Yoseob schreef:
Eens, want meestal wordt er goed naar de pesters geluisterd en de kinderen die gepest worden moeten met een vertrouwenspersoon gaan praten. Het pesten ligt niet aan de kinderen die gepest worden, dus laat de pesters maar naar een vertrouwenspersoon gaan. Ook vind ik dat leraren het maar laten gaan als iemand uitgescholden wordt. Ze denken vaak dat het een grapje is en dat de gepeste dat zelf ook wel voelt.
Maar aan de andere kant vind ik niet dat de school alles moet doen om het te voorkomen. De school is niet jouw opvoeder en ook niet jouw ouder. De ouders moeten zelf ook contact zoeken met de ouders van en de gepeste moet zelf ook initiatief nemen.
Nouja, dat laatste denk ik niet. Volgensmij gaan gepeste kinderen liever naar een docent toe, dan naar een van hun ouders. (ik wel althans).
Vroeger op mijn basisschool kon je echt wel duidelijk zien dat er gepest werd - volgensmij. Leraren keken toe - deden niets. Pas toen mijn ouders eráchter kwamen dat ik gepest werd, werd er wat aan gedaan! Er kwam een 1 of andere kut psycholoog in de klas en die vroeg wie er gepest werd, of er buitengesloten werd. Niemand stak in eerste instantie zijn vinger op, later alleen een van de 'populairdere' jongens. -.- Ik durfde niet.
Maargoed, dat is 'verleden tijd' Althans, dat denken die jongens, ze denken dat ik het allang vergeten ben! Nou, ik schijt nog steeds tien kleuren in me broek als ik een van hen tegenkom..
"I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean