spelen die echt leuk klinken. Ik speel nu 1 jaar gitaar (zonder les) en dat is al vrij snel dat je herkenbare liedjes kunt spelen, niet dat het nu al heel indrukwekkend is hoor, maar ik denk dat het voor jezelf leuker is. Ach, het ligt er ook aan wat je fijner vindt om te spelen en wat je mooier vindt klinken.

    Oh en zingen en tegelijkertijd spelen is met beide moeilijk, ik heb het wel eens geprobeerd met de piano, je moet echt heel goed ritme kunnen houden, want je doet met beide handen wat anders van elkaar en dan ook nog met je verstand en stem bij de zang zitten, is echt heel lastig.


    It ain't broke, so don't fix it.

    Dwarsfluit ftw!
    Wel ik speel keyboard zonder les, al 2 jaar ik zoek gewoon tutorials van liedjes die ik leuk vind op youtube (wel voor piano, maar dat lukt ook wel) =D


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Keyboard, want als ik hoor hoe Marleen piano speelt word ik écht jaloers


    Alleen maar tranen van geluk

    Created schreef:
    Hmm.. ik weet eigenlijk niet, ik weet wel dat het bij piano in het begin even foorzetten is, voordat het écht leuk is. Maar dat is denk ik met gitaar ook wel zo... dus ik weet niet. Gitaar kun je wel overal mee heen nemen (:


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Adele schreef:
    Keyboard, want als ik hoor hoe Marleen piano speelt word ik écht jaloers

    Dat had ik dus ook, haha.


    Cause there'll be no sunlight if I lose you, baby.